Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

danne adv_k (4773 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ  

Eckh 5:14, 16 gote, von dem aller trôst ûzvliuzet. Waz wunders ist daz danne, daz ich leidic wirde und trûric bin? Wærlîche, vürwâr unmügelich
Eckh 5:17, 13 von mir und mit im geminnet hân. Waz wunders ist danne, daz got verhenget, daz ich gar billîche schaden und leit
Eckh 5:18, 11 meinet, dô sprach Moises: herre, niergen ensende mich, dû enwellest danne selber mite komen. Alliu neigunge, lust und minne kumet von
Eckh 5:20, 3 sprichet ein geschrift, daz daz niderste der sêle ist edeler dan des himels hœhstez. Wie mac danne der mensche sich vermezzen,
Eckh 5:20, 3 der sêle ist edeler dan des himels hœhstez. Wie mac danne der mensche sich vermezzen, daz er ein himelischer mensche sî
Eckh 5:21, 10 $t und got aleine wizzen, niht wellen noch willen wizzen dan gotes willen und got wellen alsô bekennen, als got mich
Eckh 5:22, 2 ich nihtes niht enhabe, daz ich rîche ahte und wizze dan dich rîche. Dâ von sprichet daz êwangelium: ’sælic sint die
Eckh 5:23, 7 alsô nime ich enbernde und niht nemende. Wes gebristet mir danne? Und sicherlîche: eigenlîcher nimet man got enbernde dan nemende; wan
Eckh 5:23, 8 gebristet mir danne? Und sicherlîche: eigenlîcher nimet man got enbernde dan nemende; wan sô der mensche nimet, sô hât diu gâbe
Eckh 5:23, 11 noch envindet noch enweiz man niht, des man sich vröuwe, dan got und gotes willen aleine. Ouch ist aber ein ander
Eckh 5:24, 2 daz dû komest in daz êwige leben mit einem ougen dan mit zwein ougen verlorn werden’. Daz meinet ouch vil lîhte,
Eckh 5:24, 11 verre sie liute und menschen sint, werdent im unglîche lieber dan im nû natiurlîche sîn vater, muoter oder bruoder liep sint.
Eckh 5:25, 10 und schœner an bilde, an varwe, an wizzenne, an künsten dan ein ander. Alsô spriche ich ouch, daz ein guot mensche
Eckh 5:26, 10 und sînen vriunt alsô von dem tôde möhte erlœsen. Wölte danne ein mensche ein jâr enbern sînes ougen durch eines menschen
Eckh 5:27, 13 mîne steine solten verwandelt werden in golt, ie mê ich danne steine hæte und grœzer, ie lieber mirz wære; jâ, ich
Eckh 5:28, 14 von der varwe, niht mê von golde oder von lâsûre dan von kolvarwe. Daz ouge enhât ir niht und hât sie
Eckh 5:29, 4 ist und mit nihte niht gemeine enhât, ennimet niht minner dan got selben in der wîte und vülle des wesens. Und
Eckh 5:29, 17 dû niemer rehten trôst. Sô dich aber niht trœsten enmac dan got, wærlîche, sô trœstet dich got und mit im und
Eckh 5:31, 5 ’in dem himel und in der erde’. Sô spriche ich danne, daz glîchnisse, geborn von einem, ziuhet die sêle in got,
Eckh 5:34, 9 wîn hât, sô minnete der munt den wîn niht mê dan daz wazzer. Und dar umbe hân ich gesprochen, daz diu
Eckh 5:35, 16 verliuset $t ein ouge, oder er wirt siech. Wil er danne alles gedenken: hætest dû einen andern wec gevarn oder ein
Eckh 5:36, 13 der mensche nâch natiurlîcher wârheit niht von im selben enhât dan bôsheit und gebresten. Allez, daz guot ist und güete, daz
Eckh 5:37, 5 zîtlich ist, im ze borge gelihen ist, waz hât er danne ze klagenne, $t sô, der ez im gelihen hât, ez
Eckh 5:39, 7 jâr dâ obenân læge, er enneigete weder minner noch mê dan in dem êrsten tage. Rehte alsô spriche ich von der
Eckh 5:40, 3 daz ouch niht lîden enist. Doch hazzet er minner lîden-suln dan gelitenhân, $t wan geliten-hân ist verrer und unglîcher lîdenne, wan
