Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ër prn (23817 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
DEM AURRINT. /Bubalus haizt in ainem däutsch ain aurrint und in dem andern däutsch ain waltrint. daz hât ainen ainvaltigen sänften | |
geprechen. er spricht auch, daz under allem gefügel gemaincleich der er lenger leb danne diu si. er spricht auch, wenne die | |
die tauben gepernt alle zeit zwai täubel, des êrsten ainen er und dar nâch an dem dritten tag ain si. si | |
die pœsen gaist. wizz auch, daz under den wahteln mêr ern sint denn sien, und under den vischen, die ze latein | |
den vischen, die ze latein pectines haizent, sint auch mêr ern wann sien; aber under den menschen werdent mêr dirnkint geporn | |
ai perhaft sei denn der gevogelten sien air, dâ des ern sâm zuo gemischet ist. er spricht auch, daz daz hüendl | |
in dem lenzen, und in der selben zeit speist der er die sien vor rehter lieb. der jungen ruochen flaisch ist | |
flug. si beschirment auch irn künig gar vleizicleich und achtent inz zuo ainr frümchait, ob si umb iren küng sterbent. Aristotiles | |
ander aigenchait ist, daz under der lai paumen si und er ist, und der er pringt nümmer kain fruht, man muoz | |
under der lai paumen si und er ist, und der er pringt nümmer kain fruht, man muoz si paid nâhent zu | |
sô dann diu reht zeit kümt, sô naiget sich der er zuo der sien und schrenket sein este zwischen ir este | |
der sien zwên este druckent sich zesamen und umbvâhent des ers ainen ast. dar nâch rihtent si sich wider auf, wan | |
die weinrebeste. under dem kraut ist ainz si, daz ander er. seineu pleter smeckent wol und habent ain scherpf in dem | |
dem menschen, sam Avicenna spricht, und ist zwairlai: si und er, und der er hât pleter geleich piezenpletern; aber diu si | |
Avicenna spricht, und ist zwairlai: si und er, und der er hât pleter geleich piezenpletern; aber diu si hât pleter sam | |
si seudet. die gesoten ruoben waichent den leip und machent in$/ geng. //VON DEM REIS. /Risum haizt reis. daz ist ain | |
enphahe, wise vaterheit,/ dines Christes sunhait./ bedenche bi dir selben in/ unde bedenche ouch uns an im;/ in bi diner gothait,/ | |
bedenche bi dir selben in/ unde bedenche ouch uns an im;/ in bi diner gothait,/ uns bi siner mennischait./ sin gothait | |
bi dir selben in/ unde bedenche ouch uns an im;/ in bi diner gothait,/ uns bi siner mennischait./ sin gothait diu | |
gothait,/ uns bi siner mennischait./ sin gothait diu ist mit im din,/ unser ist diu liche sin;/ unde ist iedoch daz | |
daz unser din,/ du la daz din daz unser sin./ //Er samenot unser mennischait/ an sich zuo diner gothait,/ daz wir | |
mennischait/ an sich zuo diner gothait,/ daz wir sin mit im gemaine,/ als er ist mit dir al aine./ unser bilde | |
zuo diner gothait,/ daz wir sin mit im gemaine,/ als er ist mit dir al aine./ unser bilde er an sich | |
gemaine,/ als er ist mit dir al aine./ unser bilde er an sich nam:/ da bi er dich an uns erman./ | |
al aine./ unser bilde er an sich nam:/ da bi er dich an uns erman./ er gab uns ze wandeln sich,/ | |
an sich nam:/ da bi er dich an uns erman./ er gab uns ze wandeln sich,/ daz wir bi im manen | |
erman./ er gab uns ze wandeln sich,/ daz wir bi im manen dich./ daz er des unsern nam an sich,/ im | |
ze wandeln sich,/ daz wir bi im manen dich./ daz er des unsern nam an sich,/ im ze libe unde ouch | |
im manen dich./ daz er des unsern nam an sich,/ im ze libe unde ouch ze lich,/ daz gab er uns | |
sich,/ im ze libe unde ouch ze lich,/ daz gab er uns ze niezen wider,/ daz im niht entwuohsen siniu lider./ | |
ze lich,/ daz gab er uns ze niezen wider,/ daz im niht entwuohsen siniu lider./ wir sin mit samt im ain/ vlaisch, | |
wider,/ daz im niht entwuohsen siniu lider./ wir sin mit samt im ain/ vlaisch, lih unde gebain,/ unde daz, daz von im | |
im ain/ vlaisch, lih unde gebain,/ unde daz, daz von im muoze leben,/ dem ruoche er sinen gaist ze geben./ also | |
gebain,/ unde daz, daz von im muoze leben,/ dem ruoche er sinen gaist ze geben./ also samnot er chunnescaft/ zwiscen im | |
leben,/ dem ruoche er sinen gaist ze geben./ also samnot er chunnescaft/ zwiscen im und siner gescaft./ da von die rehten | |
er sinen gaist ze geben./ also samnot er chunnescaft/ zwiscen im und siner gescaft./ da von die rehten sint/ sine bruoder | |
von die rehten sint/ sine bruoder unde siniu chint,/ mit im ain gaist unde ain muot,/ vlaisch, gebaine unde bluot,/ erben | |
wege./ enphahe ez von des priesters hant/ unde wis bi im dar an gemant,/ daz ez dir gename si./ durch die | |
guote mach gezurnen niht,/ so si solhe masen siht,/ die er ze phande trait,/ der durch uns die martere lait./ bliche | |
vrische wunden an/ unde bedenche uns wol dar an,/ daz er durch daz din gebot/ uns ze helfe lait den tot./ | |
uns solhe salicheit,/ daz wir mit rehter innercheit/ sine marter im gehugen,/ wande wir an dich nine mugen./ ouch bite wir | |
unde ob er iſt alſo der doub si. unde ove ime wirret der wize vleche ove mit din anderen $p chen. | |
im. und daz lant Juda wirt Egypto eine vorchte. wer sinir gedenket, der wirt irschrecken des ratis des herren der engil, | |
sînen mâgen und an sînen vriunden. Daz dritte ist an im selben an smâcheit, an ungemache und an smerzen des lîbes | |
und gebirt den guoten, und der guote, als verre sô er guot ist, ist ungemachet und ungeschaffen und doch geborn kint | |
wesen, ein leben. Allez, daz des guoten ist, daz nimet er beidiu von der güete und in der güete. Dâ ist | |
und in der güete. Dâ ist und lebet und wonet er. Dâ bekennet er sich selben und allez, daz er bekennet, | |
güete. Dâ ist und lebet und wonet er. Dâ bekennet er sich selben und allez, daz er bekennet, und minnet allez, | |
wonet er. Dâ bekennet er sich selben und allez, daz er bekennet, und minnet allez, daz er minnet, und würket mit | |
selben und allez, daz er bekennet, und minnet allez, daz er minnet, und würket mit der güete in der güete und | |
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