Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

danne adv_k (4773 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ  

Eckh 5:224, 11 und wænet dicke, got sî vür gegangen. Waz solt dû denne tuon? Rehte daz selbe, daz dû tætest, dâ dû in
Eckh 5:225, 3 hieltest. Ez enist kein rât als guot, got ze vindenne, dan wâ man got læzet; und wie dir was, dô dû
Eckh 5:227, 2 die wîse und daz guot haben; ez enist allez nihtes dan ein eigen wille. Dû söltest dich gote genzlîche ergeben mit
Eckh 5:227, 9 der mensche ûzgât in dem sîn selbes, daz ist nützer dan tûsent psalter gelesen âne daz; jâ, ein trit wære bezzer
Eckh 5:227, 10 gelesen âne daz; jâ, ein trit wære bezzer in dem dan über mer gegangen âne daz. Der mensche, der alsô ganz
Eckh 5:229, 6 missevallen oder widerwerticheit, ez enrüere got âne alle mâze mêr dan den menschen und ez ensî im mêr wider, als verre
Eckh 5:230, 6 gewar. Waz sol den liuten diu lêre oder daz lieht, dan daz sie es nützen? Sô sie sint in der vinsternisse
Eckh 5:232, 8 sînem vîende hât gemachet einen sînen vriunt, daz mêr ist dan ein niuwez ertrîche machen. Daz wære der meisten sachen einiu,
Eckh 5:233, 9 getriuwen, daz er dir des niht verhenget hæte, er enwölte denne dîn bestez dar ûz ziehen. Wanne aber der mensche genzlîchen
Eckh 5:235, 4 war! Wer was unserm herren $t ie lieber oder heimlîcher dan die aposteln wâren? Der bleip nie keiner, er enviele in
Eckh 5:238, 3 $t vergibet und belder, wan sie im wider sint. Und denne, als diu götlîche $t riuwe sich erhebet ze gote, sô
Eckh 5:238, 5 sô sint alle sünde belder verswunden in dem abgründe gotes, dan ich mîn ouge zuo möhte getuon, und werdent sô alzemâle
Eckh 5:238, 10 man ez mêr müge geprüeven, ob man ganze minne habe, dan an getriuwenne. Wan, wer den andern sêre und genzlîche minnet,
Eckh 5:242, 3 in minnent. Disiu sicherheit ist verre mêrer, ganzer und wârer dan diu êrste und enmac niht getriegen. Aber daz sagen möhte
Eckh 5:243, 7 vergibet er alzemâle und ganz und ouch vil gerner grôz dan kleine, und diz machet ganz getriuwen. Diz ahte ich verre
Eckh 5:243, 8 und unglîche bezzer und bringet mêr lônes und ist wârer dan daz êrste wizzen; wan dâ enhindert weder sünde noch nihtes.
Eckh 5:247, 6 pênitencie; wan got ensihet niht ane, waz diu werk sîn, dan aleine, waz diu minne und diu andâht und daz gemüete
Eckh 5:248, 5 und dâ von bin ich im vil mêr dankennes schuldic, dan ob er mich aleine erlôst $t hæte. Alsô solt dû
Eckh 5:250, 5 er niht innen blîben, sô enkumet er doch niht verrer dan vür die tür. Alsô ist ez nû in der gestrengicheit
Eckh 5:250, 9 wec ze gote geruofen, als sant Paulus sprichet. Vindest dû denne, $t daz dîn næhster wec niht enist in vil ûzwendiger
Eckh 5:251, 3 alsô einvalticlîchen ouch niht grôz ane liget, der mensche enwerde denne sunderlîche dar zuo getriben von gote und habe die maht,
Eckh 5:251, 6 möhtest dû sprechen: enliget dar ane niht, wes hânt ez denne unser vorvarn, vil heiligen, getân? Sô gedenke: unser herre hât
Eckh 5:252, 3 guoten menschen sehent oder hœrent von im sagen und er denne niht envolget ír wîse, sô ist ez allez verlorn; ob
Eckh 5:253, 11 vernünfticlîchen künne nâchvolgen; wan er hât mêr gelâget unserre minne dan unsern werken. Wir suln im ie éigenlîchen nâchvolgen. Als wie?
