Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

scheiden stV. (1271 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Konr 3 O,213 selb in daz grap und hiezz erz zů dekchen und schied er von dirr werlt. da sach man daz himelbrot daz
Konr 3 W1,17 $t da er an dem heiligen cr#;evz von diſem libe ſchiet, daz ſi in mint vnde liebte an ir ſvnes ſtet,
Konr 3 W1,117 heiligen $t zwelfboten, alle gemartert vnde alle von diſem libe geſcheiden węren %/vnz an in einen vnde daz er eine der
Konr 6,38 beh#;ovte vncʒe mich got her wider ſendet.#.’ Mit der rede ſchied er von der frowen vnde f#;ovor er die hervart. Div
Konr 7,17 ſin ſvnde, wanne ſine ſele d%:iv wolte ieʒ#;ov von ime ſcheiden. Do die boten hincʒe ſant Seuerum chomen, do f%:unden ſin
Konr 9,44 #;eir brahte hincʒe dem Iordane. Do er do von #;eir ſchiet, do weinot er vil ſere vnd f#;eur wider ʒe ſeinem
Konr 10,168 Helena, div heilige chvniginne, do ſi got wol gedienot, do ſchiet ſi von diſem leben hincʒe dem himelriche vnd lie dem
Konr 12,77 ne mach nehein gůte #;owcher getragen, davone diſer p#;eoſe meniſch geſcheiden von den eren, die Druſiana beſicʒen ſol, die er tote
Konr 13,116 gebeten haſt, des piſtu vor got gewert.#.’ Mit der rede ſchiet der liebe herre ſant Eraſme von diſme leben. Do ſach
Konr 14,116 vnd ſait im, alles ſin gebet, das were erhoret. Do ſchieden ſi pede von diſem leben. Das ſahen gůtiv liute, das
Konr 15,12 iuch #;voch ſagen. Do der cheiſer Archadius von diſem lib ſchiet, do phlach des riches ſin hůſfr#;vowe Eudoxia vnd ʒoch einen
Konr 16,54 $t Nu begen wir hiute, das ſi von diſer werlt ſchiet vnd ʒe himele gefůret wart vber alle die chore der
Konr 20,11 heiligen martrer. Si ſint die, die nehain not von got geſchaiden mohte. So ir ſtrit vnd ir marter ie merer vnd
Konr 21,69 behielten elliu ſiniu gepot, von ſinem dienſt mohte ſi nieman geſchaiden. Swie ſi den tot von der offen martyr niene liten,
Konr 22,75 h#;eus, ſo ſi an dem iungſten tag von diſer werlt ſchaident. Das der brutgaum vmb mitte naht chomet, das iſt, ſo
Konr 23,128 denne mit got erſtent, die enwerdent nimmer mer von im geſchaiden. Die auer an in erſtent, daʒ ſint die, die iemer
Kreuzf 1412 drin/ die warte menlich besūchten die/ uf einem rucke, der schiet sie,/ eines berges, der was niht hōch,/ doch er mit
Kreuzf 2050 die striten menlīche./ ouch wolden die heiden/ ungerne von prīse scheiden,/ des bleip ir dā maniger tōt./ die Cristen ouch von
Kreuzf 2076 sie dar durch amūrschaft/ oder durch minne geldes lōn,/ dā schieden sie die Cristen von./ grāve Cunrāt von Moseburc/ slūc dā
Kreuzf 3011 unsiten/ mit gewalt sie die riten/ al durch, sie mūsten scheiden sich./ dā was nūr: «slach, stichā, stich!»/ der lantgrāve in
Kreuzf 3402 sich slahen mit den heiden./ wir wellen in des abe scheiden.»/ dar nāch daz volc gemeine rief:/ «her kunic, man teile
Kreuzf 3751 geste,/ daz dunket mich daz beste,/ wen die niht gerne scheiden sich;/ ez wźre in ouch unlīdelich,/ ob man sie schiede.»
Kreuzf 3753 scheiden sich;/ ez wźre in ouch unlīdelich,/ ob man sie schiede.» noch sprach er sō:/ «ez hāt der kunic Gwīdō,/ ob
Kreuzf 3761 genūc sīn bi mir./ und ez ist mīn wille, wir/ scheiden uns.» als der furste sprach,/ alsō daz leger dā geschach./
Kreuzf 3902 geverte wźre, der heiden,/ noch von der habe sie wolden scheiden,/ die dā rīche vor in lac./ menlich wolde vullen sīnen
Kreuzf 4079 nu kumen in ein tal./ ein hōher rucke sie noch schiet./ dō andersīt der heiden diet/ mit den Cristen streit. nōt
Kreuzf 4450 grāve Albreht/ tet manigen werden heiden/ des tages von lebene scheiden./ von Tramne der edele Witige,/ gegen den vīnden der unsitige,/
Kreuzf 5942 sźre ez im zu herzen gie,/ daz sich sō snelle schieden sie./ doch sprach der fremde: «geschihtz ū nōt,/ ich kume
Kreuzf 6585 geschart uf den plān,/ der den rucke rūrte, der sie schiet,/ die Cristen und die heiden diet./ doch ir gesezze hinder
KvHeimHinv 155 unz hin daz unser herre got/ die zwelfe von ein ander schiet/ und in gebōt unde riet/ daz si sich teilten in
KvHeimHinv 246 Christ,/ der sante mich her daz ich dir sage,/ dū scheidest an dem dritten tage/ von disen arbeiten/ hin dā wir
KvHeimHinv 486 mir/ als ich ir des schuldic bin.’/ mit der rede schiet er hin./ Die herren leisten sīn gebot./ dō erschein in
KvHeimHinv 641 gotes hant/ des niemen übertreit/ er enmüeze von dirre arbeit/ scheiden swar und swenne er wil./ des lībes und des tōdes
KvHeimHinv 858 in gebōt unde riet/ unser herre, dō er von in schiet./ Diu wahte werte, als ich iu sage,/ zwō naht und
KvHeimHinv 1058 erloubet wart/ ze varne swar si wolden,/ dō si sich scheiden solden/ und ieglīcher urloup nam,/ wā! dort her īlende quam/
KvHeimHinv 1063 her īlende quam/ der nōtgestallen einer./ noch was ir deheiner/ gescheiden von dem andern dā./ ‘wis willechomen, Thōmā!’/ sprāchen die herren
KvHeimUrst 299 dirre guot man sī,/ sō lāt uns arcwānes vrī.’/ Sehse schieden sich her dan,/ der ieglīchem wart ein van/ ze sīnen
KvHeimUrst 334 diz genuoge sāhen/ beide juden und heiden,/ ir begunden sich scheiden/ sumelīche von der phlihte./ nū stuont dā vor gerihte/ ein
KvHeimUrst 1057 daz beste sī,/ daz tuon und stźn ein ander bī.’/ Alsus schieden si sich dā./ vor dem bischof Cayphā/ quāmens aber zesamen./
KvHeimUrst 1123 er daz sehen lie./ si trūreten daz er von in schiet,/ unz er sie trōste und in riet/ daz si noch
KvHeimUrst 1148 swaz ir welt./ gehabet iuch wol und sīt vrō!/ ich enscheide niht von iu alsō/ daz ir mīn źwiclīche enbert./ ich
KvHeimUrst 1176 hie verdienet hāt.’/ Nū der heilige Christ/ alsus von in gescheiden ist,/ si fuoren wider in die stat/ und wāren drinne
KvHeimUrst 1990 der dīnen vater hie verriet/ und ouch von disen źren schiet./ nū var heim und phlege dīn got!’/ des engels rāt
KvMSph 8, 24 DEM STANDORT DES BEOBACHTENS.@n. $f:(2va)$f. Nach dem zuvalle wirt spera geschaiden in zwu schikung. Deu erst ist ain aufgereht, deu ander
KvMSph 27, 26 sein. Und davon haizzet er der ohsenzagel, der die ebenneht schaidet. Die zwen ohsenzegel #;euberschrenkent sich auf den himelspitzen, also, daz
KvMSph 29, 21 andern. Dar#;eumb neme wir daz viertail dez ohsenzagels, der da schaitte die sunwenden; daz viertail get von dem ebennehter an die
KvWHerzm 107 vil sanfte würde leit/ daz mit langer stętekeit/ von im gescheiden würde gar./ dar umbe ich gerne mit ir var/ zuo
KvWHerzm 116 den gelieben zwein/ ir trūtschaft wolde leiden,/ diu niemer doch gescheiden/ mohte werden under in./ er kźrte dar ūf sīnen sin/
KvWHerzm 217 triben under in/ von ir herzeleide./ diu zwei gelieben beide/ schieden sich mit marter,/ und twungen sich dō harter/ ze herzen
KvWHerzm 549 liep bī liebe līt./ āne grimmes tōdes strīt/ werdent si gescheiden wol/ die nu kumberlīche dol/ durch einander wellent tragen./ frou

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