Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

engel stM. (801 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Mechth 4: 17, 15 und was er mir wisse. Eya, do sprach der liepliche engel mit himmelscher stimme: «Es ist der b#;eososten túfeln einer, den
Mechth 4: 23, 9 alles klar, und ie ze siben stunden koment die heligen engel zů dem lichamen mit lobelichem sange, der lutet alsus: Helig,
Mechth 4: 24, 9 us disem ellende; so volget ir #;voch vil manig sch#;eone engel. In der himmelporten koment #.[zesammene die zwene gelieben#.], $t got
Mechth 4: 25, 9 ze stunden; hie von meret sich der heligen und der engeln wunne. Owe, so wir aber in grosse tegeliche súnde sinken,
Mechth 4: 25, 11 sinken, so erl#;eoschet únser sch#;eone himmelbliken; $t so gerent die engel und die heligen bittent an únsern lieben herren, das wir
Mechth 4: 25, 20 nach; also sint si hútte da, morne sint si der engelen gesellen. $t Alsus so vart únser gegenwúrtekeit us und in
Mechth 4: 27, 164 uf si fúrholtz und str#;vowe und verbrennet si also. Der engel geleitet Enoch und Helyam us dem paradise. Die clarheit und
Mechth 5: Reg. 3 rúwen und zehen hande nutz und von dem wege der engelen und der túfelen II. Von zweigerleie pine und vierleie nutz
Mechth 5: Reg. 41 erwelunge XXIX. Nach gottes zuge were der mensche als ein engel, eb er dem volgete, und von der bosheit des túfels
Mechth 5: 1, 2 rúwe und zehen hande nútze und von dem wege der engelen und der túfelen Es ist drier hande rúwe, da mit
Mechth 5: 1, 24 in vegefúr und in der helle sint, das die hohsten engel, Cherubin und Seraphim, der minnenden sele m#;eussent heimlich sin und
Mechth 5: 1, 28 zů der verweneten sele in disem armen libe, wan der engel und dú minnende sele sint von gotte ein ganzú nature
Mechth 5: 1, 33 edel schin harnider, das si von minnen blikkent wider. Die engel, die úns in dem t#;voffe werdent gegeben, die m#;eogent nit
Mechth 5: 15, 5 das er noch in beitunge was der himelschen ere. Vier engel fůrten in úber alles unwittere in dem ersten himele und
Mechth 5: 15, 10 vil seliger, warumbe v#;eure du nit zehant mit disen wunneklichen engelen ze himmele?» Do sprach er aber alsus: «Die ere ist
Mechth 5: 23, 17 allem dem, das ich von dir habe.» Do trat der engel Gabriel har nider in einem himelschen liehte. Das lieht bevieng
Mechth 5: 23, 19 himelschen liehte. Das lieht bevieng die jungfr#;vowen alumbe und der engel hatte alsolich gewete, das ich des gelich in ertrich niergen
Mechth 5: 23, 21 #;vogen, do stůnt si uf und erschrak. Do si den engel ansach, do vant si ir gelichnisse der kúscheit an sinem
Mechth 5: 23, 23 oren und rihte uf ir sinne. Do grůste si der engel und kúndete ir got(88#’v)tes willen. Sinú wort dú warent bekeme
Mechth 5: 23, 75 das kint m#;eonschliche und sin můter vr#;eowete sich helekliche. Die engele sungen gotte einen lobesang. Die hirten kamen, si sůchten und
Mechth 5: 23, 152 gewan. Do si vluhen in Egyptenlant, do hatte si gottes engel umbevangen mit eime himelschen liehte, das der túfel nit wiste,
Mechth 5: 23, 175 unverschuldet, so geh#;eort er nit zů der helle, wand nie engel noch mensche wart ane schulde verd#;eumet; so ist er alleine
Mechth 5: 29, 1 bewaren. XXIX. Nach gottes zuge were der mensch als ein engel, eb er dem volgete, und von der bosheit des túfels
Mechth 5: 29, 5 das enkein herze m#;eohte getragen. So were er als ein engel alle zit minnenklich mit gotte vereinet in allen dingen, so
Mechth 5: 31, 21 und alle dine viende, noch me: alle dine vrúnde, menschen, engel, heligen; nu, eb alle die personen sprechen k#;eonden, wolten und
