Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
in prp (6270 Belege) MWB Lexer Findeb.
minne noch von nihte alzemāle. Si gestillet ganze und aleine in dem wesene gotes, si enweiz niht dan wesen dā und | |
wīz ist, und enschepfet niht bekennen von der varwe aleine in ir selber, mź er schepfet bekennen und wizzen von geverwetem | |
sīn wesen, leben und sęlicheit von gote, an gote und in gote blōz aleine, niht von got bekennenne, schouwenne oder minnenne | |
selben und anderiu dinc zemāle niht dan got aleine, jā, in dem, dā er sęlic wirt und sęlic ist: in der | |
jā, in dem, dā er sęlic wirt und sęlic ist: in der wurzeln und in dem grunde der sęlicheit. Sō aber | |
er sęlic wirt und sęlic ist: in der wurzeln und in dem grunde der sęlicheit. Sō aber diu sźle bekennet, daz | |
bekennet, daz er sihet. Wār ist daz, daz nū hie in uns diu kraft edeler und hher ist, von der wir | |
ze dem źrsten daz wesen aller crźatūre und dar nāch in der zīt und doch sunder zīt und sunder allez daz, | |
des viures sint gar unglīch und wunderlīche verre von einander in der natūre, aleine sie gar nāhe sint nāch der zīt | |
unser herre gar wol, daz ’ein edel mensche vuor ūz in ein verrez lant enpfāhen im ein rīche und wider kam’. | |
im ein rīche und wider kam’. Wan der mensche muoz in im selber ein sīn und muoz daz suochen in im | |
muoz in im selber ein sīn und muoz daz suochen in im und in einem und nemen in einem: daz ist | |
selber ein sīn und muoz daz suochen in im und in einem und nemen in einem: daz ist schouwen got aleine; | |
muoz daz suochen in im und in einem und nemen in einem: daz ist schouwen got aleine; und herwider komen daz | |
grunde götlīcher natūre und des einde? ’Ich’, sprichet unser herre in dem wīssagen Osee, ’wil die edeln sźle vüeren in ein | |
herre in dem wīssagen Osee, ’wil die edeln sźle vüeren in ein einde, und ich wil dā sprechen in ir herze’ | |
sźle vüeren in ein einde, und ich wil dā sprechen in ir herze’ ein mit einem, ein von einem, ein in | |
in ir herze’ ein mit einem, ein von einem, ein in einem und in einem ein źwiclīche. $t Āmen. // DIE | |
ein mit einem, ein von einem, ein in einem und in einem ein źwiclīche. $t Āmen. // DIE REDE DER UNDERSCHEIDUNGE | |
VON ERFURT, BRUODER ECKHART PREDIGERORDENS MIT SOLCHEN KINDERN HĀTE, DIU in DIRRE REDE VRĀGETEN VIL DINGES, DŌ SIE SĀZEN IN COLLATIONIBUS | |
und swie snde ez sī, sō ist ez nützer getān in wārer gehōrsame, ez sī messe lesen, hren, beten, contemplieren oder | |
gehōrsame edeler und bezzer. Gehōrsame würket alwege daz aller beste in allen dingen. Joch diu gehōrsame engeirret niemer niht und enversūmet | |
engeirret niemer niht und enversūmet ouch nihtes, swaz ieman tuot, in deheinen dingen, daz ūz der wāren gehōrsame gāt, wan si | |
niht gesorgen, ir engebrichet ouch keines guotes. Swā der mensche in gehōrsame des sīnen ūzgāt und sich des sīnen erwiget, dā | |
wīs als im selber. Swenne ich mīnes willen bin ūzgegangen in die hant mīnes prźlāten und mir selber niht enwil, dar | |
an dem teile, sō versūmet $t er sich selber. Alsō in allen dingen, dā ich mir niht enwil, dā wil mir | |
dā er im mit wil. Und entęte got des niht, in der wārheit, diu got ist, sō enwęre got niht gereht | |
niht gereht noch enwęre got, daz sīn natiurlich wesen ist. in wārer gehōrsame ensol niht vunden werden ’ich wil alsō oder | |
daz’, sunder ein lūter ūzgān des dīnen. Und dar umbe in dem aller besten gebete, daz der mensche mac gebeten, ensol | |
dū wilt, und tuo, herre, swaz und swie dū wilt in aller wīse’. Daz übertriffet daz źrste als der himel die | |
sō hāt man wol gebetet: als man zemāle ūzgegangen ist in got wārer gehōrsame. Und als wāriu gehōrsame $t niht ensol | |
ze keiner wīse gebunden enhāt noch des sīnen niht enmeinet in deheinen dingen, dan alzemāle in dem liebesten willen gotes versunken | |
noch des sīnen niht enmeinet in deheinen dingen, dan alzemāle in dem liebesten willen gotes versunken ist und des sīnen ūzgegangen | |
dā oder dā und tuo sus oder sō, ich muoz in ellende sīn oder in einer klūsen oder in einem klōster’. | |
tuo sus oder sō, ich muoz in ellende sīn oder in einer klūsen oder in einem klōster’. in der wārheit, diz | |
ich muoz in ellende sīn oder in einer klūsen oder in einem klōster’. in der wārheit, diz bist dū allez selber | |
ellende sīn oder in einer klūsen oder in einem klōster’. in der wārheit, diz bist dū allez selber und anders niht | |
niht oder endünket dich es niht: niemer enstāt ein unvride in dir ūf, ez enkome von eigenem willen, man merke ez | |
dich diu wīse oder diu dinc hindernt: dū bist ez in den dingen selber, daz dich hindert, wan dū heltest dich | |
dingen selber, daz dich hindert, wan dū heltest dich unordenlīche in den dingen. Dar umbe hebe an dir selber an ze | |
an dir selber an ze dem źrsten und lāz dich. in der wārheit, dū envliehest dich denne ze dem źrsten, anders, | |
ez sī, swā daz sī. Die liute, die vride suochent in ūzwendigen dingen, ez sī an steten oder an wīsen oder | |
lāzen ze dem źrsten, sō hāt er alliu dinc gelāzen. in der wārheit, lieze ein mensche ein künicrīche oder alle die | |
als sie sīn vrī eigen węren und sie besezzen hęte in ganzem gewalte. Wan, daz dū niht enwilt begern, daz hāst | |
solt wizzen, daz sich nie dehein mensche sō vil geliez in disem lebene, er envünde sich dennoch mźr ze lāzenne. Der | |
got īn mit allem dem sīnen, als dū zemāle ūzgāst in allen dingen des dīnen. Dā hebe ane, und daz lāz | |
und daz aller dīn ernst und vlīz ze im sī in allen dīnen werken und in allem dīnem lāzenne. in der | |
und vlīz ze im sī in allen dīnen werken und in allem dīnem lāzenne. in der wārheit, ie dū des mźr | |
sī in allen dīnen werken und in allem dīnem lāzenne. in der wārheit, ie dū des mźr hāst, ie alliu dīniu | |
Suoche got, sō vindest dū got und allez guot. Jā, in der wārheit, dū möhtest in solcher meinunge ūf einen stein | |
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