Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erkennen swV. (1178 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Lanc 633, 1 abe thút.’ Lancelot det den helm abe, und der konig erkante yn zuhant $t und greiff yn zwuschen sin arme und
Litan 85 samftis vnde sweres,/ du uollis vnde leres,/ du fremedes vnde irkinnis,/ du hazzis vnde mjnnis,/ du bist liecht vnde naht,/ du
Litan 757 mine ougen,/ daz ih it entslafe an deme tode.’/ wol irchenn ih arm menische mine brode,/ di sancte petrus an sih
Litan 758 ih arm menische mine brode,/ di sancte petrus an sih irkante,/ do er zv unsin heilante/ in deme sciffe uze mere
Litan 1010 ir kintheite./ den namen muge wir gereite/ an ir wol irkennen./ daz fur der martere mose uerbrinnen/ allir slahte missetat,/ alse
Litan 1245 heiligen/ helfet uns mit vwer underdiginen,/ wandir unse brode wol irkennit/ di da sit genennit/ an des ewigen libis buche./ di
Litan 1292 gotis di ih hie han genennit/ vnde der gnade got irkennit,/ nit ne uersagit uns #;ivwer gewegede,/ daz uns armen got
Lucid 7, 5 kom uon der gotteſ crefte, do forhtent ſi die goteſ craft vnde erkanten do, in welen eren ſi got behalten hete. Da uon
Lucid 25, 5 ie geborn wart. Do er uʒ dem paradiſo cam, do ercander die wurʒen alle, die der nature warunt, ſwel wib die
Lucid 48, 9 iſt veneri alſe gelich, daʒ ſi nieman wol bi ennander erkennen mac. Sumeliche bůch ſprechent, daʒ der ſelbe ſterne ſo vnmaʒen
Lucid 77, 3 nieman geminnen, deʒ er niht enweiʒ noch deʒ er niht erkennet. Alſo mac der menſche deheine groʒe minne han ʒů gotiʒ
Lucid 86, 12 blech, daran waʒ geſchriben ein name vnſerſ herren, den nieman erkennen mohte. Da mit waʒ betútet, daʒ vnſer herre warlich iſt
Lucid 110, 15 forhtent, daʒ ir deheiner getorſte $t geiehen, daʒ er in erkante. Daʒ wir abir den dageʒiten daʒ anegenge $t vnde daʒ
Lucid 113, 12 grecam vnde latinam, wen die warent die erſten, die got ercan[51#’r]den. Die ſelbe rede betútet der brief, der da geſcriben wart
Lucid 131, 10 meiſter ſprach: Si hetent tóthliche vinſterniſſe. //Do ſprach der iunger: Jrkennint ſich die ſelen vnder ein ander? Der meiſter ſprach: Die
Lucid 131, 11 die ſelen vnder ein ander? Der meiſter ſprach: Die rehtin erkennent ſich vnder ein ander von dem namen vnde von dem
Lucid 131, 13 alſe ſi hie [61#’r] mit ein ander geweſin ſint, vnde erkennent ouch die ubelen alſe wol, daʒ ſi wol wiſſent, vnbe
Lucid 131, 14 vnbe welhe ſúnde ſi da ʒe helle ſint. Die úbelent erkennent #;voch die ubelin vnde erkennent ouch die gůten, die ſi
Lucid 131, 15 ʒe helle ſint. Die úbelent erkennent #;voch die ubelin vnde erkennent ouch die gůten, die ſi ſehint, vnde wiſſent irn namen
Lucid 138, 11 vnde ander ſine geʒierde vor ime, daʒ men ſine ʒůcunft erkenne. $t Alſo důt got. Er cumet uon himele, alſo er
Lucid 151, 3 der hellen. Wan wir iamer in dirre welte ſehen von erkanten dingen, mugen wir deſter baſ reden. Reht alſe ein iſen,
Lucid 154, 14 vertilget, daʒ iſt niht andereſ, wan daʒ die tiuel niht erkennent vnde ir ouch nith enwiſſent. Daʒ du haſt getan, daʒ
Macer Reimvorr. 32 arbeit,/ das ich ir di wurze nente,/ swas ich der erkente/ unde ir crapht wolde scriben:/ das ensolde beliben/ unwrschult wider
Macer Reimvorr. 39 macht,/ ir tugent unde ir crapht,/ swas ich han der erkant,/ als ich geschriben vant/ von eines wisen meister hant./ [2rb]
Macer Prosavorr. 1 oder horet./ // Swer der wurze nature unde ir craft irkennen wil, der muz wissen, daz di arztbuch sprechen von virhande
