Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

zīt stFN. (2216 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:38, 17 erde, und daz werk enminnet got niht, daz ūzer, daz zīt und stat besliuzet, daz enge ist, daz man hindern mac
Eckh 5:38, 19 hindern mac und betwingen, daz müede wirt und alt von zīt und von üebunge. Diz werk ist got minnen, guot und
Eckh 5:39, 3 Daz werk mac gehindert werden, und envellet er niht alle zīt noch āne underlāz. Ein ander werk ist noch inniger dem
Eckh 5:39, 14 got alze kleine ist und al ūzer werk in der zīt alze kleine, daz si sich niht ganze eröugen noch volle
Eckh 5:39, 17 überliten hān leit und līden; si wil und wölte alle zīt āne underlāz līden durch got und durch woltāt. Alliu ir
Eckh 5:40, 9 würde. man sprichet, daz sant Paulus diz spręche in der zīt, dō er noch niht volkomen enwas. Ich węne aber, daz
Eckh 5:41, 1 enist wert. Daz inner werk hāt in im beslozzen alle zīt alle grœze, alle wīte und lenge. Daz inner werk nimet
Eckh 5:44, 11 dā oben, daz der guote mensche wil und wölte alle zīt līden durch got, niht geliten hān; līdende hāt er, daz
Eckh 5:48, 6 $t dar umbe sante in der himelsche vater in die zīt, daz er mensche würde und līden möhte. Wiltū danne gotes
Eckh 5:51, 3 dū mit uns in līdenne, sō gip mir līden alle zīt, umbe daz dū alle zīt bī mir sīst, daz ich
Eckh 5:51, 3 sō gip mir līden alle zīt, umbe daz dū alle zīt bī mir sīst, daz ich dich alle zīt habe. Ze
Eckh 5:51, 3 dū alle zīt bī mir sīst, daz ich dich alle zīt habe. Ze dem dritten māle spriche ich: daz got mit
Eckh 5:54, 11 got daz līden, daz sīne vriunde, guote liute, niht alle zīt āne underlāz in līdenne ensint? Hęte ein mensche einen vriunt,
Eckh 5:55, 1 bereit in allem ungemache, und mīn smerze ist mir alle zīt gegenwertic in mīnem herzen, in mīner angesiht. Sant Jeronimus sprichet,
Eckh 5:110, 1 und źwic ist. Der bœse geist rętet und neiget alle zīt den menschen ūf daz zītlich und zergenclich ist und waz
Eckh 5:110, 3 ist, bœse und tiuvelisch. Der selbe bœse geist hāt alle zīt sīn kōsen mit dem ūzern menschen, und durch in lāget
Eckh 5:110, 4 dem ūzern menschen, und durch in lāget er heimlīche alle zīt des innern menschen, rehte als der slange hāte sīn kōsen
Eckh 5:110, 17 ouch anderswā, daz des menschen geist und sīn vleisch alle zīt wider einander strītent. Daz vleisch rętet untugent und bōsheit; der
Eckh 5:111, 5 guote boum, von dem unser herre sprichet, daz er alle zīt bringet guote vruht und niemer bœse, wan er wil güete
Eckh 5:115, 25 sō man sprichet mensche, etwaz, daz über natūre ist, über zīt ist und über allez daz, daz ze der zīt
Eckh 5:115, 26 über zīt ist und über allez daz, daz ze der zīt geneiget oder nāch zīt smacket, und daz selbe spriche
Eckh 5:115, 26 allez daz, daz ze der zīt geneiget oder nāch zīt smacket, und daz selbe spriche ich ouch von stat und
Eckh 5:118, 10 źrsten daz wesen aller crźatūre und dar nāch in der zīt und doch sunder zīt und sunder allez daz, daz dar
Eckh 5:118, 11 crźatūre und dar nāch in der zīt und doch sunder zīt und sunder allez daz, daz dar zuo gehœret. Ouch gibet
Eckh 5:118, 18 in der natūre, aleine sie gar nāhe sint nāch der zīt und nāch der stat. Gotes schouwen und unser schouwen ist
Eckh 5:203, 2 allen dingen und sol sīn gemüete wenen, daz er alle zīt got habe in gegenwerticheit in dem gemüete und in der
Eckh 5:205, 12 sich im ūz allen dingen. in im blicket got alle zīt, in im ist ein abegescheiden $t abekźren und ein īnbilden
Eckh 5:210, 5 unser herre sprach: ’ir sult sīn als liute, die alle zīt wachent und beitent irs herren!’ Entriuwen, die beitenden liute sint
Eckh 5:212, 10 die neigunge ze den sünden dem menschen vrument ze allen zīten. Dū solt wizzen, daz der anstōz der untugent enist in
Eckh 5:232, 4 niht sünde wellen tuon umbe allez, daz geschehen mac in zīt oder in źwicheit, weder tœtlīche noch tegelīche noch deheine sünde.
