Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sin stM. (1349 Belege) Lexer BMZ  

KvWLd 32, 95 ir lîbe grôze meisterschaft./ mac si ze tougenheite ir minnegernden sin verkêren,/ sô daz si mit gebærden wil dekeinen man versêren,/
KvWLd 32,136 von im verhert./ /Genühtec man an sippeschefte, prüeve in dîme sinne,/ wie dîn getriuwer dienest und dîn lûterlîchiu minne/ friunde gnuoc
KvWLd 32,144 ob er sî gereinet dir, sô liuter im ouch dînen sin,/ sô daz dû dich wider in/ vor allem meine schûmest./
KvWLd 32,200 man die werden schouwen sol./ er wirt dur sînen stæten sin und durch sîn ellen gêret./ dâ man den bœsen wol
KvWLd 32,233 dur herten cokodrillen,/ und daz niht gebillen/ mîn zunge in arge sinne mac!/ swaz ich singe ald ich gesage der valschen rîchen
KvWSchwanr 768 iemer wider in’./ ‘nein!’ sprach der , ich hân den sin/ daz ich ê sterben wolte,/ ê sunder kamph hie solte/
KvWSchwanr 1113 den spern,/ als ir gemüete kunde gern/ unde ir ellenthafter sin./ der Sahse wart gestochen hin/ dâ man den helem stricket,/
KvWWelt 142 hâst von kindes jugende/ getragen ie der êren cranz,/ dîn sin ist lûter unde ganz/ an triuwen ie gein mir gewesen./
Lanc 14, 10 allerlutest mocht, und sprang uff als ein mensch das von synnen ist komen, und lieff dar da sie das kint gelaßen
Lanc 24, 29 yn das es war sy, mit synem lib off den syn.’ ‘Herre’, sprach Phariens $t nefe, ‘hatt er sie behalten, da
Lanc 27, 4 Wann wer ich so starck, beyd von crafft und von synnen, das ich möcht volbringen myns herczen willen, ich hett alles
Lanc 29, 25 des konigs thun, syn miltikeyt $t und syn gút, synen sien und syn schönheit. Er enkund nicht an im geprufen $t
Lanc 30, 8 licht zu finden. Auch wißent irselber, mich duncket in mynem sinne, welch man den konig Artus sol urlagen, er múß wiser
Lanc 30, 26 nit volbringen alles das er thut. Mich duncket in mym sinne, und were er der unseligst von der welt, so enweiß
Lanc 33, 29 nie so hoch ding enwart so rich man milte mit sinnen. Das ist also vil zu sagen: der ere wil gewinnen
Lanc 48, 14 werlich das ir ein kint sint des libes und des sinnes, das ir mir me das reden wolt verbieten dann dheyn
Lanc 51, 34 der schönst, und das uch nymant $t glichen mocht von synnen. So alle die welt zu eim rate were einhalp und
Lanc 52, 14 wil uchs auch hernach sagen und wisen warumb ir nicht synnes enhant. Ir wißent selb wol: wa man diß gefreischet das
Lanc 52, 20 sich alle die welt thut haßen. Darumb enhant ir nicht sinnes; wert ir auch als wol versůnnen als uch duncket das
Lanc 73, 18 von der wißheit besehen. Nu wil ich dich ein wenig synnes wisen, wann ich ein wenig baß den spiegel der wißheit
Lanc 73, 31 man unwißlich spricht da man wol wißheit bedörfft und gutes synnes. //Diß byspil han ich dir darumb gesagt wann du vor
Lanc 73, 33 dißen wysen luten hast geret, die allesamet baß wißen was sinne und wißheit ist dann du. Auch wen ich wol das
Lanc 85, 17 gut’ und dacht in irm herczen das das ein groß syen were von dem kinde, das es des so schier gedacht.
