Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ėr prn (23817 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
solich mensche hazzet geliten-hān, wan geliten-hān enist niht līden, daz er minnet; ez ist ein vürganc und ein verlust līdennes durch | |
ist ein vürganc und ein verlust līdennes durch got, daz er aleine minnet. Und dar umbe spriche ich, daz ein solich | |
hazzet noch-līden-suln, wan daz ouch niht līden enist. Doch hazzet er minner līden-suln dan gelitenhān, $t wan geliten-hān ist verrer und | |
man aber līden sol, daz enbenimet niht alzemāle līden, daz er minnet. Sant Paulus sprichet, daz er gotes durch got enbern | |
niht alzemāle līden, daz er minnet. Sant Paulus sprichet, daz er gotes durch got enbern wolte, umbe daz gotes źre gebreitert | |
sprichet, daz sant Paulus diz spręche in der zīt, dō er noch niht volkomen enwas. Ich węne aber, daz diz wort | |
wort kęme von einem volkomenen herzen. man sprichet ouch, daz er meinte, daz er eine wīle von gote wolte gescheiden sīn. | |
einem volkomenen herzen. man sprichet ouch, daz er meinte, daz er eine wīle von gote wolte gescheiden sīn. Ich spriche, daz | |
jār. Doch węre ez gotes wille und gotes źre, daz er gotes enbęre, sō węre im als līht tūsent jār oder | |
wille und gotes źre, daz er gotes enbęre, sō węre im als līht tūsent jār oder joch źwiclīche als ein tac, | |
die güete des innern werkes; ez hāt sīne güete in im selben. Dar umbe enkan daz ūzer werk niemer kleine gesīn, | |
kleine oder niht enist wert. Daz inner werk hāt in im beslozzen alle zīt alle grze, alle wīte und lenge. Daz | |
ist, daz crźatūre ist, blint alzemāle güete und liehtes in in selben und des einen, in dem got gebirt $t sīnen | |
in dem got gebirt $t sīnen eingebornen sun und in im alle, die gotes kint sint, geborn süne. Dā ist ūzvluz | |
ūzvluz und ursprunc des heiligen geistes, von dem aleine, alsam er gotes geist und geist got selber ist, enpfangen wirt der | |
springet in daz źwige leben, und sprichet sant Johannes, daz er daz spręche von dem heiligen geiste. Der sun in der | |
von dem sune, und der sun minnet den vater durch in selben, den vater in im selben und sich selben in | |
sun minnet den vater durch in selben, den vater in im selben und sich selben in dem vater. Dar umbe sprichet | |
daz nieman enmac vernemen noch lźren kan sant Pauli schrift, er enhabe danne den geist, in dem sant Paulus sprach und | |
guot mensche, gotes sun in gote geborn, minnet got durch in selben und in im selben, und vil ander wort, diu | |
in gote geborn, minnet got durch in selben und in im selben, und vil ander wort, diu ich vor gesprochen hān. | |
alliu dinc got würket durch sich selben, daz ist, daz er niht ūz im anesihet warumbe dan durch sich selben; er | |
würket durch sich selben, daz ist, daz er niht ūz im anesihet warumbe dan durch sich selben; er minnet und würket | |
er niht ūz im anesihet warumbe dan durch sich selben; er minnet und würket alliu dinc durch sich selben. Dar umbe, | |
dinc durch sich selben. Dar umbe, sō der mensche minnet in selben und alliu dinc und würket alliu sīniu werk niht | |
got und gotes źre aleine, daz ist ein zeichen, daz er gotes sun ist. Noch vürbaz: got minnet durch sich selben | |
selben und würket alliu dinc durch sich selben, daz ist: er minnet durch minne, und er würket durch würken; wan āne | |
durch sich selben, daz ist: er minnet durch minne, und er würket durch würken; wan āne zwīvel: got enhęte sīnen eingebornen | |
die heiligen, daz der sun alsō źwiclīche geborn ist, daz er doch āne underlāz noch wirt geborn. Ouch enhęte got die | |
geschaffen. Dar umbe: got hāt alsō geschaffen die werlt, daz er sie noch āne underlāz schepfet. Allez, daz vergangen ist und | |
von gote geborn ist gotes sun, der minnet got durch in selben, daz ist: er minnet got durch minnengot $t und | |
gotes sun, der minnet got durch in selben, daz ist: er minnet got durch minnengot $t und würket alliu sīniu werk | |
Got der enwirt minnennes und würkennes niemer müede, und ouch im ist allez ein minne, daz er minnet. Und dar umbe | |
niemer müede, und ouch im ist allez ein minne, daz er minnet. Und dar umbe ist wār, daz got ist diu | |
alle zīt līden durch got, niht geliten hān; līdende hāt er, daz er minnet. Er minnet līden durch got und līdet | |
līden durch got, niht geliten hān; līdende hāt er, daz er minnet. Er minnet līden durch got und līdet durch got. | |
got, niht geliten hān; līdende hāt er, daz er minnet. Er minnet līden durch got und līdet durch got. Dar umbe | |
līdet durch got. Dar umbe und dar ane sō ist er gotes sun, nāch gote und in got gebildet, der minnet | |
in got gebildet, der minnet durch sich selben, daz ist: er minnet durch minne, würket durch würken; und dar umbe minnet | |
Alsō węrlīche: dem gotes sune, einem guoten menschen, sō vil er gotes sun ist, durch got līden, durch got würken ist | |
ze dem dritten māle, daz ein guot mensche, als verre er guot ist, hāt gotes eigenschaft niht aleine dar ane, daz | |
guot ist, hāt gotes eigenschaft niht aleine dar ane, daz er minnet und würket allez, daz er minnet und würket, durch | |
aleine dar ane, daz er minnet und würket allez, daz er minnet und würket, durch got, den er dā minnet und | |
würket allez, daz er minnet und würket, durch got, den er dā minnet und durch den er würket, sunder er minnet | |
würket, durch got, den er dā minnet und durch den er würket, sunder er minnet und würket ouch durch sich selben, | |
den er dā minnet und durch den er würket, sunder er minnet und würket ouch durch sich selben, der dā minnet; | |
würket ouch durch sich selben, der dā minnet; wan, daz er minnet, daz ist got-vater-ungeborn, der dā minnet, ist got-sun-geborn. Nū | |
der hhsten ist einem ieglīchen wünniclīcher und lustlīcher $t dan sīn selbes eigen natūre und wesen. Daz wazzer vliuzet von sīner | |
natūre und vliuzet ze berge in die hhe, und ist im der ūzvluz vil līhter dan der vluz niderwert. Dā bī | |
der vluz niderwert. Dā bī sol der mensche wizzen, ob im reht węre, daz im wünniclich und vrlich węre, sīnen natiurlīchen | |
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