Eckh 5:236, 3 ander ist götlich und übernatiurlich. Diu zītlīche ziuhet sich alle zīt niderwerts in ein mźrer leit und setzet den menschen in
Eckh 5:245, 6 ouch alle pīne. Jā, wol möhtest dū schiere in kurzer zīt dich alsō krefticlīchen kźren von allen sünden mit alsō wārem
Eckh 5:245, 8 kźren, hętest dū alle die sünde getān, die von Adāmes zīten ie geschāhen und iemermź geschehent, daz dir daz allez ganz
Eckh 5:246, 7 des wenen, daz er sich in allen sīnen werken alle zīt erbilde in daz leben und in diu werk unsers herren
Eckh 5:246, 9 und lāzenne und līdenne und lebenne, und meine in alle zīt hier inne, als er uns hāt gemeinet. Disiu pźnitencie ist
Eckh 5:248, 1 dū in dar inne meinest; dā mite genüege dir alle zīt. Ouch ie dū in lediclīcher meinest und einvelticlīcher, sō ie
Eckh 5:259, 3 %/alliu sunderlicheit. Ez ist vil sunderlicheit, die man in vil zīten und bī vil liuten halten muoz; wan, der sunderlich ist,
Eckh 5:259, 4 der sunderlich ist, der muoz ouch sunderlicheit tuon ze maniger zīt in vil wīsen. Der mensche sol sich īngebildet haben in
Eckh 5:259, 10 ūz aller dīner meinunge; des wene dīn gemüete ze aller zīt und daz dū dich in allen dīnen werken in in
Eckh 5:274, 4 halte sich dar nāch, sō wirt man heilic in der zīt und sęlic in der źwicheit; wan gote nāchgān und im
Eckh 5:276, 3 gegenwertic sī und stęticlīche liuhte als blōz ze einer ieglīchen zīt und in aller menige. Dar zuo gehœret gar ein behender
Eckh 5:277, 5 und zemāle gote gewene und üebe, sō wirt im alle zīt innen götlich. Der vernunft $t enist niht als eigen noch
Eckh 5:279, 9 ie kam. Vor allen dingen sol sich der mensche alle zīt haben gerihtet gegen den gāben gotes und alwege niuwe. Ich
Eckh 5:280, 11 ist diu sache, daz uns got niht gegeben enmac alle zīt, als wir ez biten. Ez gebrichet an im niht, wan
Eckh 5:284, 4 rehten menschen in dem volkomen guoten willen enmac danne kein zīt ze kurz sīn. Wan, wā der wille alsō stāt, daz
Eckh 5:290, 1 ein gotsuochender in allen dingen und gotvindender mensche ze aller zīt und in allen steten und bī allen liuten in allen
Eckh 5:290, 2 allen liuten in allen wīsen. in disem mac man alle zīt āne underlāz zuonemen und wahsen und niemer ze ende komen
Eckh 5:405, 6 enmac volkomeniu abegescheidenheit niht gesīn āne dźmüeticheit. Nū ist alle zīt zwō tugende bezzer dan einiu. Diu ander sache ist, war
Eckh 5:414, 2 daz gebet und guotiu werk, diu der mensche in der zīt mac gewürken, $t daz gotes abegescheidenheit alsō wźnic dā von
Eckh 5:414, 4 wirt, als ob niendert gebet noch guotez werk in der zīt beschęhe, und enwirt got niemer deste milter noch deste geneigeter

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