Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

lêre stF. (444 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Ottok 97108 tragent;/ als uns diu buoch sagent,/ sô solden si uns lêre geben/ mit worten und mit guotem leben:/ des si leider
OvBaierl 67, 5 manger ler>; darvmme leret he in amforismis kortlych vyl guder lere, der ich eyn teyl an dussenne wel vz leghen. Her
Parz 2,8 hân,/ welher stiure disiu mære gernt/ und waz si guoter lêre wernt./ dar_an si nimmer des verzagent,/ beidiu si vliehent unde
Parz 28,19 ir brust./ riwen phlege was ir gelust,/ und rehtiu jâmers lêre./ si seit im fürbaz mêre/ ___"dô suohte mich von über
Parz 88,23 daz sin mit handen zir gevienc./ ___si sprach nâch zühte lêre/ hinz Gahmurete mêre/ "iu biutet vaste ir minne/ diu werde
Parz 107,22 got,/ niht durch des kriuzes êre/ noch durch des toufes lêre,/ der zem urteillîchen ende/ uns lœsen sol gebende./ diu manlîche
Parz 172,29 müezet ir gunêret sîn/ und immer dulten schemeden pîn./ ___dise lêre sult ir nâhe tragn:/ ich wil iu mêr von wîbes
Parz 175,28 lâzen,/ disen ritter, biut im êre:/ er vert mit sælden lêre./ ouch solt an iuch gedinget sîn/ daz ir der meide
Parz 428,12 nôt./ mirst unmære freude und êre,/ niht wan nâch dîner lêre./ hêr Gâwân, ich wil iuch des biten:/ ir kômt durch
Parz 493,14 verch sus ruorte./ dô machte ir jâmers triuwe/ des toufes lêre al niuwe."/ ___Parzivâl zem wirte sprach/ "fünf und zweinzec meide
Parz 575,12 ir dewedriu weine?/ jâ si beide sêre,/ durch rehtes jâmers lêre,/ dô sin sus ligen funden,/ daz von sînen wunden/ der
Parz 614,30 niht versmâhen lât,/ ich riet iu wîplîch êre/ und werdekeite lêre:/ //Nun ist hie niemen denne wir:/ frouwe, tuot genâde an
Parz 646,25 verjach:/ hin zem knappen si dô sprach/ "nu volge mîner lêre./ verholne von mir kêre,/ unz sich erhebe hôch der tac,/
Parz 648,8 was versniten/ daz ors mit sporn sêre./ nâch der künegîn lêre/ er balde von dem orse spranc./ umb in huop sich
Pelzb 119,34 der do ist entwundin vnd segir. Vorbas me eyn andir lere. Ab der wyn sy osmeckinde wurdin von dem vasse. //Dis
Pelzb 124,32 gesotin bonen wassir, das si yn das beste. //Abir eyn andir lere. Ab di pfirskin begunnen abe vallin, so sal man des
Pelzb 141, 1 von den gutin hevin wirt bessir. //Vorbas me eyn andir lere. Nym eyne schuffil mit glvendir asche, vnd gus di durch
Physiogn 202 Nach schilhenden augen daz hertze schilcht,/ Als uns der k#;eunste lere bevilcht./ Augen geberde stete/ Hant sehens gut gerete./ Augen, die
Physiogn 395 Und auch die negel, daz behalt/ Und merke, wie die lere sie,/ Der finger und auch der negel da bie./
PrOberalt 8, 2 diu waz wider die junger unsers herren, wan si ir lere und ir predige nie wolt enpfahen. swenn unser herre sin
PrOberalt 8, 31 und geitlos worn, do widerstunden si ze dem ersten der lere der hiligen boten. dar nach do si gehorten von dem
PrOberalt 8, 35 herren dar auf sitzen. daz gewant daz ist diu heilig lere der gebote des almæchtigen gotes, da mit die gewætet werdent
PrOberalt 29, 40 siner genaden, daz er uns helf, daz wir sein heilig ler so gemerchen und also erf#;eullen, daz wir die ewigen genade
PrOberalt 33, 20 nach so trencht man in und æzet in mit der ler des hiligen eweingelium; alz im denne an dem wege icht
PrOberalt 43, 4 werltlich wunne, alle werltlich $t gewinne, si behielten sein hiligeu ler und sein gebot. als ir vernomen habt, ez wart ein
PrOberalt 46, 16 under den guten, so si sehent und h#;eorent die guten lere unde diu guten pilde, so werdent etlich da von becheret.