Eckh 5:254, 2 dicke hân gesprochen: ich ahte vil bezzer ein vernünftigez werk dan ein lîplîchez werk. Als wie? Kristus hât gevastet vierzic tage.
Eckh 5:254, 7 war. Daz gebürt dir dicke mêr und unbekümbert ze lâzenne, dan ob dû zemâle vastest aller spîse. Und alsô ist dir
Eckh 5:254, 8 Und alsô ist dir etwenne swærer ein wort ze verswîgenne, dan ob man zemâle swîge von aller rede. Und alsô ist
Eckh 5:254, 10 ze vertragenne ein kleinez smæhelîchez wort, dâ niht ane enist, dan im lîhte wære ein grôzer slac, dâ er sich ûf
Eckh 5:254, 12 ist im vil swærer aleine ze sînne in der menige dan in der wüeste, und ist im dicke ein kleinez dinc
Eckh 5:254, 12 und ist im dicke ein kleinez dinc swærer ze lâzenne dan ein grôz und ein kleinez werk ze üebenne dan einez,
Eckh 5:255, 1 lâzenne dan ein grôz und ein kleinez werk ze üebenne dan einez, daz man vür vil grôz hât. Alsus mac der
Eckh 5:255, 10 und ez ensol niht berüeren ze mügenne noch ze minnenne dan aleine got; über diu andren dinc alliu sol ez erhaben
Eckh 5:256, 8 got gebe oder neme. Und alsô ahte ich daz bezzer dan alliu dinc, daz sich der mensche gote lâze grœzlîche, swenne
Eckh 5:256, 11 vröuden und danknæmicheit neme und lâze sich got mêr vüeren, dan daz sich der mensche selber dar în setze. Und dar
Eckh 5:261, 3 und zuoverlâz sî. Und daz tuot er umbe niht anders dan durch sîne einvaltigen güete und barmherzicheit. Wan got enbeweget niht
Eckh 5:261, 4 güete und barmherzicheit. Wan got enbeweget niht ze deheinem werke dan sîn eigeniu güete; nihtes endienent unseriu werk dar zuo, daz
Eckh 5:261, 8 Wan er wil in grôz geben und enwil umbe nihtes dan von sîner vrîen güete; und er sol ir enthalt und
Eckh 5:263, 7 er nihtes $t enmeine und daz in nihtes niht gelüste dan gotes und daz zemâle götlich ist, und daz im missevalle,
Eckh 5:264, 4 ze gote und diu êrbæricheit $t niht verlischet; ie dû denne dicker ze dem sacramente gâst, ie dû verre bezzer bist
Eckh 5:266, 10 eyâ, herre, ich enwirde niht grôzer dinge in mir gewar dan armuot. Wie getörste ich denne ze im gân? Entriuwen, wilt
Eckh 5:266, 10 grôzer dinge in mir gewar dan armuot. Wie getörste ich denne ze im gân? Entriuwen, wilt dû denne dîne armuot alle
Eckh 5:267, 1 Wie getörste ich denne ze im gân? Entriuwen, wilt dû denne dîne armuot alle wandeln, sô ganc ze dem genüegenden $t
Eckh 5:269, 4 einunge, wan diu sêle ist vil næher mit gote vereinet dan lîp und sêle, die éinen menschen machent. Disiu einunge ist
Eckh 5:269, 5 sêle, die éinen menschen machent. Disiu einunge ist vil næher, dan der einen tropfen wazzers güzze in ein vaz wînes: dâ
Eckh 5:270, 3 gelobet sol werden, wan ein ganz glouben ist vil mêr dan ein wænen in dem menschen. in im sô hân wir
Eckh 5:270, 4 wir ein wâr wizzen. in der wârheit, uns engebrichet nihtes dan eines wâren glouben. Daz uns dünket, wir haben vil mêr
Eckh 5:270, 5 Daz uns dünket, wir haben vil mêr guotes in einem dan in dem andern, daz enkumet niht dan von ûzern gesetzen,
Eckh 5:270, 6 guotes in einem dan in dem andern, daz enkumet niht dan von ûzern gesetzen, und enist an einem niht mêr dan
Eckh 5:270, 7 dan von ûzern gesetzen, und enist an einem niht mêr dan an dem andern. Alsô, swer glîch gloubet, der nimet glîch
Eckh 5:271, 10 êre des siges grœzer $t und lobelîcher ist; wan ie denne diu anvehtunge grœzer ist und der anstôz $t der untugent

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