Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

meinen#’2 swV. (625 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Mügeln 47,16 eren dieb $s und dir sin gabe blate,/ die miete meint der eren roub. $s din herze toub/ im si, flüg
Mügeln 64,8 wege in gefer/ dir nicht engan, das er im selber meinet,/ des geselleschaft nicht lenger ger;/ ungüte hat sin herze gar
Mügeln 67,17 swaches lon für güte geben, $s die argen ich hie meine./ Ein esel sprach: ‘ich wolde, das ich were tot, /
Mügeln 201,9 dir schanden finger sneit./ sprich noch gelob, das du nicht meinst erfüllen./ vor lügen gift laß dir, du edler, wüllen./ wen
Mügeln 255,11 noch stet bi dem toten_mer aleine./ den selben got, wib, meine,/ der wunders vil begangen hat./ Wib, eren unverschart, / halt
Mügeln 256,9 laß wachsen, ungehorsam mit!/ zucht unde scham in herzen grunde meine,/ werk unde wort laß stete finden reine./ wiltu zu schanden
Mügeln 288,11 wie das öl sich twingen lat uß steine:/ alchimiam ich meine,/ in der ich Geber herschen fant./ Philosophia zwar / beslüßt
Mügeln 323,10 ie witer brante./ dabi die Romer merkten,/ das Hanibal nicht meinte dann ir sterben./ die ritterschaft sie sterkten/ und wolden das
NibB 419,4 sprach:/ »sît willekomen, Sîfrit, $s her in diz lant./ waz meinet iuwer reise? $s gerne het ich daz bekant.«/ »Vil michel
NibB 1775,4 sîden $s die liehten brünne tragen./ wen si dâ mit meinen, $s daz kan ich niemen gesagen.«/ Dô sprach in zornes
NibB 2171,3 $s wie moht er dô verstên,/ waz er dâ mit meinte, $s niwan allez guot?/ des wart der künic edele $s
Parz 49,27 dir hât dîn süeziu wer/ betwungen beidenthalp diu her."/ "du meinst durch daz ich dir entran./ vaste riefe du mich an:/
Parz 98,28 ûf dem helme lieht gesteinet,/ daz ist den ir dâ meinet./ mir sagt der künec Kaylet,/ der Anschevîn wær Gahmuret./ //dem
Parz 108,17 von muoter ungeborn,/ zuo dem sîn ellen habe gesworn:/ ich mein der schildes ambet hât./ helfe und manlîchen rât/ gap er
Parz 113,7 küngîn nam dô sunder twâl/ diu rôten välwelohten mâl:/ ich meine ir tüttels gränsel:/ daz schoup sim in sîn vlänsel./ selbe
Parz 295,7 ungemach,/ sînes wîbes glîchen schîn,/ von Pelrapeir der künegîn:/ ich meine den geparrierten snê./ dô kom aber frou witze als ê,/
Parz 311,23 habn,/ diu den zwîvel wol hin dan kan schabn./ ich meine wîp die wenkent/ und ir vriuntschaft überdenkent./ sîn glast was
Parz 316,5 erbarmet hân./ daz iu der munt noch werde wan,/ ich mein der zungen drinne,/ als iuz herze ist rehter sinne!/ gein
Parz 327,19 doch mîn,/ durch die ir welt pî sorgen sîn./ ich mein diu treit den bêâ curs,/ Condwîren_âmûrs."/ von Janfûse de heidenîn,/
Parz 336,3 sîniu dinc./ //___Ekubâ diu junge/ fuor gein ir schiffunge:/ ich mein die rîchen heidenin./ dô kêrte manegen ende hin/ daz volc
Parz 374,23 magede muoter/ "er süezer man vil guoter!/ ich wæne, ir meint den fremden gast./ sîn blic ist reht ein meien glast."/
Parz 395,10 versmâhen,/ mit kusse iuch wolt enpfâhen/ iwer altiu friwendîn:/ ich mein mîn wîp, die herzogîn."/ Meljanz antwurt dem wirte sân/ "ich
Parz 433,9 jâ sît irz, frou âventiure?/ wie vert der gehiure?/ ich meine den werden Parzivâl,/ den Cundrîe nâch dem grâl/ mit unsüezen
Parz 448,2 helfe an mir verzagt."/ //___Dô sprach der rîter grâ gevar/ "meint ir got den diu magt gebar?/ geloubt ir sîner mennescheit,/
Parz 470,15 trinken unt von spîse,/ als den wunsch von pardîse:/ ich mein swaz d’erde mac gebern./ der stein si fürbaz mêr sol