PrOberalt 69, 13 herre ze samen hiez lesen, daz ist diu tief der g#;eotlichen lere die diu menige niht mag gevahen wan die durnæchtigen, die
PrOberalt 76, 31 leiten ir gewant dar auf. daz gewant waz diu hilig lere da mit si sie unserm herren gezam machten, daz er
PrOberalt 99, 30 gelaubten an mich; ir vil armen, ir h#;eortet die heiligen lere uz minem munde, ir sacht diu zaichen die ich tet,
PrOberalt 105, 26 siniu chint ze samene ladet und in diu gebot und diu lere git diu si immer mer behalten sch#;euln, alsam tet er
PrOberalt 106, 4 nicht enpfahent, alsam si mein nicht enphiengen, si ferwervent eur lere und æchtent eur und erslahent euch, nu vart und lert
PrOberalt 107, 3 von sein selbs oder von anderr menschen hertzen mit guter lere, mit guten pilden vertribet, der t#;eotet diu slangen. daz heilig
PrOberalt 111, 2 ir gebet mir auch urch#;eunde, wan ir von angeng miner lere und miner predige mit mir sit gewesen’. nu sch#;euln wir
PrOberalt 113, 17 habent, die habent si von der gabe und von der lere des heiligen geistes. uz dem vichhirten macht er den wissagen,
PrOberalt 113, 20 einen geweltigen ch#;eunich, uz dem vischære der nie von menschen lere puchstab gelerent, auz dem machet er einen edeln predigær. er
PrOberalt 114, 25 und auch dar umb, daz si gevestent w#;eurden an der lere die si der heilig geist het gelert, do si vischær
PrOberalt 124, 11 die genade die er in tet und durch die s#;euzzen lere da mit er si trost, so chomen si zů im.
PrOberalt 130, 34 bezeichent $t die lerær der christenheit die uns mit guter ler und mit guten pilden uz der bosheit diser werlt hintz
PrOberalt 132, 24 nicht behaltent und auch ander, die si m#;eugen, mit b#;eoser lere verleitent. Judas der waz gevangen mit dem netze der heiligen
PrOberalt 136, 10 dez herren Moysi da elliu diu gebot und elliu diu lere an geschriben waz, da mit si genesen scholten die vor
PrOberalt 138, 6 die trute dez almæchtigen gotes, der geburt, der gelaub, der ler, der heiligeu werch und ir hinevart uns geschriben sint, daz
PrOberalt 139, 12 sich dez vleizzent daz si mins træchtines læut mit ir lere verleitent und si von gotes dienst vercherent. daz wir uns
PrOberalt 143, 39 enpfahen.’ Nu sch#;euln wir unsern herren piten daz wir sein ler also gemerchen und si also erf#;eullen, daz uns die heiligen
PrOberalt 151, 10 ander gůt lerær, die brachten die heidenschaft mit ir heiligen lere, mit ir heiligen bredig f#;eur den almæchtigen got. die heidenischen
PrOberalt 151, 38 get uz dem mund; da bei sch#;euln wir merchen diu lere des heiligen ewaingelium, diu get auz unsers herren munde. mit
ReinFu K, 202 ho vf einem aste./ Reinhart blintzete sere/ nach siner gevatern lere./ Ein mist sie vnder iren fvz nam,/ von aste ze
Rol 254 intrinnen:/ iz truc selbe unser herre./ di sine uil sůze lere/ hat er uns uor getragen./ wir sculn ime allez nach
Rol 355 si geloupten an di namen drí./ si minten alle gotliche lere/ unt lobeten in imir mere/ daz er diu wunder zu
Rol 532 zů,/ daz der keiser widere kere./ nu uolge du minir lere/ ia geriche ich dinen anden./ die gisel uůr er ze$/
Rol 2170 riche.’/ ’Du retest mir min ere:/ ia wil ich dinir lere/ uil gerne uolgen./ mines můtes was ich ime irbolgen./ nu

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