Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erkennen swV. (1178 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Mechth 7: 47, 3 geh#;eoret nemmen. Ich danken des gotte, das ich ir nit erkenne; si dunket mich und ist ob allen súnden b#;eose, wan
MF:Mor 1: 1, 1 / /Si ist ze allen %/êren ein wîp wol erkant,/ schoener gebaerde, mit zühten gemeit,/ sô daz ir lop in
MF:Mor 1: 4, 9 l%/ande./ verre unde nâr/ sô ist si ez, diu baz erkande./ /Mîn liebeste und ouch mîn êrste/ vreude was ein wîp,/
MF:Mor 6a: 2, 4 ir dicke manicvalt/ gegen mîner nôt, $s swie sis niht erkenne./ Doch klaget ir maniger mînen kumber/ vil dicke mit gesange./
MF:Mor 21: 3, 5 dem ein wîp sô nâhen an sîn herze gê./ Ich erkande mâze #s+vil#s- der sorgen ê,/ disiu sorge gêt mir vür
MF:Mor 22: 4, 3 herze mîn,/ des was bote ir güete, die ich wol erkande,/ und ir liehter schîn/ Sach mich g%/üetl%\îch an mit ir
MF:Reinm 5: 1, 8 sól ime wesen von rehte bî./ got gebe, daz ich erkenne noch, wie solichem lebenne sî./ /Ich weiz bî mir wol,
MF:Reinm 9: 3, 10 bin ich tôt./ hât sî mir anders niht gegeben,/ so erkenne ich doch wol sende nôt./ /Gnâde ist endelîchen dâ./ diu
MF:Reinm 13: 5, 5 niemer sîn genesen./ Taete ich nâch leide, als ich ez erkenne,/ si liezen mich vil schiere, die mich dâ gerne sâhen
MF:Reinm 14: 3, 2 dir, wîp, wie rein ein nam!/ wie sanfte er doch z$’erkennen und ze nennen ist!/ ez wart nie niht sô lobesam,/
MF:Reinm 15: 4, 8 geschach,/ die nie gewunnen leit von seneder swaere./ wolte gót, erkanden guotiu wîp/ ir sumelîcher werben, wie deme waere!/ /Ein rede
MF:Reinm 23: 2, 2 mit mîner valschen rede betrüge,/ sô het ich sî unreht erkant./ und gevâhe sî mich iemer an deheiner lüge,/ sâ sô
MF:Reinm 30: 1, 8 hât gegeben sô vil,/ ich gouch, als ich des niht erkennen wil!/ /Hiure ist vröide manigem man harte unwert:/ daz ist
MF:Reinm 37: 4, 3 daz er mich ie gesach/ oder ich in sô wol erkenne,/ sît daz er verliesen muoz sîn arebeit,/ sô wol als
MF:Reinm 38: 1, 7 #s+mich#s- #s+vie#s-, diu mir gebôt/ vil langen #s+niuwen#s- kumber tragen./ erkande sî der valschen nît,/ baz vuogete sî mir heiles tac./
MF:Reinm 39: 4, 3 alsô langer mâze./ an der ich aber triuwe und êre erkenne,/ waene ich des, daz mir diu ungelônet lâze,/ Sô geschaehe
MF:Reinm 41: 1, 8 wie tuost du sô,/ Daz du als ungnaedic bist?/ jâ erkennest dû vil wol, daz dir/ nieman holder ist./ /Vröwe mit
MF:Reinm 66: 1, 5 besten nement ir mit triuwen war./ Die valschen süln sie erkennen niht,/ sie enrúochet ouch, waz arges den geschiht./ sî hât
MF:Wolfr 7: 2, 6 unvrô./ An sîne bruste #.[dructe er sie#.]/ und spr%/ach: ^"jôn erkande ich nie/ kein trûric scheiden alsô snel,/ und ist diu
Minneb 2717 und auch zu st#;eure/ Zu diser abenture!/ Furbaz ich lut erkenne:/ Mich wundert zwor etwenne/ Wo er die clugen rede neme,/
MNat 18, 2 opfere plutoni noch hohgezit began iunon an den kalendis. Der irkennen welle in ieglichem manden weles sint verworfene tage, unde wele
Mügeln 6,13 zwu/ gewesen weren vor des himels buwe./ dabi du macht erkennen nu,/ das nie der himel ist gemachet nuwe./ wann werden,
Mügeln 11,10 küniges sus die meit genas,/ das nicht der slangen blick erkennen solde./ der himel, erd und ouch das mer/ gewaldiglichen trug
Mügeln 23,15 die in zu solchen eren hett gezogen./ der kirchen kraft erkante wol $s Karle der keiser große./ darumb die werde muter