Parz 474,17 nie von manne mêre/ wîp geminnet wart sô sêre;/ ich mein mit rehten triuwen./ sîne site sult ir niuwen,/ und minnt
Parz 561,29 dar_an ze lîden iu geschiht/ swaz got an iu wil meinen:/ nâch freude erz müeze erscheinen./ //Gedenket, hêrre, ob ir sît
Parz 584,5 Gâwâns kumber slüege für,/ wæge iemen ungemaches kür./ ___welhen kumber mein ich nuo?/ ob iuch des diuhte niht ze fruo,/ ich
Parz 597,8 ân ir beider haz/ dises flust unt jens gewin:/ ich mein daz ors: daz zôher hin./ ern ruochte, striten si genuoc:/
Parz 633,13 frouwe, hiez iur vater Lôt,/ sô sît irz die er meinet,/ nâch der sîn herze weinet:/ unde heizt ir Itonjê,/ sô
Parz 654,11 durch iur botschaft./ ob rîters prîs gewan ie kraft,/ ich meine an werdekeite,/ die lenge und ouch die breite/ treit iwer
Parz 658,6 er man noch wîbe/ guotes willen nimmer mêr bereit;/ ich mein die tragent werdekeit./ swaz er den freuden mac genemn,/ des
Parz 715,3 grüezen sol,/ dâ ich mit dienste grüezen hol./ frouwelîn, ich meine dich,/ sît du mit trôste trœstes mich./ unser minne gebent
Parz 719,11 diu minne im einen schilt,/ des sînen kampfgenôz bevilt:/ ich mein gein minne hôhen muot,/ der bî den vînden schaden tuot./
Parz 722,24 dâ für næm ich si einen./ si solz mit triwen meinen./ ûf ir genâde kum ich hie:/ si hât mich sô
Parz 724,21 friundin was,/ ein brief den er ze velde las:/ ich mein daz er ir bruoder sach,/ diu im vor al der
Parz 733,3 "sît ich mangel hân/ daz den sældehaften undertân/ ist (ich mein die minne,/ diu manges trûrgen sinne/ mit freuden helfe ergeilet),/
Parz 742,18 die nante ich ê für einen./ sus begunden siz ouch meinen,/ wærn se ein_ander baz bekant:/ sine satzten niht sô hôhiu
Parz 742,29 daz du an die kiuschen lieht gemâl/ niht denkest (ich mein dîn wîp),/ wiltu behalten hie den lîp?/ //Der heiden truoc
Parz 769,9 ist getân/ ûf erde decheinem wîbe,/ ir wünneclîchem lîbe./ ich mein die herzoginne,/ diu hie sitzet. nâch ir minne/ ist waldes
Parz 781,5 Gahmuretes suon!/ got wil genâde an dir nu tuon./ ich mein den Herzeloyde bar./ Feirefîz der vêch gevar/ muoz mir willekomen
Parz 784,3 vernomn/ "Cundrîe la surziere ist komn,"/ und waz ir mære meinde./ Orgelûs durh liebe weinde,/ daz diu vrâg von Parzivâle/ die
Parz 814,11 ich minne heln:/ nune mag irz herze niht versteln."/ ___"wen meinstu?" sprach Parzivâl./ "et jene maget lieht gemâl,/ mîns gesellen swester
PrBerthKl 3, 66 vil dv gedultich $t biſt gein den dv mit trivwen mæineſt, ſo dir der læid t#;ovt, alſ gedultich dv denne biſt
PrBerthKl 6, 53 gelobet vnd geert wellent werden vmb iriv guten werch. Ich meine di niht, di iſ an vihtet vnd der wider ſtrident,
PrMd_(J) 342, 9 deme êwigen tôde." Dô sprach Egêas: "ich weiz wole, dû mênis den, der von sîme jungerin wart virkouft unt den die
PrMd_(J) 351, 24 starb, dô intpfienc daz kunicrîche einir, der hiez Hyrtacus; der nemeinte gotis nicht unt wolde des kunigis tochtir nemin ce wîbe,
PrOberalt 12, 3 erf#;eult wirt daz ich eu vor gesait han.’ welhes geslæht mainet unser herre, so er spricht daz ditze geslæht nicht zerge
PrOberalt 12, 11 stæt sin.’ nu s#;eullen wir merchen waz got da mit mein daz er spricht: himel und erde diu vervarnt. $t so
PrOberalt 15, 11 vint. nu schuln wir doch merchen waz er da mit maine daz er ch#;eumt spæte oder ze mitter nacht. unser herre

Ergebnis-Seite: << 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >>
Seite drucken