Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ėr prn (23817 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
alle liute, als verre sie liute und menschen sint, werdent im unglīche lieber dan im nū natiurlīche sīn vater, muoter oder | |
sie liute und menschen sint, werdent im unglīche lieber dan im nū natiurlīche sīn vater, muoter oder bruoder liep sint. Daz | |
gewar enwirt, daz kumet alles und aleine dā von, daz er noch niht lūterlīche durch got und durch güete aleine genzlīche | |
wār ist in der wārheit, und dar umbe muoz man sīn dā gewar werden und anders niergen. Doch sol man wizzen, | |
werden von gote noch von güete. Doch nāch dem ist er guot und bezzer, dar nāch er minner und mź getrstet | |
Doch nāch dem ist er guot und bezzer, dar nāch er minner und mź getrstet und berüeret wirt und gewar wirt | |
neigunge ze vater und muoter, swester und bruoder und ze im selben. Nochdenne, als ich dā oben geschriben hān: künde ein | |
des źrsten menschen sünde, und ouch, ob daz niht enwęre, er wölte es gerne enbern in gotes willen, sō węre im | |
er wölte es gerne enbern in gotes willen, sō węre im gar reht und würde sicherlīche getrstet in līdenne. Daz meinet, | |
wil und sīn gerehticheit, daz der übeltętige gettet werde, sicherlīche, er würde behalten und sęlic. Aber ein ander trōst ist: man | |
līhte nieman, der niht ieman sō liep enhabe lebenden, daz er niht gerne enwölte enbern eines ougen oder blint sīn ein | |
enwölte enbern eines ougen oder blint sīn ein jār, ob er dar nāch sīn ouge wider hęte und sīnen vriunt alsō | |
tōde, der doch in kurzen jāren sterben muoz, sō sol er gar billīche und gerner enbern zehen oder zwanzic oder drīzic | |
und gerner enbern zehen oder zwanzic oder drīzic jār, diu er vil līhte noch leben möhte, umbe daz er sich selben | |
jār, diu er vil līhte noch leben möhte, umbe daz er sich selben źwiclīche sęlic machete und źwiclīche sehende werde got | |
Aber ist ein ander trōst: ein guot mensche, als verre er guot ist und von güete aleine geborn und ein bilde | |
güete aleine geborn und ein bilde der güete, sō ist im allez daz unmęre und ein bitter leit und schade, daz | |
gewāre trōst. Dar umbe ensol der mensche niht schaden klagen. Er sol vil mź klagen, daz im trōst unbekant ist, daz | |
mensche niht schaden klagen. Er sol vil mź klagen, daz im trōst unbekant ist, daz in trōst niht trsten enmac, als | |
sol vil mź klagen, daz im trōst unbekant ist, daz in trōst niht trsten enmac, als der süeze wīn niht ensmacket | |
trsten enmac, als der süeze wīn niht ensmacket dem siechen. Er sol klagen, als ich hie vorhin geschriben hān, daz er | |
Er sol klagen, als ich hie vorhin geschriben hān, daz er niht ganze entbildet enist der crźatūren und niht mit allem | |
leide, daz got die wārheit sprichet $t und gelobet bī im selben, der wārheit. Entviele got sīnem worte, sīner wārheit, er | |
im selben, der wārheit. Entviele got sīnem worte, sīner wārheit, er entviele sīner gotheit und enwęre niht got, wan er ist | |
wārheit, er entviele sīner gotheit und enwęre niht got, wan er ist sīn wort, sīn wārheit. Sīn wort ist, daz unser | |
ein anderz dem glīch: kein vaz enmac zweierleie trank in im gehaben. Sol ez wīn haben, man muoz von nōt wazzer | |
sīn. Die meister sprechent: hęte daz ouge dekeine varwe in im, dā ez bekennet, ez enbekente weder die varwe, die ez | |
enmac dan got, węrlīche, sō trstet dich got und mit im und in im allez, daz wunne ist. Trstet dich, daz | |
węrlīche, sō trstet dich got und mit im und in im allez, daz wunne ist. Trstet dich, daz got niht enist, | |
becher verzige und vergęze aller sīner natūre, und ītelkeit trüege in ūf biz an den himel. Alsō treget blōz, arm und | |
glīchnisse, geborn von einem, ziuhet die sźle in got, als er ist ein in sīner verborgenen einunge, wan daz meinet ein. | |
mittel haftet unden an dem himel. Alzehant vergizzet und verzīhet er vater und muoter, bruoder und swester ūf der erde und | |
ūf ertrīche; mźr ez lęzet und vergizzet und verzīhet ouch sīn selbes von minne ze komenne ze sīnem rehten vater, dem | |
jaget ez mź dar zuo und ist sneller und ist im sīn louf süezer und wünniclīcher; und ie ez verrer kumet | |
louf süezer und wünniclīcher; und ie ez verrer kumet von im selben und von allem dem, daz jenez niht enist, dā | |
enist, dā ez zuo jaget, und ie unglīcher |
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wirde. Und unser herre bat sīnen vater, daz wir mit im und in im ein würden, niht aleine vereinet. Dirre rede | |
herre bat sīnen vater, daz wir mit im und in im ein würden, niht aleine vereinet. Dirre rede und dér wārheit | |
holz, sō machet daz viur alsō kleine daz holz und im selben unglīch und benimet im gropheit, $t kelte, swęrheit und | |
alsō kleine daz holz und im selben unglīch und benimet im gropheit, $t kelte, swęrheit und wezzericheit und machet daz holz | |
gropheit, $t kelte, swęrheit und wezzericheit und machet daz holz im selben, dem viure, glīch mź und mź; doch gestillet noch | |
daz viur gebirt sich selben in daz holz und gibet im sīne eigen natūre und ouch ein wesen sīn selbes, alsō | |
und gibet im sīne eigen natūre und ouch ein wesen sīn selbes, alsō daz allez ein viur glīche eigen ist, ungescheiden, | |
kraft der natūre hazzet verborgenlīche glīchnisse, als verre ez in im treget underscheit und zweiunge, und suochet in im daz ein, | |
ez in im treget underscheit und zweiunge, und suochet in im daz ein, daz si in im und durch ez selbe | |
zweiunge, und suochet in im daz ein, daz si in im und durch ez selbe aleine minnet, als der munt in | |
mac der mensche offenlīche bekennen, war umbe und wā von er ungetrstet $t ist in allem sīnem leide, ungemache und schaden. | |
und schaden. Daz kumet alles und aleine dā von, daz er verre von gote ist und niht ledic der crźatūre, gote | |
ander sache; swer die merken und bekennen wölte, sō würde er billīche getrstet an ūzerlīchem schaden und leide. Ein mensche vert | |
tuot ein werk oder lęzet ein ander werk, sō geschihet im ein schade: er brichet ein bein, einen arm oder verliuset | |
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