Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

tiuvel stM. (902 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Lucid 133, 23 mit vnſerme herren in egiptum. Etwenne coment ſi von dem tiuel, ſo er die lúte ſchenden wil oder iht gůteſ wenden
Lucid 133, 24 wil, alſe men liſet von vnſerſ herren martel, die der tiuel wolte han gewant mit tr#;vomen an pilatuſ wibe. Etwenne coment
Lucid 134, 9 von Dan. Jn ſiner můter buch wirt er erfúllet deʒ tiuelſ mit libe vnde mit ſele. Er wirt mit ʒouber erʒogen
Lucid 134, 21 gewerliche ufſtan? Der meiſter ſprach: Niht, eʒ cumet von dem tiuel. Der cumet in eime verdampneten lichamen vnde gat vnde redet
Lucid 142, 18 der meiſter: So daʒ gerihte getan iſt, ſo nimet der tiuel alle die ʒů ſich, die verſchaffin ſint, vnde werdent geworfen
Lucid 154, 14 lat vnde vertilget, daʒ iſt niht andereſ, wan daʒ die tiuel niht erkennent vnde ir ouch nith enwiſſent. Daʒ du haſt
Lucid 159, 11 lebint, dar engegin werdint di vnſeligen ſelen gemartilt uon den tiuelen ewicliche. Alſe die gůten mit micheler geʒierde werdent erlúhtet, alſe
MarlbRh 5, 36 starc vür allen wiven,/ wand bit diner otm#;eudicheit/ verwüns du$’s d#;iuvels hoverdcheit./ he enmochte dir n#;eit widerstan,/ dů du so nider
MarlbRh 18, 4 he machde sted sin missedat./ s#;eit al, wilch is des d#;iuvels rat!/ s#;eit des armen menschen dumpheit,/ als he van god,
MarlbRh 36, 19 hůde,/ wand, du geweldich ind du gůde,/ du has des d#;iuvels houft zewriven,/ wand also han ich h#;ei vür geschriven;/ noch
MarlbRh 37, 9 otm#;eudicheit/ zewreif sin houft, dat is hoverdcheit./ //Homůt is des d#;iuvels houvet,/ dat manich sel der dügde rouvet./ dit houft envant
MarlbRh 58, 12 riche,/ wand d#;ei werlt, d#;ei van Adames ziden/ gewalt des d#;iuvels můste liden,/ si is nu ledich van siner gewalt,/ ind
MarldA 191 werde ce deile/ den lieven godes engelen,/ niet den leiden duvelen;/ daz sie mich dare brengen,/ da ig muoze vinden/ du
MarldA 238 uns uz gehelfen/ van dere grozer dufenen:/ daz is des duveles gewalt,/ dar uns in hat gevalt/ Eva, unse muoder./ nu
MarldM 82 bist daz ander wib,/ diu uns brahte den lib./ der tiufel geriet daz mort:/ Gabrihel chunte dir daz gotes wort,/ Sancta
Mechth 1: 10, 3 úbersiget und sime lichamen allen unnútzen willen benimet und den túvel úberwindet, das ist die sele, die got minnet. Tůt ir
Mechth 1: 10, 5 da von wirt der geist nút krank; tůt ir der túvel einen bik, des ahtet die sele aber niht. Si minnet
Mechth 1: 44, 6 úber die liebin der welte und úber die bekorunge dez túvels und úber die úberflússekeit des vleisches und úber den verwassenen
Mechth 2: Reg. 38 lieben und sol glich sin allen heligen und wie der túvel und dú sele sprechent zesamne XXV. Von der klage der
Mechth 2: 19, 11 welte noch alle helfe dines fleisches noch alle scharen der túvel noch die kraft der helle nit mag von gotte gevellen.
