Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

halten stV. (957 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Lanc 486, 29 konig sin worden und wolt in der burg hof han gehalten funffczehen tag nach einander, und die hundert zinnen und funffczig
Lanc 487, 10 aber das jargezitt komen were das ich aber mynen hoff gehalten het. Also hett ich alle die welt under mich gebrochen
Lanc 488, 15 und wol. Galahot und sin geselle kamen algemechlich, und Galahot hielt sich vil baß dann im zu můt was; das det
Lanc 490, 17 guts das ich es ie verzagte oder mich bößlich darumb gehielt, das wißent ir auch wol. Solt ich mich erzornen durch
Lanc 491, 16 sprach mit einer hohen stimme: ‘Konig Artus’, sprach sie, ‘got halte dich, behalten myner frauwen rechtes und ir eren, als den
Lanc 493, 18 und jungfrauwen, biß an ein die ir fur uwer wip haltent. Sie spricht furter, sie wolle das all die welt wiße
Lanc 493, 19 welt wiße das sich der konig Artus von Britanie ungetrúclichen halt wiedder sie und darnach wiedder got und wiedder die welt
Lanc 495, 19 Er was so here das er sin konigrich von nymant hielt dann von gott, und hielt sin ritter und sin lant
Lanc 495, 20 er sin konigrich von nymant hielt dann von gott, und hielt sin ritter und sin lant mit großen eren, das man
Lanc 497, 2 mich betrogen und darzu manigen man. Ich han uch noch gehalten fur der getruwesten frauwen ein die ich leben wúst und
Lanc 502, 24 tag; der eins betúdent sie, das weiß ich wol.’ //Herzu gehielt sich Galahut vil baß dann im zu můt were, und
Lanc 502, 29 mym tode geseyt, darumb wil ich alles das fur ware halten das ir darumb sprechent, und wil gern uwers radtes leben.’
Lanc 506, 35 kurcz wile begund er fast bydemen und weinen; das crucz hielt er alweg fur im und lase ser forchtsamclichen. Er sprach
Lanc 507, 19 lang ir leben solt.’ Er begunde aber furter lesen und hielt das cruce vor im. Da begund er aber bidemen, und
Lanc 507, 30 letst kam sie zu Galahut und det dem dasselbe; er hielt alweg die buchsen fur da unsers herren lichnam inne was,
Lanc 509, 13 myn herre der konig Artus synen hoff zu dißen wyhenachten heltet; ich sol andere land gnung gewinnen mit gottes hilff und
Lanc 509, 18 so byderbe bin ich auch nit das ich kein konigrich halten möge, ich sol menig dinges ee versucht werden ee mir
Lanc 509, 19 groß ere geschehe. Ich wil auch von nymant keyn lant halten dann von got, und were ich so gut das ich
Lanc 509, 20 von got, und were ich so gut das ich lant halten mocht.’ ‘Umb die manschafft bit ich uch kein sorg zu
Lanc 509, 22 von got, und were ich als gut das ich lant halten möcht, wolt ir also thun. Wolt irs aber thun nit,
Lanc 509, 26 uch der manschafft wol ledig laßen; und wollent irs auch halten nit, gebt mirs, ich halt es uch, und haltet ir
Lanc 509, 26 laßen; und wollent irs auch halten nit, gebt mirs, ich halt es uch, und haltet ir myn lant!’ ‘Des enmag nit
Lanc 509, 27 auch halten nit, gebt mirs, ich halt es uch, und haltet ir myn lant!’ ‘Des enmag nit gesin’, sprach Lancelot, ‘das
Lanc 511, 19 und das irs also allesampt zu den heiligen schwert zu halten als ich hie gesprochen han. Des bitt ich uch und
Lanc 516, 6 hofes recht heroff thút, so das sie zu recht werd gehalten und die frauw auch.’ ‘Ir hant wol gehort, frau, wie
