Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

engel stM. (801 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

KvMSph 3, 18 das allain behalten,/ In sein götleich chraft gevalten,/ Das chain engel ye bekant,/ Noch kain apostel nie benant./ Nu waiz der
KvMSph 20, 20 grozzen werlt sein. Wanne ain mensch hat gemain mit den engeln ze bekennen vern#;eunfticleichen, mit den ungeselten leichenam an wesen, mit
KvWLd 1, 38 wammen./ dîn gruoz durch ir ôre dranc,/ der von des engels munde clanc:/ dâvon du lieze ân allen wanc/ si werden
KvWLd 1,238 hilf uns allen $s wallen $s dar/ dâ mit rîcher engel dœnen/ werde ein êwec prîs der schœnen/ sunder zil gesungen./
KvWTurn 709 mit den scharn./ si quâmen ûz der stat gevarn/ als engel wolgezieret./ in wart getambûrieret,/ geschellet und gephîfet./ dâvon der muot
KvWTurn 811 swerten bitter./ dâ reit vil manec ritter/ gezieret als ein engel./ dâ huop sich grôz getengel/ ûf der plâniure ringe,/ als
Lanc 112, 27 elenbogen und off ir bloße knye. Sie hort dick der engel gesang durch eins cappellanes munt, der allweg dry in dem
Litan 113 ein furste des frides,/ orthabe des libes, uenre des sigis,/ engil vnde wissage, ewart,/ lewe, einhorne vnde lebart,/ are, calb vnde
Litan 189 wande in eine din gute uirligen hat,/ daz si mit engelin redebare sin/ vnde machit di arme sele fri/ uz dirre
Litan 198 njemer zvste,/ carens omni tempore./ Liechte magit, magitumis gimme,/ der engele furstinne,/ palenze des himelis,/ gemale des ewigin kuningis:/ dv bist
Litan 203 porte,/ dan abe der wissage sagin horte,/ do ime der engel zeigete ein hus./ er sprah ’har in sal vnde hir
Litan 227 daz was der nit/ vnde der wnderliche strit,/ di die engele heten ufe di mennischeit,/ wan durh dinen trost, war magit,/
Litan 231 uorderen,/ daz ist in der scrift unirborgin,/ do ime di enge[l] irschinen geruchtin,/ do si ir uůze dar umbe suhten:/ daz
Litan 236 sanctus iohannis/ zu troste screib uns allin,/ do er dem engele zu vozen wolde uallen,/ do er ime di gotis wisheit
Litan 336 njeman in sinen sunden darf ligen./ di mennischeit hat di engele ubir stigen/ mit dines sunes mennischeit,/ des si dir vnde jme
Litan 405 erzeengele here/ mit vweren uenre sancte michaele,/ dar zv di engele alle,/ di nah des tuuelis ualle/ mit gute steteliche beliben,/
Litan 421 si uerwunde,/ wene durh den trost den wir uon den engelin habin,/ also wir sanctum paulum horen sagen/ ’etisliche geiste sint
Litan 436 gelesin/ daz nehein cristin mennische nelebet/ sin newerde uon eime engele gepleget./ di brodicheit ist an unsin fleische,/ daz wir unse
Litan 442 geist uns uor den ubelin geistin/ wolli behuten./ nu ir engele seligen vnde guten,/ helfit uns mit uwer underdinge,/ daz wir
Litan 457 frage,/ johannes quit gotis gnade./ den namen hat dir der engil bekant./ nv dv gotis gnade bist genant,/ nu gnade mir
Litan 527 alle menschen kint,/ di uon wibis geburte comin sint/ ane der engele kuninginne:/ des wil ih mih uersinne./ dv bist gnediger dan
Litan 547 were dv je zu den uorderen gezelt./ dv were ein engil di wile du lebetis,/ do dv des ambachtis wissagenis plegetis;/ der
Litan 640 sulhis jwit mere?/ di vil groze ere/ newart nje nicheinen engele geboten/ wande dih daz fur siner minne hete durhsoten/ alse
Litan 1082 deme toufliche brunne./ des woldime got gunne,/ daz er den engil bume uant./ er brachtin bei in siner hant,/ zwene cranze
Litan 1183 din lib ne hete nihein ander maz/ wehe alse di engele umbe den mitten tah/ alse zu diner notdurfte gelac,/ di brachten