Macer Prosavorr. 24 wan swer der wurze crapht wissen wil, der chan si irkennen nicht, her inwisse, was der wurze nature si, her inwisse
Macer 78, 3 so scribe ich von dem swarzen, der unz gemeine unde irkant ist. Der pfeffer ro oder gesoten mit honege getempert unde
Märt 4740 Maria zü dem engel san:/ ‘wie chumpt das ich nicht erchen den man?’/ der engel sprach: ‘sich auf mich!/ der heilig
MarldM 46 zuo der erde,/ da der esil unde daz rint/ wole irchanten daz vrone chint:/ do was diu din wambe/ ein chrippe deme
MarseqM 51 daz ich, Maria frouwe, daz giloube unde daz an dir irchenne,/ daz nieman guotir/ mach des virlougin, du nesiest der irbarmide
MarseqS 14 magede,/ schone als diu sunne,/ himelischiu chuniginne,/ dirre werlte gimme,/ erchenne alle die dich minnent/ und mit rehtem glouben ce dinen
MarseqS 29 den schepfære sin gnade ermante,/ daz er die mennesliche brode erchante,/ den engel Gabriel mit niwer boteschafte zu dir sante./ er
Mechth 1: 27, 2 ding machent einen menschen des weges wirdig, das er in erkenne und kome darin. Das erste, das der m#;eonsche sich selber
Mechth 2: 8, 24 hinnan, und sprach: «Dise krone sont ir tragen eweklich ze erkennende allen den in minem riche, das ir mit den minnentrehnen
Mechth 2: 23, 13 und wie m#;eohte ich den lustlich minnen, den ich nit erkenne?» «Owe, kanst du den herren nit erkennen, den man dir
Mechth 2: 23, 14 den ich nit erkenne?» «Owe, kanst du den herren nit erkennen, den man dir so dikke lieplich nemmet? Du bist me
Mechth 3: 9, 27 wider minne und das man únser grossen ere ein wenig erkenne. Ich wil mir selben machen ein brut, dú sol mich
Mechth 4: 27, 42 under einem sunderlichen tache. Als die lúte dis helig leben erkennent und angesehent, so werdent si sin also sere gebessert, das
Mechth 5: 4, 40 ich dise stat den nemmen, die der sinkenden diem#;eutekeit nit erkennent. Dú erste dem#;eutekeit lit uswendig an den kleidern und an
Mechth 5: 11, 39 komen, und gib mir, herre, da nach, das ich rehte erkenne, wer ich selber si; so erste betr#;eube ich mich.» Aber,
Mechth 6: 1, 85 selbes in der s#;eussen umbehalsunge also sere, das im niht erkant ist denne alleine gottes ere. Swenne aber der mensche erbeit
Mechth 6: 13, 5 langer vertragen dur die grosse blintheit, die ich dar an erkenne.» Das ist, das geistliche lúte sich h#;eutent vor der g#;eotlichen
Mechth 6: 13, 11 (112#’v) man gotte werliche m#;eohte an ime volgen, minnen und erkennen. So sprechen die menscliche sinne: «Nein, ich mag wol nútze
Mechth 6: 13, 40 dich smelzen also tief in got, das du sinen willen erkennest, wie lange du volgen solt siner n#;eotlichen trútunge an dir
Mechth 6: 15, 34 inen die andern aber, die heimlich cristan sint, wan si erkennent das von gotte wol, das si dem ungel#;voben nit anders
Mechth 6: 15, 68 vient vor mir nemmen, dem du miner eren úber mich erkennest? Ich wil mich din e getr#;eosten und ich wil alle
Mechth 6: 28, 21 m#;euste miner untugenden mich iemer schemmen, die si an mir erkennent. Ich nim urlop zů aller miner bosheit. Ich clage das
Mechth 6: 31, 37 creaturen, ze stande in irme wesende. Nu h#;eore: Was wir erkennen, das ist alles niht, wir minnen denne got ordenlich in
Mechth 7: 36, 6 sprach: «Ich habe noch wurzen.» Do sprach ich: «Herre, ich erkenne der wurtzen nit.» Do sprach er: «Du solt si wol
Mechth 7: 36, 7 der wurtzen nit.» Do sprach er: «Du solt si wol erkennen, so du si sihest; man sol die siechen mit laben,

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