Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sīn V. (13206 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:27, 2 und diz und daz ist. Und dar umbe: daz verliesen ist lōs werden und verliesen leit und ungemach und schaden. Węrlīche,
Eckh 5:27, 3 und verliesen leit und ungemach und schaden. Węrlīche, leit verliesen ist ein gewāre trōst. Dar umbe ensol der mensche niht schaden
Eckh 5:27, 4 klagen. Er sol vil mź klagen, daz im trōst unbekant ist, daz in trōst niht trœsten enmac, als der süeze wīn
Eckh 5:27, 7 ich hie vorhin geschriben hān, daz er niht ganze entbildet enist der crźatūren und niht mit allem dem sīnen īngebildet enist
Eckh 5:27, 7 enist der crźatūren und niht mit allem dem sīnen īngebildet enist der güete. Ouch sol ein mensche gedenken in sīnem leide,
Eckh 5:27, 10 er entviele sīner gotheit und enwęre niht got, wan er ist sīn wort, sīn wārheit. Sīn wort ist, daz unser leit
Eckh 5:27, 11 got, wan er ist sīn wort, sīn wārheit. Sīn wort ist, daz unser leit sol gewandelt werden in vröude. Sicherlīche, wiste
Eckh 5:28, 3 würde der mensche krefticlīche getrœstet in allem sīnem leide. Noch ist ein anderz dem glīch: kein vaz enmac zweierleie trank in
Eckh 5:28, 9 zuogekźret werdest». Kürzlīche gesaget: allez, daz nemen sol und enpfenclich sīn, daz sol und muoz blōz sīn. Die meister sprechent: hęte
Eckh 5:28, 9 nemen sol und enpfenclich sīn, daz sol und muoz blōz sīn. Die meister sprechent: hęte daz ouge dekeine varwe in im,
Eckh 5:28, 12 noch die, der ez niht enhęte; wan ez aber blōz ist aller varwen, dā von bekennet ez alle varwe. Diu want
Eckh 5:28, 17 nāch daz die krefte der sźle durnehtiger und vürbaz blōz sint, dar nāch nement sie mź durnehticlīcher $t und wīter, swaz
Eckh 5:29, 3 daz diu oberste kraft der sźle, diu aller dinge blōz ist und mit nihte niht gemeine enhāt, ennimet niht minner dan
Eckh 5:29, 7 an wunne. Dar umbe sprichet unser herre gar merklīche: ’sęlic sint die armen in dem geiste’. Arm ist der, der niht
Eckh 5:29, 7 gar merklīche: ’sęlic sint die armen in dem geiste’. Arm ist der, der niht enhāt. Arm in dem geiste daz meinet:
Eckh 5:29, 9 dem geiste daz meinet: als daz ouge arm und blōz ist der varwe und enpfenclich aller varwen, alsō der arm ist
Eckh 5:29, 9 ist der varwe und enpfenclich aller varwen, alsō der arm ist an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller
Eckh 5:29, 10 aller varwen, alsō der arm ist an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht
Eckh 5:29, 10 geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes ist minne, vröude und vride. Blōz,
Eckh 5:29, 11 geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes ist minne, vröude und vride. Blōz, arm, niht-hān, ītel-sīn wandelt die
Eckh 5:29, 15 haben und vinden in gote, sō sich, daz dū blōz sīst aller crźatūren, alles trōstes von den crźatūren; wan sicherlīche, alle
Eckh 5:30, 1 got und mit im und in im allez, daz wunne ist. Trœstet dich, daz got niht enist, sō enhāst dū weder
Eckh 5:30, 2 im allez, daz wunne ist. Trœstet dich, daz got niht enist, sō enhāst dū weder hie noch dā . Trœstet dich
Eckh 5:30, 12 dingen, sunderlīche mź und ze dem źrsten in götlīcher natūre, ist geburt des einen, und glīchnisse von einem, in einem und
Eckh 5:30, 12 einen, und glīchnisse von einem, in einem und mit einem ist ein begin und ursprunc der blüejenden, hitzigen minne. Ein ist
Eckh 5:30, 13 ist ein begin und ursprunc der blüejenden, hitzigen minne. Ein ist begin āne allen begin. Glīchnisse ist begin von dem einen
Eckh 5:30, 14 blüejenden, hitzigen minne. Ein ist begin āne allen begin. Glīchnisse ist begin von dem einen aleine und nimet, daz ez ist
Eckh 5:30, 14 ist begin von dem einen aleine und nimet, daz ez ist und daz ez begin ist, von dem und in dem
Eckh 5:30, 15 aleine und nimet, daz ez ist und daz ez begin ist, von dem und in dem einen. Minne hāt von ir
Eckh 5:31, 1 williclīche, hitzige minne. Nū sprichet Salomōn, daz alliu wazzer, daz ist alle crźatūren, vliezent und loufent wider in irn begin. Dar
Eckh 5:31, 2 vliezent und loufent wider in irn begin. Dar umbe sō ist von nōt wār, als ich gesprochen $t hān: glīchnisse und
Eckh 5:31, 4 die sźle in den źrsten ursprunc des einen, daz ’vater’ ist ’aller’ ’in dem himel und in der erde’. Sō spriche
Eckh 5:31, 6 geborn von einem, ziuhet die sźle in got, als er ist ein in sīner verborgenen einunge, wan daz meinet ein. Des
Eckh 5:31, 11 ūf an den himelischen vater. Vater hie niden des vunken ist daz viur, muoter sīniu ist daz holz, bruoder und swester
Eckh 5:31, 12 Vater hie niden des vunken ist daz viur, muoter sīniu ist daz holz, bruoder und swester sīn sint die andern vunken;
Eckh 5:31, 12 viur, muoter sīniu ist daz holz, bruoder und swester sīn sint die andern vunken; der enbeitet $t daz źrste vünkelīn niht.
Eckh 5:31, 14 jaget ūf snelliclīchen ze sīnem rehten vater, daz der himel ist; wan, swer bekennet die wārheit, der weiz wol, daz daz
Eckh 5:32, 1 bekennet die wārheit, der weiz wol, daz daz viur niht enist ein reht, wār vater des vunken, als ez viur ist.
Eckh 5:32, 1 enist ein reht, wār vater des vunken, als ez viur ist. Der rehte, wāre vater des vunken und alles viuriges ist
Eckh 5:32, 2 ist. Der rehte, wāre vater des vunken und alles viuriges ist der himel. Noch ist daz gar sźre ze merkenne, daz
Eckh 5:32, 2 vater des vunken und alles viuriges ist der himel. Noch ist daz gar sźre ze merkenne, daz diz vünkelīn niht aleine
Eckh 5:32, 8 ez ze sīnem wāren, himelschen vater hāt. Und als vor ist gesaget von ītelkeit oder blōzheit, daz, nāch dem als diu
Eckh 5:32, 9 daz, nāch dem als diu sźle durnehtiger, blœzer und ermer ist und minner hāt der crźatūren und īteler ist aller dinge,
Eckh 5:32, 10 und ermer ist und minner hāt der crźatūren und īteler ist aller dinge, diu niht got ensint, dar nāch nimet si
Eckh 5:32, 10 der crźatūren und īteler ist aller dinge, diu niht got ensint, dar nāch nimet si got lūterlīcher und mź in gote
Eckh 5:32, 14 minne hitze: wan nāch dem, daz iht dem andern glīcher ist, dar nāch jaget ez mź dar zuo und ist sneller
Eckh 5:32, 15 glīcher ist, dar nāch jaget ez mź dar zuo und ist sneller und ist im sīn louf süezer und wünniclīcher; und
Eckh 5:32, 15 nāch jaget ez mź dar zuo und ist sneller und ist im sīn louf süezer und wünniclīcher; und ie ez verrer
Eckh 5:32, 16 von im selben und von allem dem, daz jenez niht enist, dā ez zuo jaget, und ie unglīcher im
Eckh 5:33, 1 im selben und allem dem, daz jenez niht enist, dar nāch wirt ez ie glīcher dem, dar zuo ez

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