Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sīn poss_prn (9762 Belege) BMZ Lexer Lexer-Nachtr. Findeb.  

Eckh 5:21, 5 der mensche daz selbe mit gote welle, nochdenne ob ez sīn schade und joch sīn verdüemnisse węre. Dar umbe wunschte sant
Eckh 5:21, 5 mit gote welle, nochdenne ob ez sīn schade und joch sīn verdüemnisse węre. Dar umbe wunschte sant Paulus, daz er von
Eckh 5:21, 9 in gote und in gotes willen sō überbildet, daz alliu sīn sęlicheit ist, sich selben und allez niht wizzen $t und
Eckh 5:22, 3 geistes’, daz ist: des willen, und biten wir got, daz sīn ’wille werde’ ’in der erde’, daz ist in uns, ’als
Eckh 5:23, 13 ein ander trōst. Hāt der mensche verlorn ūzerlich guot oder sīnen vriunt oder sīnen māc, ein ouge, eine hant oder swaz
Eckh 5:23, 13 Hāt der mensche verlorn ūzerlich guot oder sīnen vriunt oder sīnen māc, ein ouge, eine hant oder swaz daz ist, sō
Eckh 5:24, 8 nimet hundertvalt in zweierleie wīse: ein ist, daz im wirt sīn vater, muoter, bruoder und swester hundert wīs lieber wan sie
Eckh 5:24, 11 menschen sint, werdent im unglīche lieber dan im nū natiurlīche sīn vater, muoter oder bruoder liep sint. Daz der mensche des
Eckh 5:24, 16 gelāzen durch got, der sie noch ūf erden vindet in sīnem herzen, der noch wirt betrüebet und gedenket und sihet an,
Eckh 5:25, 3 guot, sō blībet lūter güete in ir selber swebende in sīner blōzen wīte: daz ist got. Wan, als ich oben gesprochen
Eckh 5:26, 5 götlīchen gerehticheit, in der und nāch der got wil und sīn gerehticheit, daz der übeltętige getœtet werde, sicherlīche, er würde behalten
Eckh 5:26, 9 ougen oder blint sīn ein jār, ob er dar nāch sīn ouge wider hęte und sīnen vriunt alsō von dem tōde
Eckh 5:26, 9 jār, ob er dar nāch sīn ouge wider hęte und sīnen vriunt alsō von dem tōde möhte erlœsen. Wölte danne ein
Eckh 5:26, 11 tōde möhte erlœsen. Wölte danne ein mensche ein jār enbern sīnes ougen durch eines menschen erlœsunge von dem tōde, der doch
Eckh 5:26, 14 selben źwiclīche sęlic machete und źwiclīche sehende werde got in sīnem götlīchen liehte und in gote sich selben und alle crźatūren.
Eckh 5:27, 7 ganze entbildet enist der crźatūren und niht mit allem dem sīnen īngebildet enist der güete. Ouch sol ein mensche gedenken in
Eckh 5:27, 8 īngebildet enist der güete. Ouch sol ein mensche gedenken in sīnem leide, daz got die wārheit sprichet $t und gelobet bī
Eckh 5:27, 9 $t und gelobet bī im selben, der wārheit. Entviele got sīnem worte, sīner wārheit, er entviele sīner gotheit und enwęre niht
Eckh 5:27, 9 gelobet bī im selben, der wārheit. Entviele got sīnem worte, sīner wārheit, er entviele sīner gotheit und enwęre niht got, wan
Eckh 5:27, 10 der wārheit. Entviele got sīnem worte, sīner wārheit, er entviele sīner gotheit und enwęre niht got, wan er ist sīn wort,
Eckh 5:27, 10 entviele sīner gotheit und enwęre niht got, wan er ist sīn wort, sīn wārheit. Sīn wort ist, daz unser leit sol
Eckh 5:27, 11 gotheit und enwęre niht got, wan er ist sīn wort, sīn wārheit. Sīn wort ist, daz unser leit sol gewandelt werden
Eckh 5:27, 11 enwęre niht got, wan er ist sīn wort, sīn wārheit. Sīn wort ist, daz unser leit sol gewandelt werden in vröude.
Eckh 5:28, 2 węren. Alsō, sicherlīche würde der mensche krefticlīche getrœstet in allem sīnem leide. Noch ist ein anderz dem glīch: kein vaz enmac
Eckh 5:30, 7 ouch luftes, āne zwīvel der becher verzige und vergęze aller sīner natūre, und ītelkeit trüege in ūf biz an den himel.