Mechth 2: 19, 48 dritten gestigen.» «Vr#;vo sele, ein himmel ist, den het der túfel gemachet mit siner sch#;eonen valschen list. Da wandelnt die gedenke
Mechth 2: 19, 51 betrúget die einvaltigen sinne. In disem himele wiset sich der túfel einem lúhtenden engel gelich, ja #;voch an sinen fúnf wunden
Mechth 2: 19, 58 denne die tieffi aller diem#;eutekeit da nit, so bringet der túfel dar sin lieht; das denne da geschiht, das ist von
Mechth 2: 24, 2 userwelten lieben und sol gelich sin allen heligen. Wie der túfel und dú sele sprechent zesamne Eya herre Jhesu_Christe, din unschuldigú
Mechth 2: 24, 32 manigen kopf mit gallen us sol trinken, wand leider der túfel hat noch under geistlichen lúten vil manigen schenken, die der
Mechth 3: Reg. 40 lúten wirt gebotten zweierleie geiste von gotte und von dem túfel. Von siben hande minne I. Von dem himelriche und von
Mechth 3: 10, 14 arglich begrife. Sie wirt georschlaget vor gerihte, wenne si die túfel geistlich anvehtent. Si wirt ze Herode gesant, wenne si sich
Mechth 3: 11, 3 dir und mir sint alle ding sch#;eone; und zwúschent dem túfel und siner brut, der verdampneten sele, sint alle ding eigesclich
Mechth 3: 14, 18 Sch#;eonú gelúbde sunder trúwe tat das ist valscheit von des túvels rat. Gůter trost sunder ware sicherheit der sele und des
Mechth 3: 15, 34 was menschen gelich, si waren doch geiste und hatten des túvels gelichnisse an in. Si sutten und brieten mit einander. Sie
Mechth 3: 15, 45 heimlich, nu sint si in disem grunde alleine mit den túvelen gebunden.» Do betr#;eubete sich des menschen sele vil sere und
Mechth 3: 15, 50 unbedaht.» Do stůnt umbe si ein vil grossú schar der túfeln, die ir pflagen in dem ungesegenten bade, die waren #;voch
Mechth 3: 15, 65 were ein so edel pfant fúr si nit gegeben.» Die túvel fluhen si und getorsten es nit nemen. «Vil lieber», sprach
Mechth 3: 17, 18 er: «Von der edelkeit mines ordens mohte mich nie kein túfel ber#;euren. $t Ich hatte grossen strit in minem lichamen und
Mechth 3: 17, 28 nút betr#;euben. Nu var von mir!» Do enpfieng er des túfels gelichnisse an sich unde brante und wart stumme gegen mir.
Mechth 3: 21, 47 gebunden ligen; kumt er aber alleine dar, so ist der túfel sin gumpan. Die ungel#;vobigen meister sitzent vor Lutzifers f#;eussen, uf
Mechth 3: 21, 52 blůtig vor im stan und m#;eussent fúrig swertsclege von dem túfel enpfan. Die hie des grimmen hasses enpflegent, die m#;eussent da
Mechth 3: 21, 64 helle bremmet und in sich selber gremmet und wie die túfele sich mit den selen underschlan und wie si siedent und
Mechth 3: 21, 77 usser dem ewigen liehte sunder pine. Nimet si aber des túfels glichnisse an sich, so verlúret si ir sch#;eon lieht. Mag
Mechth 3: 21, 85 grimmi und sin vreislicheit an allen selen und in allen túfeln also gemischet, das man siner gegenwúrtekeit niena vermisset. So sol
Mechth 3: 21, 108 geschehe, er hette etwas gůtes mit gůtem willen getan. Die túfel f#;eurent die befleketen selen von dem licham zů dem vegefúr,
Mechth 3: 21, 112 in ertrich die helfe han von frúnden, das es die túfel wol bewaren, das si die sele iemer angevaren. Ist si
Mechth 3: 21, 114 das mag si alles bas betragen, wan das si die túfele m#;eustin gevangen und ane underlas ze spotte haben. Do únsere
Mechth 3: 22, 18 sin ungem#;eute, und gr#;eossor ist aber min rehtekeit denne aller túfeln bosheit.» Do sprach dú sele: «Herre, din rehtekeit f#;euget dir
Mechth 3: 24, 2 lúten wirt gebotten zweigerleie geist von got und von dem túfel. Von siben hande minne Nu wil ich úch schriben von
Mechth 3: 24, 18 dinen gůten sitten triben, so maht du helig beliben. Der túfel bútet #;voch sinen geist den geisten, die mit hasse und
Mechth 3: 24, 20 treit. Si werdent also arm von b#;eosem hasse und von túfels grimmi, das es unmúglich were, das si iemer befunden oder
Mechth 4: Reg. 4 mangen dingen; ir sint zwene engel geben und zwene b#;eose túfel. Mit zw#;eolf tugenden stritet si wider das fleisch III. Drie
Mechth 4: Reg. 28 Von einer fr#;vowen, die ze hove gerne was, von ireme túfel, der ir siben bosheit riet XVIII. Der geistlich mensche ist
Mechth 4: 2, 2 mangen dingen; ir sint zwen engel geben und zwen b#;eose túfel. Mit zw#;eolf tugenden stritet si wider das vleisch Alle mine

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