Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erkennen swV. (1178 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

NibB 1147,4 dô sprach von Bechelâren $s der guote Rüedegêr:/ »ich hân erkant von kinde $s die edelen künege hêr./ Gunther und Gêrnôt,
NibB 1334,1 den helden gewan./ Diu Etzelen hêrschaft $s was so wît erkant,/ daz man z$’allen zîten $s in sînem hove vant/ die
NibB 1593,1 bestê/ unser ingesinde, $s daz iz in schedelîch ergê./ Ich erkenne si sô küene, $s ez wirdet niht verlân./ diu ross
NibB 1642,2 komen./ Man sah ze Bechelâren $s îlen einen degen./ selbe erkande in Rüedegêr; $s er sprach: »ûf disen wegen/ dort her
NibB 1754,1 $s daz ich gelogen niene hân.«/ »Wie sol ich daz erkennen, $s daz er sô grimmec ist?«/ dannoch er niene wesse
NibB 1755,1 mit dem lebene $s deheinen von den Hiunen lie./ »Wol erkande ich Aldriânen; $s der was mîn man./ lob unde michel
NibB 1756,1 getriuwe $s was im inneclîchen holt./ Dâ von ich wol erkenne $s allez Hagenen sint./ ez wurden mîne gîsel $s zwei
NibB 1759,3 $s bat er mit im gên,/ wand$’ er vil wol erkande $s sînen grimmen muot./ er was an allen dingen $s
NibB 1783,4 ein vil liehter jaspes, $s grüener danne ein gras./ wol erkandez Kriemhilt, $s daz ez Sîfrides was./ Dô si daz swert
NibB 1784,1 Kriemhilt, $s daz ez Sîfrides was./ Dô si daz swert erkande, $s dô gie ir trûrens nôt./ sîn gehilze daz was
NibB 1787,3 rîten $s her in diz lant,/ unde ir daz wol erkandet, $s waz ir mir habet getân?/ hetet ir guote sinne,
NibB 1796,1 swinde blicke, $s die ich an im gesehen hân./ Ouch erkenne ich Hagenen $s von sînen jungen tagen;/ des mac man
NibB 1853,4 gesteinet $s die liehten helme guot,/ sît daz wir wol erkennen $s der argen Kriemhilden muot./ Wir müezen hiute strîten, $s
NibB 2349,4 began/ der herre von Berne $s vor angestlîchen slegen./ wol erkand$’ er Hagenen, $s den vil zierlîchen degen./ Ouch vorht er
Ottok 24979 ôstrîch in daz lant/ und hiez den herzogen bitten,/ er erkande in in solhen siten/ und in sô ganzen triwen,/ daz
Ottok 26569 spür,/ swen sich der furste diser lande/ gegen den sînen erkande/ und si genædiclichen meint,/ dem wurd solch dienst von in
Ottok 29526 in hiez komen dar/ ûz der Geule hern Dietmâr:/ den erkanden si sô wîs,/ daz er durch sînen prîs/ riete wan
Ottok 39742 daz ein solher helt/ ze kunic wurd erwelt,/ den man erkande der kraft,/ daz er mit reht und ritterschaft/ dem rîche
Ottok 57524 getân,/ gewunne wir sîn überhant/ und wære daz er sich erkant,/ swenn uns an im sô gelunge,/ wir næmen von im
Ottok 61124 der herzog allermeist/ getrûte êren unde guotes/ und die er erkande solhes muotes,/ daz si minten manheit,/ die muosten sîn bereit/
Parz 1,28 gewuohs, inne an mîner hant?/ der hât vil nâhe griffe erkant./ ___sprich ich gein den vorhten och,/ daz glîchet mîner witze
Parz 2,5 in dem brunnen/ unt daz tou von der sunnen?/ ouch erkante ich nie sô wîsen man,/ ern möhte gerne künde hân,/
Parz 12,19 dar_an doch maneger vil verlôs./ der sich hete an im erkant,/ ê daz er wære dan gewant,/ mit deheiner slahte günste
Parz 21,30 rât./ dar zuo hôrt i’n nennen,/ man solt in wol erkennen,/ //daz er den prîs übr manegiu lant/ hete al_ein zuo
Parz 22,17 mîn kus niht sî verlorn?"/ "frowe, erst für küneges künne erkant:/ des sî mîn lîp genennet phant./ Frowe, ich wil iwern