Lanc 519, 1 fast sere erschrack mit @@s@dem ersten und det yn ungemehelich halten. ‘Herr konig’, sprach sie, ‘ob ir mir kein recht wolt
Lanc 522, 3 zum konig erkorn und gehaben, wem lieb oder leit, und hielt das lant so wol zu recht das alles das lant
Lanc 522, 22 es nit!’ ‘Ich wil myn barun thun schwern’, sprach sie; ‘haltet mich furbas fur uwer wib, biß das ir uwer barun
Lanc 522, 26 wißenheit. $t Da der eydt gethan wart, der konig Artus hielt sie fur sin gerecht wip und sant mym herren Gawan
Lanc 525, 28 vieln. Key sprang wiedder off und wolt yn schlagen; da hielten yn die ritter die bi im waren, und Key fraget
Lanc 527, 31 ob ich dobete da ich dri ritter bestan wolt, und hielt synen spot mit mir. Ich wolt auch das etlicher der
Lanc 528, 10 dick versucht das ich herumb cleine sorg wil han.’ Lancelot hielt zur jost bereit und hett ein glene in syner hant,
Lanc 529, 9 von mynen handen, und jhener unselig, den ich dort siehe halten off jhem roß, sol auch von mynen handen sterben, und
Lanc 531, 24 wol mit eren nemen mögent, das sollent ir so frilich halten das irs von nymant wann von got sollent han.’ ‘Nu
Lanc 532, 16 $t gabent, das ist vor uwern augen falsch gemacht, darumb heltet man uch fur falsch und fur meyneidig. Das ist die
Lanc 535, 19 Die geselschafft die er mit den rittern was gewon zu halten, die hett sie allein, und verlose der hof sere synen
Lanc 536, 8 ir nu gut wil gelebet hant. Man sol uch schier halten fur ein ungleubigen $t man, welt irs lang triben; ir
Lanc 537, 30 heiliger lichnam werde!’ Da sprang myn herre Gawan off und hielt den konig zwuschen die arm; im was so we, und
Lanc 538, 14 wip gelaßen und hast ein ander unrein fleisch genomen, die heltestu wiedder got und wiedder die werlt und bist zu banne
Lanc 538, 33 solt wedder die ein nach die ander fur din wip halten, biß das ich selber uch daruß bescheide. Ich wils durch
Lanc 544, 12 konig, er wolt zu pfingsten zu Lundres so großen hoff halten das alle die werlt darabe sprechen solt. ‘Zu Londres mag
Lanc 546, 13 wolt under sie. Da begreiff yn myn herre Ywan und hielt yn. ‘Was saget ir, unselig man’, sprach er, ‘wolt ir
Lanc 546, 14 Ir sehent doch wol das sie alle gewapent sint!’ und hielt yn wol fast. Da ritten jhen ir straß, und diß
Lanc 546, 22 dri wege funden da zuhant hien geritten was. Sie blieben halten, und myn herre Ywan sprach, sie mochten licht verliesen das
Lanc 546, 24 verliesen das sie suchten, ir yglicher solt synen weg sunderlich halten. Das daten sie; es was nochdann verre tages, und yglicher
Lanc 554, 25 hett so vil geschruwen das sie nit me mocht. Er hielt und besah die jungfrauwen $t und wust nit ob sie
Lanc 557, 11 Galahut blieben die stucke in der hant, und er bleib haltende. ‘Ay herze ane zaum’, sprach er, ‘herze one zaum, wie
Lanc 557, 28 Da sah der herczog wo ein knecht under einem bůsch hielt; er rieff dem knecht, und der knecht qwam zu im
Lanc 558, 6 heubt, die im aldar geslagen was. Biß das sie also hielten und sprachen, kam ein jungfrau uber das lant lauffen, und
Lanc 561, 3 ich lihen sie aber uch wiedder, das ir mir sie haltent biß mich selb zit duncket.’ ‘Das wil ich gern thun’,

Ergebnis-Seite: << 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 >>
Seite drucken