Eckh 5:31, 6 ziuhet die sźle in got, als er ist ein in sīner verborgenen einunge, wan daz meinet ein. Des hān wir ein
Eckh 5:31, 12 vater. Vater hie niden des vunken ist daz viur, muoter sīniu ist daz holz, bruoder und swester sīn sint die andern
Eckh 5:31, 12 daz viur, muoter sīniu ist daz holz, bruoder und swester sīn sint die andern vunken; der enbeitet $t daz źrste vünkelīn
Eckh 5:31, 13 $t daz źrste vünkelīn niht. Ez jaget ūf snelliclīchen ze sīnem rehten vater, daz der himel ist; wan, swer bekennet die
Eckh 5:32, 5 und verzīhet ouch sīn selbes von minne ze komenne ze sīnem rehten vater, dem himel, wan ez muoz von nōt verleschen
Eckh 5:32, 7 luft; doch wil ez bewīsen natiurlīche minne, die ez ze sīnem wāren, himelschen vater hāt. Und als vor ist gesaget von
Eckh 5:32, 15 ez mź dar zuo und ist sneller und ist im sīn louf süezer und wünniclīcher; und ie ez verrer kumet von
Eckh 5:33, 8 geistes enbrant $t und enzündet wirde. Und unser herre bat sīnen vater, daz wir mit im und in im ein würden,
Eckh 5:33, 16 viur gebirt sich selben in daz holz und gibet im sīne eigen natūre und ouch ein wesen sīn selbes, alsō daz
Eckh 5:35, 9 umbe und wā von er ungetrœstet $t ist in allem sīnem leide, ungemache und schaden. Daz kumet alles und aleine dā
Eckh 5:37, 13 wir niht alzemāle ze nihte werden. Swer mir hęte gelihen sīnen rok, kürsen und mantel, nęme der wider sīnen mantel und
Eckh 5:37, 14 hęte gelihen sīnen rok, kürsen und mantel, nęme der wider sīnen mantel und lieze mir den rok und die kürsen in
Eckh 5:40, 18 hān ez dā vor gesaget, daz diz ūzer werk noch sīn menge noch sīn grœze noch sīn lenge noch sīn wīte
Eckh 5:40, 18 vor gesaget, daz diz ūzer werk noch sīn menge noch sīn grœze noch sīn lenge noch sīn wīte niht alzemāle mźret
Eckh 5:40, 19 diz ūzer werk noch sīn menge noch sīn grœze noch sīn lenge noch sīn wīte niht alzemāle mźret die güete des
Eckh 5:40, 19 noch sīn menge noch sīn grœze noch sīn lenge noch sīn wīte niht alzemāle mźret die güete des innern werkes; ez
Eckh 5:40, 20 niht alzemāle mźret die güete des innern werkes; ez hāt sīne güete in im selben. Dar umbe enkan daz ūzer werk
Eckh 5:41, 2 wīte und lenge. Daz inner werk nimet und schepfet allez sīn wesen niergen dan von und in gotes herzen; ez nimet
Eckh 5:41, 4 vaters schōze; daz ūzer werk niht alsō, sunder ez nimet sīne götlīche güete mittels des innigen werkes, ūzgetragen und ūzgegozzen in
Eckh 5:41, 10 in selben und des einen, in dem got gebirt $t sīnen eingebornen sun und in im alle, die gotes kint sint,
Eckh 5:42, 9 von dem heiligen geiste. Der sun in der gotheit nāch sīner eigenschaft engibet niht anders dan sun-wesen, dan got-geborn-wesen, brunnen, ursprunc
Eckh 5:42, 20 Und sant Paulus sprichet: ’got hāt ez uns geoffenbāret in sīnem geiste’. Sant Augustīnus sprichet, daz der allerbeste die geschrift vernimet,
Eckh 5:43, 23 mensche minnet in selben und alliu dinc und würket alliu sīniu werk niht umbe lōn, umbe źre oder umbe gemach dan
Eckh 5:43, 28 und er würket durch würken; wan āne zwīvel: got enhęte sīnen eingebornen sun in der źwicheit nie geborn, enwęre geborn niht
Eckh 5:44, 8 ist: er minnet got durch minnengot $t und würket alliu sīniu werk durch würken. Got der enwirt minnennes und würkennes niemer

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