Parz 31,1 site:/ dâ stille wir ir jâmer mite./ //unser vanen sint erkant,/ daz zwêne vinger ûz der hant/ biutet gein dem eide,/
Parz 32,21 in lobent ouch unser frouwen./ swen wîp lobent, der wirt erkant,/ er hât den prîs ze sîner hant,/ unt sînes herzen
Parz 43,7 was virrec unde wît:/ starb er âne toufen sît,/ so erkenn sich über den degen balt,/ der aller wunder hât gewalt./
Parz 43,11 daz ersach,/ sô rehte liebe im nie geschach./ diu wâppen errkande,/ hin ûz der porte er rande./ sînen gast sach er
Parz 50,1 an mir ertwingen?/ lâ mich sus mit dir dingen."/ //"da erkant ich niht des ankers dîn:/ mîner muomen man Gandîn/ hât
Parz 50,4 mîner muomen man Gandîn/ hât in gefüeret selten ûz."/ "do rekante abr ich wol dînen strûz,/ ame schilde ein sarapandratest:/ dîn
Parz 50,25 "hêr, daz ist ergangen./ ich hân den helt dâ für rekant,/ daz im Azagouc daz lant/ mit dienste nimmer wirt verspart,/
Parz 53,29 sagete mir daz Isenhart/ küneclîche bestatet wart./ daz tâten dien erkanden./ den zins von sînen landen,/ //swaz der gelten moht ein
Parz 58,28 dem leit./ Dâ ze Spâne im lande/ er den künec erkande./ daz was sîn neve Kaylet:/ nâch dem kêrt er ze
Parz 62,2 gast dâ solte komn/ //ûz verrem lande,/ den niemen dâ rekande./ "sîn volc daz ist kurtoys,/ beidiu heidensch und franzoys:/ etslîcher
Parz 67,6 wernt./ hie ist manc ritter durch diu wîp,/ des niht erkennen mac mîn lîp./ al die ich hie benennet hân,/ wir
Parz 80,11 kêrter spitze:/ daz lêrt in jâmers witze./ diu wâpen er rekande./ war umber von im wande?/ welt ir, ich bescheide iuch
Parz 85,13 sprach "wie gebârstu sô?/ dîn prîs ist doch dâ für rekant,/ frôn Herzeloyden unde ir lant/ hât dîn lîp errungen./ des
Parz 103,5 site an lobe vant gewin,/ ir kiusche was für prîs erkant./ küngîn über driu lant,/ Wâleys und Anschouwe,/ dar über was
Parz 116,25 junc der erden rîhtuom/ liezen durch des himeles ruom./ ich erkenne ir nehein./ man und wîp mir sint al ein:/ die
Parz 122,1 dûhter als ein got getân:/ //ern hete sô liehtes niht erkant./ ûfem touwe der wâpenroc erwant./ mit guldîn schellen kleine/ vor
Parz 127,5 enmitten an sîn blankez bein./ daz wart für tôren kleit erkant./ ein gugel man obene drûfe vant./ al frisch rûch kelberîn/
Parz 133,17 "dâ kom ein tôr her zuo geriten:/ swaz ich liute erkennet hân,/ ine gesach nie lîp sô wol getân./ mîn fürspan
Parz 134,9 li roy Lac,/ iuch wol dar umbe hazzen mac./ mich erkennet och der wîse/ an sô bewantem prîse,/ der ninder mag
Parz 140,8 fîz, bêâ fîz,/ alsus hât mich genennet/ der mich dâ_heime erkennet."/ ___Dô diu rede was getân,/ si erkant in bî dem
Parz 140,10 der mich dâ_heime erkennet."/ ___Dô diu rede was getân,/ si erkant in bî dem namen sân./ nu hœrt in rehter nennen,/
Parz 140,12 sân./ nu hœrt in rehter nennen,/ daz ir wol müget erkennen/ wer dirre âventiur hêrre sî:/ der hielt der juncfrouwen bî./
Parz 170,3 unde umbz fürspan,/ und wie erz harnasch gewan./ der wirt erkante den ritter rôt:/ er dersiufte, in derbarmt sîn nôt./ sînen
Parz 198,28 durch mich leit/ des si niht lîden solde,/ der fuoge erkennen wolde./ und sag ir, swaz halt mir geschehe,/ daz si
Parz 209,21 "ist er kampfes bære/ sô daz sin dâ für hât erkant/ daz er ir lîp unde ir lant/ mir mit kampfe

Ergebnis-Seite: << 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 >>
Seite drucken