Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

danne adv_k (4773 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ  

Eckh 5:50, 8 alsō: ist got mit mir in līdenne, waz wil ich danne mź, waz wil ich danne anders? Ich enwil doch niht
Eckh 5:50, 8 in līdenne, waz wil ich danne mź, waz wil ich danne anders? Ich enwil doch niht anders, ich enwil niht mź
Eckh 5:50, 9 anders? Ich enwil doch niht anders, ich enwil niht mź dan got, ob mir reht ist. Ez sprichet sant Augustīnus: «der
Eckh 5:51, 7 jā, er līdet nāch sīner wīse ź und unglīche mź dan der dā līdet, der durch in līdet. Nū spriche ich:
Eckh 5:51, 8 dā līdet, der durch in līdet. Nū spriche ich: wil danne got selber līden, sō sol ich gar billīche līden, wan,
Eckh 5:51, 17 daz vriundes mitlīden minnert natiurlīche $t diz līden. Mac mich danne trœsten eines menschen līden, daz ez mit mir hāt, sō
Eckh 5:52, 1 sehsten māle spriche ich: ist, daz got vor līdet, ź dan ich līde, und līde ich durch got, węrlīche, sō wirt
Eckh 5:52, 6 verrer von sīnem herzen und enrüeret $t daz herze niemer dan durch daz, dar umbe und durch daz er ez tuot.
Eckh 5:52, 10 hūs und enhouwete niemer den stein, noch entęte die arbeit dan durch daz hūs. Nū sehen wir wol, sō der sieche
Eckh 5:52, 13 alle sīne süezicheit in der bitterkeit der zungen ūzerlīche, ź dan der wīn kome inwendic, dā diu sźle bekennet und urteilet
Eckh 5:52, 18 von nōt verliesen sīn bitterkeit und lūter süeze werden, ź dan ez des menschen herze iemer müge rüeren. Ouch ist daz
Eckh 5:52, 24 wirt allez verbrant und verderbet von des viures hitze, ź dan ez an den himel kome. Alsō spriche ich: allez, daz
Eckh 5:53, 1 durch got, daz wirt allez süeze in gotes süezicheit, ź dan ez ze des menschen herzen kome, der durch got würket
Eckh 5:53, 3 sprichet ’durch got’, wan ez enkumet an daz herze niemer dan durch gotes süezicheit vliezende, in der ez verliuset sīne bitterkeit.
Eckh 5:54, 2 mīn līden in gote und mitlīdet got, wie mac mir danne līden leit gesīn, sō līden leit verliuset und mīn leit
Eckh 5:57, 19 mir, daz mich got minne und ich ouch siech sī, dan ob ich gesunt an dem lībe węre und mich got
Eckh 5:58, 6 künic, minnete und mich doch ein wīle lieze āne gābe, dan ob er mir alzehant hieze etwaz geben und mich niht
Eckh 5:58, 19 bābeste kęme hundert oder zwei hundert mīle und sō ich danne kęme vor in und spręche: herre, heiliger vater, ich bin
Eckh 5:59, 1 daz allez guot, joch alle crźatūren, gegen gote ist minner dan ein bōne gegen aller dirre līplīchen werlt. Dar umbe versmāhete
Eckh 5:60, 16 und kumet daz dā von, daz daz wazzer gröber ist dan der luft sī; doch ist der stap beidiu in im
Eckh 5:113, 22 grebet ūz die decke und nimet abe den rost, und denne sō glenzet, daz dar under verborgen lac. Diz ist der
Eckh 5:115, 16 vierden māle, daz diz ein mit nihte eigenlīcher vriuntschaft enhāt dan mit juncvrouwen oder megeden, als sant Paulus sprichet: ich hān
Eckh 5:117, 2 ganze und aleine in dem wesene gotes, si enweiz niht dan wesen dā und got. Sō si aber weiz und bekennet,
Eckh 5:117, 11 bekennet sich wīzen. Wīz ist vil minner und vil ūzerlīcher dan wīz-wesen. Ez ist vil anderz diu want und daz fundament,
Eckh 5:117, 26 mensche der bekennet sich selben und anderiu dinc zemāle niht dan got aleine, jā, in dem, dā er sęlic wirt und
