Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
obe prp_adv (2226 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb. Findeb.
‘die da sprechent das uwer herre syn ere verlorn habe, ob er sich nicht enreche von den die in der stat | |
darwiedder spreche. Dann Claudas der was zornig und fragt Phariens ob er durch schelten dar were komen. ‘Ir sint myn man | |
Uwer manschafft mögent ir mir nit offgegeben, es sy dann ob ich uch unrecht wolt thun und das uwern genoßen allen | |
were Lambegus dot, nochdann lege uwer tode in myner hant. Ob ir den herren von Sant Zirren ye lieb gewůnnent, so | |
sin uf hubin,/ vur den kunic si in trugin;/ dar obi goumit er sconi./ daz holz kom von Lybano./ demo der | |
dem manen vnʒ an daʒ geſtirne. Der dritte iſt vnʒ obe dem firmamento, da got ſelbe inne iſt vnde ſine lieben. | |
//Do ſprach der iunger: Wie ſoltent die menſchen han gekindet, ob ſie volle ſtanden werent in dem paradiſo? Der meiſter ſprach: | |
uffe waſſent, die werdent ſo hoch, daʒ ſie der lufth obin beſenget. Jn dem ſelben walde ſint lúte, die ſint nith | |
daʒ dehein viſch iſt ſo cleiner an dem grunde, der ob dem waſſer iſt, [13#’v] den dunket, daʒ er in mothe | |
kúmet. Jn dem lande iſt ein gegene, die heiʒet ſchocia. Ob dem lande wendit ſich die ſunne. Vmbe [15#’r] ſunnen wenden iſt | |
biʒ an daʒ geſtirne daʒ der ether fúrin ſi, vnde ob deme fúr gefrorn waſſer ſi, daʒ ſage mir, wie daʒ | |
So die ſunne aller niderſt get, ſo l#;vofet ſi rehte ob unſ, ſo ſehe wir ſi aller langeſt. So iſt vnſ | |
haben wir die naht? Der meiſter ſprach: So die ſunne ob der erde iſt, ſo haben wir den dac. So die | |
ſumelic ſint hohe, ſumeliche nidere. So ſint die planeten da obe. Dar nach wandelent ſich die ʒeichen. Sweler nature daʒ geſtirne | |
ſcrift, daʒ di ſelent koment $t uon gote, der iſt ob dem geſtirne. So die ſele denne uert durch daʒ geſtirne, | |
der erde vnde der mane anderhalp. Vnde geſtant alſo geliche ob ein rige gienge dur die erde vnde gienge rehte uon | |
ſprach: Wenne eſ ſo cumet, daʒ der mane rehte geſtat ob der erde, ʒwiſſent der ſunnen vnde der erde, ſo irret | |
ſi geſeʒʒet durch eteliche beʒeichenunge. Nu ſolt du mir ſagen, ob daʒ dem menſchen iht núʒʒe ſi, daʒ er ſich der | |
minre, daʒ eʒ der menſche begat, der ſin lúʒel verſtat, ob er eʒ rehte begat, daʒ doch vil ſelten werden mac, | |
er deʒ loneſ harte geirret iſt, den er dauon gewunne, ob er ſich rehte verſtůnde der heiligin beʒeichenunge, die er da | |
menſchen gůt iſt, daʒ er gerne lernet. Michel beſſer iſt, ob er gerne leret. Da uon [32#’v] ſolt du mich vnderwiſen, | |
prieſter [39#’r] die kaſukel angeleit, ſo ſtúrʒet men daʒ umeral obin dar úber. So ſiht men denne deʒ prieſterſ hóbet, daʒ | |
der preiſter ob dem alter geſprichet. Die collecta, die er ob dem alter ſprichet, beʒeichent daʒ gebet, daʒ der heilige criſt | |
daʒ er die doten hieſ ufſtan. Die bare, die men ob dem criſemen treit, die beʒeichent die beʒeichenunge der alten e. | |
er in do lebinde erſchein. Der ſchóne ſanc, den men ob der kerʒen ſinget, der betútet daʒ groʒe lob, daʒ die | |