Eckh 5:40, 17 joch tûsent werlte wæren, eines hâres breite niht bezzer enist dan got eine, alsô spriche ich und hân ez dâ vor
Eckh 5:41, 2 Daz inner werk nimet und schepfet allez sîn wesen niergen dan von und in gotes herzen; ez nimet den sun und
Eckh 5:42, 9 sun in der gotheit nâch sîner eigenschaft engibet niht anders dan sun-wesen, dan got-geborn-wesen, brunnen, ursprunc und ûzvluz des heiligen geistes,
Eckh 5:42, 10 der gotheit nâch sîner eigenschaft engibet niht anders dan sun-wesen, dan got-geborn-wesen, brunnen, ursprunc und ûzvluz des heiligen geistes, der minne
Eckh 5:43, 3 nieman enmac bekennen und wizzen, waz sî in dem menschen, dan der geist, der in dem menschen ist, und nieman enmac
Eckh 5:43, 4 nieman enmac wizzen, waz gotes geist und in gote ist, dan der geist, der gotes und got ist. Dar umbe sprichet
Eckh 5:43, 6 enmac vernemen noch lêren kan sant Pauli schrift, er enhabe danne den geist, in dem sant Paulus sprach und schreip. Und
Eckh 5:43, 21 selben, daz ist, daz er niht ûz im anesihet warumbe dan durch sich selben; er minnet und würket alliu dinc durch
Eckh 5:43, 24 sîniu werk niht umbe lôn, umbe êre oder umbe gemach dan durch got und gotes êre aleine, daz ist ein zeichen,
Eckh 5:45, 6 und der hœhsten ist einem ieglîchen wünniclîcher und lustlîcher $t dan sîn selbes eigen natûre und wesen. Daz wazzer vliuzet von
Eckh 5:45, 10 in die hœhe, und ist im der ûzvluz vil lîhter dan der vluz niderwert. Dâ bî sol der mensche wizzen, ob
Eckh 5:46, 3 leben wünniclich und vrœlich wirt, und ist ein lôn mê dan ein gebot. Wan der mensche, der sôgetân ist, hât allez,
Eckh 5:46, 11 Nieman enkumet eigenlîche ze dem sune, als er sun ist, dan der sun wirt, und nieman enist, dâ der sun ist,
Eckh 5:46, 12 in des vaters schôze und herzen ist ein in einem, dan der sun ist. ’Ich’, sprichet der vater, ’sol sie leiten
Eckh 5:47, 12 vil bezzer, den vinger verliesen aleine und den menschen behalten, dan beidiu vinger und mensche verderbe. Wæger ist ein schade dan
Eckh 5:47, 13 dan beidiu vinger und mensche verderbe. Wæger ist ein schade dan zwêne, sunderlîche, dâ der eine unglîche grœzer wære dan der
Eckh 5:47, 13 schade dan zwêne, sunderlîche, dâ der eine unglîche grœzer wære dan der ander. Ouch sol man wizzen, daz der vinger und
Eckh 5:47, 15 den menschen, des ez ein gelit ist, vil lieber hât dan sich selben und sich gerne und unbedâht vrœlîche gibet in
Eckh 5:47, 18 wârheit, daz diz gelit sich selben alzemâle nihtes niht enminnet dan durch daz und in dem, des ez ein gelit ist.
Eckh 5:47, 20 wære uns reht, daz wir uns selben nihtes niht enminneten dan durch got und in gote. Und wære daz alsô, sô
Eckh 5:48, 7 die zît, daz er mensche würde und lîden möhte. Wiltû danne gotes sun wesen und enwilt doch niht lîden, sô hâst
Eckh 5:48, 13 daz er den sante ûz bî naht und reit in danne selber ane und vaht mit im. Und ez geschach eines,
Eckh 5:48, 15 wolte; und den kneht hâte er dar nâch vil lieber dan vor. man liset, daz sant Antônius in der wüeste sunderlîche
Eckh 5:49, 3 der künic trinken sol, sô brennet man daz sunderlîche mê dan ein anderz. Dar umbe ist von den aposteln geschriben, daz
Eckh 5:49, 22 lîdenne durch got ist bezzer, tiurer und hœher und edeler dan allez, daz man dem menschen wider sînen willen genemen mac;

Ergebnis-Seite: << 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >>
Seite drucken