Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

aleine adv_k (650 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:11, 17 güete sun, gereht sun der gerehticheit, alsō verre als er aleine ir sun ist, sō si ungeborn-gebernde, und ir geborn sun
Eckh 5:12, 4 leides, sō halt dich und kźre dich lūterlīche ze gote aleine. Sicherlīche, allez leit kumet dā von, daz dū dich niht
Eckh 5:12, 5 daz dū dich niht enkźrest in got noch ze gote aleine. Stüendest dū in gerehticheit gebildet $t aleine und geborn, węrlīche,
Eckh 5:12, 6 noch ze gote aleine. Stüendest dū in gerehticheit gebildet $t aleine und geborn, węrlīche, dich enmöhte als wźnic iht leidic gemachen
Eckh 5:12, 14 und got und gerehticheit $t al ein ist und gerehticheit aleine sīn vater ist, dar umbe mac leit und ungemach als
Eckh 5:12, 21 gerehten noch gebirt sich niht in in, des vater got aleine ist. Her umbe sol der mensche gar vlīzic sīn, daz
Eckh 5:13, 1 sīn selbes und aller crźatūren, noch vater wizze dan got aleine; sō enmac in niht leidic gemachen noch betrüeben, weder got
Eckh 5:14, 5 und āder aller güete, wesender wārheit und trōstes ist got aleine, und allez, daz got niht enist, daz hāt von im
Eckh 5:15, 2 der trōst suochet an den crźatūren. Der aber got minnete aleine in der crźatūre und die crźatūre in gote aleine, der
Eckh 5:15, 3 minnete aleine in der crźatūre und die crźatūre in gote aleine, der vünde gewāren, rehten und glīchen trōst in allen enden.
Eckh 5:15, 8 dem andern teile von den stücken bī drīzigen, der ieglīchez aleine billīche trœsten sol den redelīchen menschen in sīnem leide. Daz
Eckh 5:18, 3 ouch anderswā, daz «der alze gītic ist, dem an gote aleine niht engenüeget». Und anderswā sprichet er: «wie möhte dem genüegen
Eckh 5:18, 6 daz gote vremde und unglīch ist und niht got selbe aleine enist. Er sol alle zīt sprechen: herre got und mīn
Eckh 5:19, 15 mensche ensol niemer schaden geklagen noch leit; er sol daz aleine klagen, daz er klage und daz er klagennes und leides
Eckh 5:21, 2 und grœzlīcher ane lęge. Doch, swie daz sī: in dem aleine, daz ez gotes wille ist, daz ez geschehe, sō sol
Eckh 5:21, 10 ist, sich selben und allez niht wizzen $t und got aleine wizzen, niht wellen noch willen wizzen dan gotes willen und
Eckh 5:21, 14 Unser herre sprichet selber: ’daz źwige leben ist got bekennen aleine’. Dar umbe sprechent die meister, daz die sęligen in dem
Eckh 5:22, 1 unser’, ’geheiliget werde dīn name’, daz ist: dich bekennen blōz aleine; ’zuokome dīn rīche’, daz ich nihtes niht enhabe, daz ich
Eckh 5:22, 10 und von gote durch got gesundert sīn, und daz ist aleine rehtiu riuwe mīner sünden; sō ist mir sünde leit āne
Eckh 5:22, 15 in gotes willen und ūz gotes willen. Sōgetān leit ist aleine volkomen leide, wan si kumet und urspringet $t von lūterer
Eckh 5:23, 11 niht, des man sich vröuwe, dan got und gotes willen aleine. Ouch ist aber ein ander trōst. Hāt der mensche verlorn
Eckh 5:24, 10 wan sie ieze sint. Ein ander wīse ist, daz niht aleine hundert, sunder alle liute, als verre sie liute und menschen
Eckh 5:24, 13 der mensche des niht gewar enwirt, daz kumet alles und aleine dā von, daz er noch niht lūterlīche durch got und
Eckh 5:24, 14 daz er noch niht lūterlīche durch got und durch güete aleine genzlīche gelāzen enhāt vater und muoter, swester und bruoder und