Litan 1268 liezen/ di uon dirre werlde solde comen/ mit den di engele geruhtin wonen/ vnde rehte witewen waren/ vnde da mite ewicliche
LobSal 214 gistirni umbi gat./ imo dinint vil vro/ VIIII chori der eingili:/ di lobint in mid allir macht./ in simo hovi niwirt
Lucid 6, 5 meiſter: Daʒ det er: himel vnde erde, da nach die engele, da nach alle geſcóphede dirre welte, ʒe aller iungeſt den
Lucid 6, 7 iungeſt den menſchen. //Der iunger ſprach: Wie hieʒ der erſte engel? Do ſprach der meiſter: Natael. Den hete got ſo ſchóne
Lucid 6, 15 uallen ſolte? Do ſprach der meiſter: Daʒ er die erweleten engele mitte geſtetige. Wen f%"ur daʒ daʒ der dúfel wart verſtoʒen,
Lucid 6, 16 daʒ daʒ der dúfel wart verſtoʒen, do wurden die anderen engel ſo ueſte in der gotteſ minne, daʒ ſie niemer mothen gewenken
Lucid 7, 3 Do lucifer vnde ſine volgere geuielent, do enwiſten $t die engele umbe die helle wiʒene nith. Do ſie do geſahent, ʒe welhen
Lucid 12, 8 daʒ geſtirne iſt der ether fúrin. Da inne ſint die engele. Die ſint da ʒů geſeʒʒet, daʒ ſi den meſchen bewarn.
Lucid 13, 1 were alle erlúhtet $t von dem liehte, daʒ von den engelen ſchein. Sumeliche bůch ſprechent, min trehtin hete geſchaffen ein vil
Lucid 65, 8 ſagint die buoch, daʒ ein iegelich menſche habe einen gůten engel, der ſin h#;eute vnde einen vbelen geiſt, der ſineſ ſchaden
Lucid 66, 2 Do ſprach der meiſter: Daʒ důt der tiuel vnder der engel hůte. //Da ſprach der iunger: Wie cumet eʒ umbe die
Lucid 66, 5 cument die tiuele mit michelme grimme. Doch uerlant ſie die engele niemer, [27#’v] e ſi verteilet wirt oben in den luften.
Lucid 66, 6 ſi verteilet wirt oben in den luften. So ſcheident die engele vil vnfroliche uon der ſelen. Der wirt niemer me uor
Lucid 68, 3 ere, wen ſi eret got vnde ſine heiligen vnde alle engele. Si hant groʒe franʒmůt, wen ſi gefurhtent den dot niemer
Lucid 70, 7 geſcriben, daʒ abraham [29#’r] die heilige driualtikeit ſehe in drier engele bilde vnde anbette ſú fúr einen got. Do uon enmugen
Lucid 72, 2 mit der martele erlediget werdin, do moht got wol einen engel oder einen anderen $t heiligen menſchen geſendit han, der fúr
Lucid 72, 7 menſch in deſ tiueles gewalt mit ſiner vngehorſami geuiel, ſwelch engel den menſchen vʒ dem gewalte gecoufet hete, deʒ eigen ſolte
Lucid 72, 8 rehte ſin. Da uon wolte got nith, daʒ in dehein engel dar vʒ erlidigete, wenne er ſelbe. Wen er enwolte niht,
Lucid 72, 16 er den menſchen, den er hete verraten, fůrte uber die engele. //Der iunger ſprach: Weleſ waʒ die erſte ſunde, die ie
Lucid 83, 12 lambiſ blůte ʒeichenete. Deʒ ſelbin nahtiſ ſante vnſer herre einen engil mit eime fúrinen ſwerte. [35#’v] An ſwelhem huſe er daʒ
Lucid 86, 18 Johanneſ ſcribet in apocalipſi, daʒ er ſehe ein ſtarchen $t engel von himele ſtigen, der waʒ geuaʒʒet mit eime wiʒen gewulkene.
Lucid 87, 1 ſtigen, der waʒ geuaʒʒet mit eime wiʒen gewulkene. $t Der engel beʒeichent iheſum criſtum, daʒ wiſe gewulken ſanctam mariam. Swenne der
Lucid 94, 7 gotheit. Nach dem kirieleiſon ſinget der preiſter: #.:Gloria in excelſis.#.; engil, der vnſ aller erſt kunte die frone geburt. Daʒ uolle
Lucid 102, 16 beceichent die uffart, do in ſin vater gehohite uber alle engele #.:ad dandam penitenciam in remiſſionem peccatorum#.;, daʒ er ſante di
Lucid 103, 7 ſprichet er: #.:Ite miſſa eſt.#.; Da mite betútet er die engele, die den ʒuelfboten urlob gabent, do got ʒů himele fůr

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