Mechth 5: 32, 8 zw#;eoi scharen in einer procession, $t das waren jungvrowen und engel. Die jungvrowen bezeichent tugende, da ein mensche gotte mitte gedienet
Mechth 5: 32, 9 bezeichent tugende, da ein mensche gotte mitte gedienet hat; die engel bezeichent ein rein leben, da der mensch got mit gevolget
Mechth 6: Reg. 53 XXXII. Wie vier gelich m#;eogen werden gotte, Sante Marien, den engeln und heligen XXXIII. Von dem scharpfen capittel, da der bilgerin
Mechth 6: Reg. 65 Von dem gegenblike gottes in dem menschen und in die engele. Fúnf ding hinderent die schrift I. Wie ein prior oder
Mechth 6: 9, 12 grosse ertzengel die vorten si zwúschen inen, und der lútzeligen engel was vil úber menschen zal. Do vragete ich si, wie
Mechth 6: 15, 62 nit geschaffen die erden noch den himmel, du gibest den engeln nit das ewig leben, du enhast den menschen nit gemachet
Mechth 6: 29, 7 Des vúres vunken die sint gevlogen, das sint die heligen engele. Des vúres blikken die sint komen, das sint alle gottes
Mechth 6: 32, 1 hat. XXXII. Wie wir glich werden gotte, Sante Marien, den engelen und den heligen Alse vil als wir minnen barmherzekeit und
Mechth 6: 32, 18 wir g#;eutlich, minnesam, vridesam sin, also vil glichen wir den engeln, die nie(124#’r)mer arglich tůnt. Also vile als wir heleklich leben
Mechth 6: 41, 2 Von dem gegenblike gottes in den menschen und in die engele. Fúnf ding hindernt die schrift Ir wellent, das ich fúrbas
Mechth 6: 41, 11 wider in die hohen majestat, da si usgevlossen hat. Der engel gegenblik ist fúrig minnenclar, wan si habent grosse liebin zů
Mechth 6: 41, 13 gestat. Dú ware gottes minne hat die selben craft an den engelen, die si an den menschen hat. Das wir mit arbeiten
Mechth 7: 1, 61 allen tugenden und ze jungest mit dem pinlichen tot. Die engele werdent an der cronen nit gesehen, darumb das si nit
Mechth 7: 2, 6 Do stůnt ein bi mir, der was glich einem grossen engele; den vragete ich, wie das were, das sich die selen
Mechth 7: 2, 13 dir kemen?» Do wisete sich únser herre, das er der engel was, der bi mir stůnt, und sprach: «Wiltu hie in,
Mechth 7: 8, 25 alleine bi únserm herren.» In dem gedanke sach si zwen engel bi ir stan, die waren also ahtber alse irdenische vúrsten
Mechth 7: 19, 7 vr#;vowe, liebú Maria,/ das du bist ein gesellin der heligen engelen hie und in gottes riche./ Ich gr#;eusse dich vrowe, liebú
Mechth 7: 34, 16 úber alle irdensche stimme. Die gedult singet allersch#;eonost úber aller engelen ch#;eore, wan die engel habent kein gedult, wan si kein
Mechth 7: 34, 16 Die gedult singet allersch#;eonost úber aller engelen ch#;eore, wan die engel habent kein gedult, wan si kein pine enpfindent. Dis haben
Mechth 7: 37, 26 verclagent nu sanfte alles we und alles leit. Min heligen engele sont úch dienen, mine heligen sont úch eren, die můter
Mechth 7: 39, 6 minnen vri. In sinem jungesten ende so koment die heligen engele und enpfahent die reinen selen mit unzellicher liebin in himelscher
Mechth 7: 50, 14 nach vorhte ich die ufstigunge des homůtes, der den werdesten engel (157#’r) us dem himmelriche warf. Ich v#;eorhte #;voch den sclangen
Mechth 7: 52, 16 sin rich besitzen. Das himmelrich neiget sich mit allen heligen engelen mit wunnenklicher helikeit; wan das si sint und lebent, das
Mechth 7: 58, 2 úns sin riche hat gegeben. LVIII. Von Sante Gabriel Helig engel Gabriel, gedenk min. Miner gerunge botschaft bevilhe ich dir. Sage
Mechth 7: 58, 11 er můs sich selber in miner selen wunden legen. Helig engel Gabriel, gedenk min. Dise minnebotschaft bevilhe ich dir. Swer got

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