Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erkennen swV. (1178 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

KvWSchwanr 436 und umbe ir lant,/ sô wære an ir der wunsch erkant/ und aller sælde ein überhort./ ir muoter clegelîchiu wort/ leit
KvWSchwanr 461 Gotfride,/ der von getriuwes herzen lide/ was unser beider friunt erkant,/ des wil mit frevelicher hant/ verstôzen uns sîn bruoder doch;
KvWSchwanr 655 und ich ze künge bin erwelt,/ sô weiz ich unde erkenne wol/ daz ich dur wâre schulde sol/ die crumben sache
KvWSchwanr 1462 orden/ vil sêre an mir zetrennet./ sît nû mîn herze erkennet/ daz ir versmâhent mîn gebot,/ trûtfrouwe, sô genâde iu got!/
KvWSchwanr 1607 in bekomen,/ und wurden Rienecker genomen/ ûz ir geslehte verre erkant./ ir künne wart in manec lant/ geteilet harte wîte,/ daz
KvWTurn 236 getân/ des ich niht kan genennen./ wie möhte ichs alle erkennen/ die dâ nâch prîse rungen!/ si kêrten unde drungen/ in
KvWTurn 367 rant geblüemet drumbe gienc/ rôt als ie kein rôse erkant./ was enmitten ûf den rant/ geleit ein guldîn strickelîn./
KvWTurn 587 dem künge sîn gewalt gebôt/ daz er dâ rîlich wart erkant,/ wande er hæte in sîner hant/ Navarre und Schampanje./
KvWTurn 882 mit sneller umbekêre/ quam er dahîn gerennet/ dâ sîn gesiht erkennet/ den fürsten het ûz Sahsenlant./ sîn lob begunde er alzehant/
KvWTurn 995 velt,/ daran vil hôher koste gelt/ von rôten kelen was erkant./ des helm ûz Dürengenlant/ mit zwein hornen
KvWTurn 1062 gezoumet wart von sîner hant./ hie wart ein grôz malîe erkant/ und ein gestœze griuwelich./ nu ‘slahâ_slah!’ nu ‘stichâ_stich!’/ mit nîde
Lanc 31, 26 wúst ers im großen danck, wann er wol wust und erkant syn stolcz hercz, und thett im sere sanfft in synem
Lanc 41, 29 bin auch darfur gehalten.’ ‘Nu wißent das sie uch bößlich erkennent die sprechent $t das ir eins koniges kint synt, wann
Lanc 44, 36 und fragte yn ob er keine nonnen in yr kloster erkente. ‘Ich wene des wol’, sprach er, ‘das ir ettlich schwester
Lanc 48, 27 dienten beidu, getaget ritter und jung und mittels alters. Hervius erkant den bruder und viel im umb synen hals und hieß
Lanc 70, 37 wol bereyt, er und sin roß. Der yn nicht hett erkant der hett wol geschworn @@s@das er herre wer gewesen úber
Lanc 71, 19 das syn nefe Lambegus uberwůnden wurde, wann er Claudas wol erkante das er ein zier ritter was. Schlug er synen nefen
Lanc 80, 31 yn Phariens hieß und das er sich keynen man ließ erkennen. Sie ritten alle zu Pharien wert. Da er sie komen
Lanc 87, 16 dann ir beide meister mit yne. ‘Ir solt sie kam erkennen’, sprach sie, ‘so ungetan sint sie worden von hunger und
Lanc 105, 5 getruwer als Lambegus ist úmmer in synen gewalt kum, ich erkenne yn so ungetruw und so schalckecht.’ Phariens fraget alles das
Lanc 109, 13 genomen. Und wißent das furware das ich nyrgen zwen ritter erkenne die nu sint, der geselschafft ich als gern hett als
Lanc 150, 36 wolt ryten so er behendiclichst möcht, das yn nymant solt erkennen als der prise und ere bejagen solt. Er reit allen
Lanc 155, 33 alles offenbare werden und endecket, so das es allemenglich solt erkennen und bloß sehen alles das zaubers das darinn was. Wann
Lanc 159, 7 solt. Sie was allwege $t bestoppet, das er sie nicht erkennen möcht. Er sah in ir kamern dry schild hangen, und