Mügeln 28,14 wann er gabe tut,/ dabi du, kint, den milden salt erkennen./ von bösem herzen was da wirt $s den eren hie
Mügeln 46,8 bi der wisen rat,/ din menlich mut in eren würd erkennet./ für war, ich sprech, es ist ein spot,/ wo man
Mügeln 50,2 veraffet und verganst, / das du des kranken siechtum nicht erkennen kanst, / so laß dir sagen, was im des nachtes
Mügeln 84,2 zalt./ Darnach so ist Ester / das buch. wer das erkennen ger, / dem sag ich wol die rechten mer,/ die
Mügeln 84,10 Ester das mit wisheit widerwante,/ wie Mardochei truw der künig erkante,/ Aman er henken sante./ das buch in sechs capitel falt./
Mügeln 100,11 das volk den selben heilant nante/ und wie das sich erkante/ geheilet Sion, leides fri./ Darnach Jonas zuhant; / der seit,
Mügeln 246,11 vierzig eln, die heißer er verbrante./ der künig die dri erkante/ gesalbet mit des himels luft./ O kristen, nim ein bild/
Mügeln 282,3 ab war, ab falsch die rede sta, / das lert erkennen loica, / und wie das red uß rede gat, /
Mügeln 329,4 $s werden, / wiser man, gelart, / das du in erkennest von gesichte? / der sangwineus / gerne lachet, $s wachet
Mügeln 375,15 und sie verirrt,/ das sie enkan/ $s der warheit ban/ erkennen noch ir stige gan./ des saltu, hochgelobter man,/ des zornes
NibB 51,3 grôze sorge $s um ir kindes lîp,/ wan si wol erkande $s Gunthern und sîne man./ den gewerp man dem degene
NibB 79,4 gemeit,/ die fuorten wîze brünne $s und hêrlîch gewant./ si$’n erkande niemen $s in der Burgonden lant./ Den künec des hete
NibB 81,3 küene $s moht$’ er wol sîn):/ »sît wir ir niht erkennen, $s nu sult ir heizen gân/ nâch mînem œheim Hagenen;
NibB 107,2 daz hie bî iu wæren $s (daz het ich gern$’ erkant)/ die küenesten recken $s (des hân ich vil vernomen)/ die
NibB 165,4 mîniu lant,/ mirn zerinne mîner vriwende, $s in wirt arbeit erkant.«/ Den boten rîche gâbe $s man dô für truoc,/ der
NibB 215,1 zebrach!/ Dô het der herre Liudegêr $s ûf eime schilde erkant/ gemâlet eine krône $s vor Sîvrides hant./ wol wesser, daz
NibB 272,1 wirt der hete die sinne, $s im was daz wol erkant,/ wie rehte herzenlîche $s der helt von Niderlant/ sîne swester
NibB 382,4 in Prünhilde lant./ daz was ir deheinem $s niwan Sîvride erkant./ Dô der künec Gunther $s sô vil der bürge sach/
NibB 389,4 venstern $s vil manege scœne meit./ daz er ir niht erkande, $s daz was Gunthere leit./ Er vrâgte Sîvride, $s den
NibB 454,4 $s diu werc wil ich begân.«/ do er in reht$’ erkande, $s ez was im liebe getân./ »Nu hil du mîne
NibB 787,4 si ê nie gesâhen, $s den wart vil hôher muot erkant./ Nu was ouch komen Sîfrit $s mit den sînen man./
NibB 856,3 sprach:/ »waz weinent dise vrouwen? $s daz het ich gerne erkant,/ oder von welchen schulden $s mich der künic habe besant.«/
NibB 932,3 bracken, $s der sô genozzen hât,/ daz er die verte erkenne $s der tiere durch den tan./ wir komen wol ze
NibB 944,3 ein horn/ z$’einer stunt geblâsen, $s dâ mit in wart erkant,/ daz man den fürsten edele $s dâ zen herbergen vant./
NibB 994,2 lîhte rüemen«, $s sprach dô Sîfrit./ »het ich an iu erkennet $s den mortlîchen sit,/ ich hete wol behalten $s vor
NibB 1011,3 rôt ez was von bluote, $s si het in schiere erkant./ dô lac vil jæmerlîche $s der helt von Nibelunge lant./

Ergebnis-Seite: << 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >>
Seite drucken