Eckh 5:26, 17 guot mensche, als verre er guot ist und von güete aleine geborn und ein bilde der güete, sō ist im allez
Eckh 5:30, 14 begin āne allen begin. Glīchnisse ist begin von dem einen aleine und nimet, daz ez ist und daz ez begin ist,
Eckh 5:32, 3 ist daz gar sźre ze merkenne, daz diz vünkelīn niht aleine lęzet und vergizzet vater und muoter, bruoder und swester ūf
Eckh 5:33, 9 daz wir mit im und in im ein würden, niht aleine vereinet. Dirre rede und dér wārheit hān wir ein offenlich
Eckh 5:34, 7 daz ein, daz si in im und durch ez selbe aleine minnet, als der munt in dem und an dem wīne
Eckh 5:35, 10 allem sīnem leide, ungemache und schaden. Daz kumet alles und aleine dā von, daz er verre von gote ist und niht
Eckh 5:40, 1 ein vürganc und ein verlust līdennes durch got, daz er aleine minnet. Und dar umbe spriche ich, daz ein solich mensche
Eckh 5:41, 11 Dā ist ūzvluz und ursprunc des heiligen geistes, von dem aleine, alsam er gotes geist und geist got selber ist, enpfangen
Eckh 5:41, 14 nāch dem, daz sie minner oder mź lūterlīche von gote aleine geborn sint, nāch gote und in gote überbildet und entriuwet
Eckh 5:41, 17 dem, daz, joch in einem gedanke und in einem namen aleine, einen wān oder einen schaten keines underscheides līdet, und getriuwet
Eckh 5:43, 25 źre oder umbe gemach dan durch got und gotes źre aleine, daz ist ein zeichen, daz er gotes sun ist. Noch
Eckh 5:44, 22 mensche, als verre er guot ist, hāt gotes eigenschaft niht aleine dar ane, daz er minnet und würket allez, daz er
Eckh 5:45, 23 hebe ūf sīn criuze und volge mir’, daz enist niht aleine ein gebot, als man gemeinlīche sprichet und węnet: ez ist
Eckh 5:47, 11 menschen bezzer. Und daz ist vil bezzer, den vinger verliesen aleine und den menschen behalten, dan beidiu vinger und mensche verderbe.
Eckh 5:49, 12 līdet leit und schaden, węrlīche, er solte sich durch daz aleine billīche trœsten. Ein mensche gibet doch sīn guot und līdet
Eckh 5:50, 5 sīn dirre werlt. Ze dem andern māle ennime ich niht aleine bī dem worte, daz got sprichet, $t daz er ist
Eckh 5:50, 18 daz kumet mit gote, daz ist guot und dā von aleine guot, daz ez mit gote kumet. Ich wil gotes geswīgen.
Eckh 5:51, 12 sō gerne mit uns und durch uns līdet, sō wir aleine durch got līden, daz er līdet sunder līden. Līden ist
Eckh 5:53, 12 trōst vindet, alsō verre enwas sīn werk niht durch got aleine, sich! und alsō verre enist er niht alles in götlīcher
Eckh 5:55, 4 in im beslozzen allez, daz man dā von gewürken mac, aleine ouch ūzerlīche nieman dā von iht würke. Ouch hān ich
Eckh 5:56, 7 daz güete dirre werlt ist unmęre und unwert; got ist aleine wert, dar umbe sint sie gote wert und gotes wert.
Eckh 5:56, 14 sīnem leide, wie man daz vindet an den werken, niht aleine an den worten guoter und wīser liute. // man liset
Eckh 5:58, 14 ich niht enahte und mīn wille sīnem willen wider ist, aleine daz ich sīn gābe hęte, sō ist daz gar billich,
Eckh 5:60, 15 gestōzenen in ein wazzer, den dunket der stap krump sīn, aleine er gar reht sī, und kumet daz dā von, daz
Eckh 5:60, 18 in des ougen, der in sihet in lūterkeit des luftes aleine. Sant Augustīnus sprichet: swer āne allerleie gedenke, allerleie līphafticheit $t
Eckh 5:112, 3 milche. Der ander grāt ist, sō er iezent anesihet niht aleine die ūzerlīchen bilde, ouch guote liute, sunder er löufet und

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