Lanc 103, 16 das ir uwer manschafft wiedder nement.’ ‘Des enthun ich dheynes synnes nicht, wann myn hercz mag uch gemynnen nicht; so wurd
Lanc 106, 10 und was im so leit das er nah ußer synen synnen was komen. Er sprach zu synem nefen ob es syn
Lanc 118, 19 so sere múwen, so wer mir ubel by uch zu synne.’ //Lancelot ging dannen und nam synen bogen und hing yn
Lanc 133, 21 nymant geware wurde. Sie ducht wol das er in sym synne nit enwas, sie ducht das er bößlich geleret was, wedder
Lanc 142, 26 so zornig und so unfro das er nehelich ußer synen synnen gefarn was. Er kert wiedder umb und reit zu dem
Lanc 163, 19 stryt, er was so unfro das er nahe ußer synen sinnen was komen. ‘Deus, gott, herre, wannen kompt dem jungen man
Lanc 177, 22 die konigin gesehen hett was er so sere uß synen sinnen komen, das er nit wúst was er thet. Er was
Lanc 178, 5 reit, und wart so unfro das er nahe ußer synen sinnen gefarn was. Er ging bald zu dem wechter und sprach
Lanc 249, 4 machen, das ist von im, er gibt yn auch den siene das sie der lúte suchte bekennent und yn kunnent geraten
Lanc 309, 11 und er wart so zornig das er nahe ußer synen sinnen was komen. Die frawen und die jungfrauwen waren allsament off
Lanc 365, 32 begund da so sere weinen das sie nehelich ußer yren sinnen komen was da sie yrn amis in so großen nöten
Lanc 379, 26 ließ vergatern, und Segremors sprach, er fur zuhant ußer sim sinne, geb ich im nit urlob. Er sah die pfort vor
Lanc 379, 33 jhene allsamen entschůmpfiert, hetten sie mit listen gestritten und mit synnen. Des endaten sie leider nicht, sie ließen sich off ir
Lanc 459, 28 wart der konig so unfro das er nehelich uß synen sinnen was gefarn. Er besah myn herren Gawan sere unfrölich und
Lanc 470, 1 verren landen @@s@herre bracht.’ Er was zuhant wiedder in sim sinne und leit alles das sie mit im thun wolt; sie
Lanc 496, 33 und me, er schampt sich so sere das er sins sinnes ein gut teil da mit verlose und siner wißheit. ‘Frau’,
Lanc 509, 17 gebet als ichs neme. Nu weiß ich mich selb des sinnes nicht, noch so byderbe bin ich auch nit das ich
Lanc 536, 32 eren gescheen dann uch ie geschah. Ir volget uwerm thůmen sinne zu ferre und thut darmit als ein viehe das nie
Lanc 586, 29 forcht, ob ers geware were worden, das er von sinen sinnen were komen. Nu solt ir groß schalckeit mercken, wie sie
Lanc 589, 11 geselle geuneret! Ich weiß furwar wol das er ußer sinen sinnen komen ist oder das er dot ist. Ich gab im
Lanc 598, 7 er in irm lande von Kornewail were und were ußer sinnen, nacket und barfuß. Sie bereit sich und reit yn suchen
Lanc 604, 9 die wunder hetten die sie horten, das sie in irm sinne beleib. – Nu schwigen wir von ir und sprechen furbas
Lanc 607, 17 solte; wann on das wort so wer er in sinen sinnen nicht bliben von den großen gedencken die er nacht und
Litan 133 dih inneclichen lobit,/ dv ne scaffis di wort in sime sinne./ mit dem fvre diner minne,/ allis gutis aneginne,/ di mein
Litan 1298 banden/ vnde uon werltlichen scanden/ uon hurlicher hizze,/ uon des sinnes abewizze,/ uon ujentlicher rache,/ uon spotte, uon bisprache,/ daz er
Lucid 125, 7 Do ſprach der meiſter: Die ſele hat drú dinc: vernunft, ſin vnde girde. So iſt der menſche von den vier elementen
Macer 9, 20 ouch miden, das daz kint icht torecht werde unde ane sinne, das si suget. // Porrum heizet zu dute louch. Ypocras,

Ergebnis-Seite: << 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 >>
Seite drucken