Eckh 5:118, 4 ist, von der wir wizzen und bekennen, daz wir sehen, dan diu kraft, von der wir sehen; wan diu natūre beginnet
Eckh 5:118, 12 dar zuo gehœret. Ouch gibet got den heiligen geist ź dan die gāben des heiligen geistes. Alsō spriche ich, daz sęlicheit
Eckh 5:119, 2 menschen, daz nemmet der wīssage einen grōzen adeler. Wer ist danne edeler wan der einhalp geborn ist von dem hœhsten und
Eckh 5:188, 7 oder ’jā, herre, gip mir dich selber oder źwigez leben’, dan ’herre, engip niht, wan daz dū wilt, und tuo, herre,
Eckh 5:190, 11 gebunden enhāt noch des sīnen niht enmeinet in deheinen dingen, dan alzemāle in dem liebesten willen gotes versunken ist und des
Eckh 5:191, 3 zuo gekźret węren; und niht ensol man ūfhœren, man envinde denne, daz man sich welle einen mit dem, den man gegenwertic
Eckh 5:192, 1 alsō arm sī’, oder: ’mir enwirt niemer reht, ich ensī denne dā oder dā und tuo sus oder sō, ich muoz
Eckh 5:193, 4 źrsten und lāz dich. in der wārheit, dū envliehest dich denne ze dem źrsten, anders, swā dū hine vliehest, dā vindest
Eckh 5:194, 7 gelāzen. Jā, und lęzet der mensche sich selber, swaz er denne beheltet, ez sī rīchtuom oder źre oder swaz daz sī,
Eckh 5:195, 1 dinc gelāzen’ - und er enhāte doch niht mźr gelāzen dan ein blōz netze und sīn schiffelīn - der heilige sprichet:
Eckh 5:200, 2 ūf einen stein treten, ez węre mźr ein götlich werk, dan ob dū des dīnen mźr meintest in dem, daz dū
Eckh 5:202, 2 daz werk sachet, des ist daz werk eigenlīcher und węrlīcher dan des, der dā würket daz werk. Meinen wir denne got
Eckh 5:202, 3 węrlīcher dan des, der dā würket daz werk. Meinen wir denne got lūterlīchen und aleine, in der wārheit, sō muoz er
Eckh 5:202, 7 enmeinet niht noch ensuochet niht noch ensmecket im nihtes $t dan got; wan er wirt dem menschen in aller sīner meinunge
Eckh 5:203, 9 werk beten wan spinnen und ein edelriu stat diu kirche dan diu strāze. Aber dū solt in den werken ein glīchez
Eckh 5:205, 9 und aller crźatūre. Dér got envergāt niht, der mensche enkźre denne williclīche abe. Der got alsō in wesenne hāt, der nimet
Eckh 5:206, 2 dā hitziclīchen dürstet in rehtem durste, der tęte wol anders dan trinken und mac ouch wol ander dinc gedenken; mźr: aber
Eckh 5:206, 9 alsō, daz im niht anders ensmecket und ze herzen gāt dan daz, und meinet daz aleine und anders zemāle nihtes: entriuwen,
Eckh 5:207, 2 gote gelobet, wan er alliu dinc götlīche nimet und mźr, dan diu dinc an in selber sint. Triuwen, hie zuo gehœret
Eckh 5:209, 13 oder hœren, swie vremde daz sī oder swie unglīch. $t Denne allerźrst ist uns reht und niht ź, und niemer ensol
Eckh 5:210, 13 in allen dingen. Und dā ist wol ein werk anders dan daz ander; aber der sīniu werk tęte ūz einem glīchen
Eckh 5:213, 9 ist sīn lōn vil mźr und sīn tugent vil edeler dan des źrsten, wan volkomenheit $t der tugent kumet von dem
Eckh 5:216, 9 mīle und wil ich ez haben, ich hān ez eigenlīcher, dan daz ich in mīner schōz hān und daz ich niht
Eckh 5:216, 11 haben. Daz guote enist niht minner kreftic ze dem guoten dan daz bœse ze dem bœsen. Daz merke! Daz ich niemer
Eckh 5:217, 9 swaz dū erdenken maht. Gebrichet dir niht an dem willen dan aleine an der maht, in der wārheit, vor gote hāst

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