Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

geist stM. (1201 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

DvAStaff 220 mit wir fśr bringen des vns notdurft were, aber der geiſt der andaht volle f#;euret mit inneclichen ſ%/vften des vnſ gebriſtit
DvAStaff 249 wirt, vnde das geſchiht von der vngewonlicher vngeſt#;evmekeit des inren geiſtes [alſe der n%/vwe moſt, der in der gervnge vſ dem
DvAStaff 256 d%/v n%/vwe andaht dicke kvmt mit gaher vngeſt#;evmekeit $t des geiſtes in der erſte, vnde dar nach ſitzet er mit ſtilli
DvAStaff 260 geiſt Helye dem wiſſagen: da vor kom ein ſtarker windes geiſt, dar nach ein bewegvnge vnde dar nach ein fśr vnde
DvAStaff 284 der heilige geiſt vrk%/vnde, alſe ſante Paulus ſprichet vnſerme $t geiſte, daʒ wir ſin gottis kint. Da fr%)owet ſich d%/v reine
DvAStaff 313 $t ‘Die waren bitter die bettent den vater in dem geiſte vnde in der warheit’: in dem geiſte der luteren verſtantniſſe,
DvAStaff 313 vater in dem geiſte vnde in der warheit’: in dem geiſte der luteren verſtantniſſe, in der man virſtet, das got ein
DvAStaff 314 der luteren verſtantniſſe, in der man virſtet, das got ein geiſt iſt [vnde ein vngeſihtiges, ewigis gůt], vnde in der warheit
DvAStaff 319 man die heiligen ſcrift luterlichen, wan ſi %)och in diſem geiſte geſcriben iſt, vnde ſwer von gotlichen dingen ſchriben oder leren
DvAStaff 323 kam. An diſem grate, ſwie doch der menſche mit gottes geiſte al dvrch goſſen ſi, ſo iſt er doch wol %)och
DvAStaff 347 d%/v begirde vnde div gehvgeniſſe – vnde werdent $t ein geiſt mit gotte. Da wirt der geiſt alſo vbir ſich gezogen
DvAStaff 347 vnde werdent $t ein geiſt mit gotte. Da wirt der geiſt alſo vbir ſich gezogen in gottes ſ#;ovzzekeit, das er der
DvAStaff 358 gerne me wolte ſvgen]. An deme vierden grate iſt der geiſt [alſe von edelem tranke] fro vnde fri [vnde lvters ſinnes
DvAStaff 364 ſi, oder vor ſlaferkeit nihts war nimit. [So aber der geiſt ie mer iſt bi diſen nideren dingen mit verſtantniſſe $t
DvAStaff 367 div andaht ie kreftiger iſt vnde @e hoher, ſo der geiſt iemer vber ſich zuhit in gotte vnde ie minre mit
DvAStaff 394 ſi alſo vereinet wirt in der minne, daʒ ſi ein geiſt mit gotte iſt, alſe das gel#;evgende iſen ein fśr iſt
DvAStaff 437 ist [, doch ein here, ein wile, ein minne, ein geiſt mit gotte], nit allein mit der einvnge, daʒ ſi ieſa
DvAStaff 446 $t minne. Vnde alſe der heilige geiſt] iſt ir beider geiſt, ir liebe, ir ſ#;evzze, ir k%/vſſen$(=osculum), ir halſen, ir r#;ovwe,
DvAStaff 455 mit ſinem liehte, mit ſiner minne zucket dar des menſchen geiſt %/vber ſich, wan da r#;ovwent alle der ſele kreft in
DvAStaff 484 das ſi alſus in got gezucket $t werde vnde ein geiſt mit ime ſi in der ganzen liebe. Vber diſen grat
DvAStaff 506 do im Ieſus Criſtus apocalipſim z%)ogete, do er in deme geiſte ze himel waʒ gef#;evret]. Swas abir ieman von vber h#;eohen genaden
DvAStaff 576 antl%/vzes $t beſch%)owede geferret, vnde do dv mich in deme geiſte zvcteſt vber mich ſelben, do z%)ogeteſt dv mir, wie tiefe
DvAStaff 585 ſprichit Dauid anderſwa: $t Ich ſprach in der vberſwingvnge mines geiſtes: $t ich bin, herre, geworfen von deme antlśtze diner beſch%)owede’.
Eckh 5:22, 3 Dā von sprichet daz źwangelium: ’sęlic sint die armen des geistes’, daz ist: des willen, und biten wir got, daz sīn
Eckh 5:29, 7 unser herre gar merklīche: ’sęlic sint die armen in dem geiste’. Arm ist der, der niht enhāt. Arm in dem geiste