Lanc 159, 17 sie. ‘Sere wol’, sprach er. //Er sah sie ane und erkant sie da er ir antlicz bloß sah. Er erkant sie
Lanc 159, 17 und erkant sie da er ir antlicz bloß sah. Er erkant sie und sprang off und nam sie zwúschen syn arme
Lanc 165, 27 er gern des guten ritters namen gewust hett und yn erkant hett, umb das er yn wolt thun döten ob er
Lanc 183, 14 furt?’ ‘Ja herre’, sprach er, ‘was wolt ir sin?’ Da erkant yn Key, das es der ritter was der die port
Lanc 184, 21 off sym heubt, das er wolt das sie sin nit erkenten. Min herre Gawan und syn gesellen sprachen, sie wolten gern
Lanc 189, 3 der konig von im ließ farn.’ ‘Wie möchten wir den erkennen?’ sprach myn herre Gawan. ‘Zu der ersten vergaterung, $t die
Lanc 197, 21 Die frauw schied also von im das sie sin nit erkante. Der ritter hieß sich zu der stat furen da hin
Lanc 215, 32 geyn yne, und die jungfrau der amis da gewunt was erkant sie wol. ‘Seht, herre’, sprach sie, ‘das sint die mir
Lanc 218, 9 geleyten, herre!’ sprach myn herre Gawan. Er sach umb und erkant myn herren Gawan wol. ‘Gott muß uch minnen, lieber herre!’
Lanc 219, 24 namen myn herre Gawan zu hofe bracht und yn det erkante. //Da der ritter erkant von mym herren Gawan und von
Lanc 219, 25 zu hofe bracht und yn det erkante. //Da der ritter erkant von mym herren Gawan und von dem ingesinde was worden,
Lanc 219, 30 ritten einen andern weg, wann er forcht das yn ymant erkennen mocht. Er reyt gewapent one helm und one schilt; den
Lanc 224, 30 sprach der ander, ‘mich dunckt wie ir sie nit wol erkennent, der túfel heißt uch schone frauwen besehen!’ ‘Warumb?’ sprach der
Lanc 228, 9 reit yczunt hie fur.’ Myn herre Ywan hett yn wol erkant, hett er den schilt gehabt den er zu dem letsten
Lanc 228, 13 syn wirt das man yn in des konig Artus hof erkente. Myn herre Ywan fragt den andern ob er im wolt
Lanc 237, 21 stymme: ‘Ir herren’, sprach er, ‘man mag noch den wol erkennen ders wol thůt; wir mußen uber macht thun, oder wir
Lanc 238, 12 und wise, und heten sie alle die lieb die sie erkanten, und ir lút heten sie ußermaßen lieb und priseten sie
Lanc 239, 3 hie bi uns ist: ich bin ein armer beczeler, und erkennet mich licht etschlicher von synen rittern; keme ich zu yne,
Lanc 245, 34 und ein fast unedels. Enkúnnent ir auch diße nit wol erkennen, so solt ir darnach so lang fragen biß @@s@das ir
Lanc 246, 1 ir darnach so lang fragen biß @@s@das ir sie wol erkennen werdent. Darnach solt ir einen getruwen ritter súchen der beide,
Lanc 246, 4 ritter eren die in uwerm lande wonent: wann dhein man erkennet den byderben man als wol als der dut in des
Lanc 251, 22 und het gern sin gesellschafft gehabt und hett yn gern erkant. Er schlug das roß mit den sporen und reyt zu
Lanc 252, 8 wol sehen und an synen wapen.’ ‘Das mögen wir schier erkennen’, sprach die jungfrauwe. ‘Diß ensol nymant in der welt wißen
Lanc 258, 8 nů lebent, so glaubent mir das ich des ritters nicht erkenne nach dem ir fragent, noch kein ritter von myner geselschafft
Lanc 259, 31 nu gnung gesaget’, sprach sie, ‘ich mag furter deste baß erkennen. Ir sint ledig und mögent wol farn wann ir wollent.
Lanc 281, 15 das nie kein man einen guten man als wol kund erkennen und gerne, das schinet allhie $t zuhant wol.’ Alsus sprach

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken