Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sîn V. (13206 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:21, 2 gotes êre breiter und grœzlîcher ane læge. Doch, swie daz sî: in dem aleine, daz ez gotes wille ist, daz ez
Eckh 5:21, 3 swie daz sî: in dem aleine, daz ez gotes wille ist, daz ez geschehe, sô sol des guoten menschen wille alsô
Eckh 5:21, 4 menschen wille alsô gar mit gotes willen ein und geeiniget sîn, daz der mensche daz selbe mit gote welle, nochdenne ob
Eckh 5:21, 8 ein rehte volkomen mensche sol sich selben sô tôt gewenet sîn, sîn selbes entbildet in gote und in gotes willen sô
Eckh 5:21, 9 und in gotes willen sô überbildet, daz alliu sîn sælicheit ist, sich selben und allez niht wizzen $t und got aleine
Eckh 5:21, 14 sîn selbes willen. Unser herre sprichet selber: ’daz êwige leben ist got bekennen aleine’. Dar umbe sprechent die meister, daz die
Eckh 5:21, 17 crêatûren, die sie bekennent in dem einen bilde, daz got ist und dâ sich selben und alliu dinc got weiz und
Eckh 5:21, 19 dâ wir sprechen: ’vater unser’, ’geheiliget werde dîn name’, daz ist: dich bekennen blôz aleine; ’zuokome dîn rîche’, daz ich nihtes
Eckh 5:22, 2 wizze dan dich rîche. Dâ von sprichet daz êwangelium: ’sælic sint die armen des geistes’, daz ist: des willen, und biten
Eckh 5:22, 3 sprichet daz êwangelium: ’sælic sint die armen des geistes’, daz ist: des willen, und biten wir got, daz sîn ’wille werde’
Eckh 5:22, 4 wir got, daz sîn ’wille werde’ ’in der erde’, daz ist in uns, ’als in dem himel’, daz ist in gote
Eckh 5:22, 4 erde’, daz ist in uns, ’als in dem himel’, daz ist in gote selben. Ein sôgetân mensche ist sô einwillic mit
Eckh 5:22, 5 dem himel’, daz ist in gote selben. Ein sôgetân mensche ist sô einwillic mit gote, daz er allez daz wil, daz
Eckh 5:22, 8 getân, wan sô gewirdet gotes wille ’in der erden’, daz ist in missetât, ’als in dem himel’, daz ist in woltât.
Eckh 5:22, 9 erden’, daz ist in missetât, ’als in dem himel’, daz ist in woltât. Sô wil der mensche gotes durch got enbern
Eckh 5:22, 10 gotes durch got enbern und von gote durch got gesundert sîn, und daz ist aleine rehtiu riuwe mîner sünden; sô ist
Eckh 5:22, 10 enbern und von gote durch got gesundert sîn, und daz ist aleine rehtiu riuwe mîner sünden; sô ist mir sünde leit
Eckh 5:22, 11 sîn, und daz ist aleine rehtiu riuwe mîner sünden; sô ist mir sünde leit âne leit, als got hât leit aller
Eckh 5:22, 13 ich entæte niht sünde umbe allez, daz geschaffen oder geschepfelich ist, ob joch tûsent werlte êwiclîche möhten wesen, doch âne leit;
Eckh 5:22, 15 leit in gotes willen und ûz gotes willen. Sôgetân leit ist aleine volkomen leide, wan si kumet und urspringet $t von
Eckh 5:22, 18 gesprochen hân, daz der guote mensche, als verre er guot ist, tritet in alle die eigenschaft der güete selbe, diu got
Eckh 5:22, 19 die eigenschaft der güete selbe, diu got in im selber ist. Nû merke, waz wunderlîches und wünniclîches lebens hât dér mensche
Eckh 5:23, 3 und die güete, von der ich nû gesprochen hân, sô bin ich alle zît und in allen dingen glîche ganze getrœstet
Eckh 5:23, 5 des ich beger, dar ane sô hân ich ez und bin in wunne; enwil got niht geben, sô nime ich ez
Eckh 5:23, 10 hât diu gâbe in ir selben, warumbe der mensche vrô und getrœstet. Sô man aber niht ennimet, sô enhât man
Eckh 5:23, 12 man sich vröuwe, dan got und gotes willen aleine. Ouch ist aber ein ander trôst. Hât der mensche verlorn ûzerlich guot
Eckh 5:23, 13 oder sînen mâc, ein ouge, eine hant oder swaz daz ist, sô sol er des gewis sîn, ob er daz lîdet
Eckh 5:23, 14 hant oder swaz daz ist, sô sol er des gewis sîn, ob er daz lîdet durch got gedulticlîche, sô hât er
Eckh 5:24, 1 Und daz meinet vil lîhte, dâ unser herre sprach: ’ez ist bezzer, daz dû komest in daz êwige leben mit einem
Eckh 5:24, 4 muoter, swester und bruoder, hof oder acker oder swaz daz ist, der sol nemen hundertvalt und êwic leben.’ Sicherlîche getar ich
Eckh 5:24, 7 læzet vater und muoter, bruoder und swester oder swaz daz ist, der nimet hundertvalt in zweierleie wîse: ein ist, daz im
Eckh 5:24, 8 swaz daz ist, der nimet hundertvalt in zweierleie wîse: ein ist, daz im wirt sîn vater, muoter, bruoder und swester hundert
Eckh 5:24, 9 muoter, bruoder und swester hundert wîs lieber wan sie ieze sint. Ein ander wîse ist, daz niht aleine hundert, sunder alle
Eckh 5:24, 9 hundert wîs lieber wan sie ieze sint. Ein ander wîse ist, daz niht aleine hundert, sunder alle liute, als verre sie
Eckh 5:24, 10 hundert, sunder alle liute, als verre sie liute und menschen sint, werdent im unglîche lieber dan im nû natiurlîche sîn vater,
Eckh 5:24, 12 dan im nû natiurlîche sîn vater, muoter oder bruoder liep sint. Daz der mensche des niht gewar enwirt, daz kumet alles
Eckh 5:24, 17 wirt betrüebet und gedenket und sihet an, daz got niht enist? Wie hât dér alliu dinc gelâzen durch got, der noch
Eckh 5:25, 3 güete in ir selber swebende in sîner blôzen wîte: daz ist got. Wan, als ich oben gesprochen hân: diz und daz
Eckh 5:25, 6 daz sihet und schouwet in der wârheit, wan ez wâr ist in der wârheit, und dar umbe muoz man sîn dâ
Eckh 5:25, 9 wir ouch sehen in der natûre, daz ein mensche grœzer ist und schœner an bilde, an varwe, an wizzenne, an künsten
Eckh 5:25, 11 ouch, daz ein guot mensche wol mac ein guot mensche sîn und doch berüeret werden und wanken von natiurlîcher liebe vaters,
Eckh 5:25, 14 vellic werden von gote noch von güete. Doch nâch dem ist er guot und bezzer, dar nâch er minner und mê
Eckh 5:25, 18 selbe nemen in gotes willen, als verre als gotes wille ist, daz menschlîche natûre den gebresten habe sunderlîche von gotes gerehticheit
Eckh 5:26, 7 sicherlîche, er würde behalten und sælic. Aber ein ander trôst ist: man envindet vil lîhte nieman, der niht ieman sô liep
Eckh 5:26, 9 daz er niht gerne enwölte enbern eines ougen oder blint sîn ein jâr, ob er dar nâch sîn ouge wider hæte
Eckh 5:26, 16 liehte und in gote sich selben und alle crêatûren. Aber ist ein ander trôst: ein guot mensche, als verre er guot
Eckh 5:26, 16 ein ander trôst: ein guot mensche, als verre er guot ist und von güete aleine geborn und ein bilde der güete,
Eckh 5:26, 17 von güete aleine geborn und ein bilde der güete, sô ist im allez daz unmære und ein bitter leit und schade,
Eckh 5:27, 1 daz unmære und ein bitter leit und schade, daz geschaffen ist und diz und daz ist. Und dar umbe: daz verliesen
Eckh 5:27, 1 leit und schade, daz geschaffen ist und diz und daz ist. Und dar umbe: daz verliesen ist lôs werden und verliesen

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