Eckh 5:29, 8 geiste’. Arm ist der, der niht enhāt. Arm in dem geiste daz meinet: als daz ouge arm und blōz ist der
Eckh 5:29, 9 und enpfenclich aller varwen, alsō der arm ist an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist
Eckh 5:29, 10 der arm ist an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes ist
Eckh 5:29, 10 an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes ist minne, vröude und
Eckh 5:29, 10 dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes ist minne, vröude und vride.
Eckh 5:29, 11 alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes ist minne, vröude und vride. Blōz, arm, niht-hān, ītel-sīn wandelt
Eckh 5:30, 10 dem sune in der gotheit, hitze und minne dem heiligen geiste. Glīchnisse $t in allen dingen, sunderlīche mź und ze dem
Eckh 5:33, 7 sune erschīne und ich selbe in der minne des heiligen geistes enbrant $t und enzündet wirde. Und unser herre bat sīnen
Eckh 5:36, 16 daz got der himelsche vater, dem sune und dem heiligen geiste gibet allez, daz guot ist; aber der crźatūre engibet er
Eckh 5:37, 1 ist des sunes vater und niht herre, noch des heiligen geistes herre. Aber got-vater-sun-und-heiliger-geist ist ein herre und ein herre der
Eckh 5:38, 1 sun von gnāden; wan eigenschaft gotes sunes und des heiligen geistes ist: sich glīche halten in allen dingen. Ouch sol man
Eckh 5:38, 13 bewīsen $t müge: daz sint der sun und der heilige geist. Ouch enmac daz inner werk der tugent als wźnic ieman
Eckh 5:41, 11 sint, geborn süne. Dā ist ūzvluz und ursprunc des heiligen geistes, von dem aleine, alsam er gotes geist und geist got
Eckh 5:41, 12 ursprunc des heiligen geistes, von dem aleine, alsam er gotes geist und geist got selber ist, enpfangen wirt der sun in
Eckh 5:41, 12 heiligen geistes, von dem aleine, alsam er gotes geist und geist got selber ist, enpfangen wirt der sun in uns, und
Eckh 5:42, 2 ie minner wir süne und sun sīn und der heilige geist minner volkomenlīche in uns entspringet und von uns vliuzet; und
Eckh 5:42, 8 sprichet sant Johannes, daz er daz spręche von dem heiligen geiste. Der sun in der gotheit nāch sīner eigenschaft engibet niht
Eckh 5:42, 11 dan sun-wesen, dan got-geborn-wesen, brunnen, ursprunc und ūzvluz des heiligen geistes, der minne gotes, und vollen, rehten, ganzen smak des einen,
Eckh 5:42, 15 lūterlīche, der niht gotes sun enist. Wan minne, der heilige geist, urspringet und vliuzet von dem sune, und der sun minnet
Eckh 5:42, 18 wol unser herre, daz ’sęlic sint die armen in dem geiste’, daz ist: die niht enhānt eigens und menschlīches geistes und
Eckh 5:42, 19 dem geiste’, daz ist: die niht enhānt eigens und menschlīches geistes und blōz koment ze gote. Und sant Paulus sprichet: ’got
Eckh 5:42, 20 sant Paulus sprichet: ’got hāt ez uns geoffenbāret in sīnem geiste’. Sant Augustīnus sprichet, daz der allerbeste die geschrift vernimet, der
Eckh 5:42, 22 sprichet, daz der allerbeste die geschrift vernimet, der blōz alles geistes suochet sin und wārheit der geschrift in ir selben, daz
Eckh 5:42, 23 wārheit der geschrift in ir selben, daz ist: in dem geiste, dar inne si geschriben ist und gesprochen ist: in gotes
Eckh 5:43, 1 dar inne si geschriben ist und gesprochen ist: in gotes geiste. Sant Pźter sprichet, daz alle die heiligen liute hānt gesprochen

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