meiſter: Mit meſſen vnde mit almůſen [57#’r] vnde mit gebete, ob daʒ die lebinden důnt. Sumeliche důnt eʒ an dem ſibenden, | |
vnſer liebin, daʒ die da niht ſint, vnde weren frower, ob ſi alle da werent. Alſo důnt die gůten ſelen. Die | |
eime verdampneten lichamen vnde gat vnde redet mit dem, alſ ob er lebende ſi. Der endecriſt ʒinberret ouch wider die alte | |
ſagen. Do ſprach der meiſter: Geuiele dir daʒ iht wol, obe du ſo ſchone wereſt alſe abſolon, an deſ libe dehein | |
Daʒ waʒ ein michel ere. Do ſprach der meiſter: Waʒ, ob du ʒů der ſchónin ſo ſnel weriſt alſe aſael, der | |
iunger: Daʒ waʒ ein gnade. Do ſprach der meiſter: Waʒ, ob du mit den ʒweigen ſo ſtarc wereſt alſo ſamſon, der | |
Daʒ waʒ ein groʒe geʒierde. Do ſprach der meiſter: Waʒ, ob du mit diſen drien dingen ſo gewaltic weriſt alſe auguſtuſ, | |
Daʒ waʒ ein groʒe herſchaft. Do ſprach der meiſter: Waʒ, ob du mit den vier dingen alſo wol dinen willen heteſt | |
ſprach: Daʒ waʒ ein michel ſůʒe. Der meiſter ſprach: Waʒ, ob du mit diſen fúnf dingen alſe geſunt wereſt alſe moyſeſ, | |
ſprach: Daʒ waʒ ein groʒe ſenftin. Der meiſter ſprach: Waʒ, obe du mit diſen ſehſ dingen alſe lange lebeteſt alſe Matuſalem, | |
ſwigen, vnʒ daʒ du horeſt, waʒ ich reden wil. Waʒ, ob du alſe wiſe wereſt alſe Salomon, der alleʒ daʒ wol | |
waʒ? //Der iunger ſprach: Owe got. Der meiſter ſprach: Waʒ, obe dir alle lúte alſe holt werent alſe dauid Jonathe waʒ, | |
ſprach: Daʒ waʒ ein michel ſelikeit. Der meiſter ſprach: Waʒ, obe alle lúte alſe einmůtic mit dir werent alſe leliuſ vnde | |
ſprach: Daʒ waʒ ein groʒ dinc. Der meiſter ſprach: Waſ, ob du alſo gewaltic wereſt alſe der groʒ alexander, $t der | |
ſprach: Daʒ waʒ ein michel hohe. Der meiſter ſprach: Waʒ, obe dich alle die lúte eretent alſe die in egipto datent | |
alſe die in egipto datent ioſeph, den ſi anebettetent, alſe ob er got were? $p //Der iunger ſprach: Daʒ waʒ ein | |
ſprach: Daʒ waʒ ein groʒe ere. Der meiſter ſprach: Waʒ, ob du mit allen diſen dingen alſe groʒe fróde heteſt alſe | |
ſprach: Daʒ were ein groʒ mancraft. Der meiſter ſprach: Waʒ, ob du einen frunt heteſt, der dir alſe liep were alſe | |
iunger ſprach: Daʒ were ein groʒ ſpil. Der meiſter ſprach: Ob du heteſt vil frúnt vnde daʒ an den alle ſament | |
die were da ein blóde. Jr ſterkin iſt alſo getan, ob ſie die berge vnde die erde alle ſament mit den | |
reden. Reht alſe ein iſen, daʒ wis von hiʒʒe iſt, ob daʒ in eineſ menſchen houbet were geſtecket vnde ob daʒ | |
iſt, ob daʒ in eineſ menſchen houbet were geſtecket vnde ob daʒ viele von eime gelide in daʒ ander gelide. Alſe | |
ſiechtům, wan der geſuntheit iſt alſo getan, der daʒ verſuchte, ob man ime iht geſchaden mohte mit ſwerten oder mit iſen, | |
gůteʒ getet. //Der iunger ſprach: Waʒ ſol die bihte dan, ob vnſer ſúnde, die wir getan han vnde gedaht, obe ſie | |
dan, ob vnſer ſúnde, die wir getan han vnde gedaht, obe ſie mit ruwe niht vertilget mugent werden, daʒ die heiligen | |
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