Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

lêre stF. (444 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

TannhHofz 265 der niht ist visch biz an den grat./ Dise guot ler hat ein end;/ got an uns alle unzuht wend! amen./
Tauler 11,1 geburt, wie wir in der lesten an der ersten súllent lere nemen. Nu wellent wir sú ouch wisen an die mittelste
Tauler 49,32 heilig leben und sin grosse vollekomen tugent und bilde und lere und manigvaltig liden uns usser uns leite und uz uns
Tauler 77,25 domitte das sú domitte flogierent in der vernunft, es si lere, es si worheit, welicher kunne daz si, daz sú daz
Tauler 81,20 verbrant werent, so vindent wir an sime heilige lebende iemer lere genůg, wan er selber ist der weg und kein ander;
Tauler 95,1 lieber herre uns ein alzůmol geordente wise geben zů der lere die uns sant Peter heisset, daz wir súllent wise sin,
Tauler 259,13 min herre S. Paulus, und ist vol edels sins und leren. Und sunderlichen súllen wir war nemen der minneklichen vermanunge, das
Tauler 321,23 S. Peter fúr leit, an der wir vindent ein gantze lere ze volbringende und ze ervolgende alles das die heilige kilche
Tauler 342,24 ze lerende: wan Got git da grosse gnade und alsoliche lere das der mensche von Gotte von innen geleret wirt. Wer
Tauler 422,8 b#;euchelin lesent oder h#;eorent lesen: wie das dise noch geschriben lere gantz lutere einvaltige worheit si, so ist sú doch gar
ThvASu 46,24 zesagen, alse man sprichet in dem buoche «Von der cristenlicher lere»: «Der sun gottis der ist geborn, aber niht wanlichen, daz
ThvASu 60,26 die ordenent zuo dem glouben unde zuo offenbarunge der geistlichen lere. Nu muoz dirre, der da leret, haben dü ding, übermitz
ThvASu 60,27 der da leret, haben dü ding, übermitz welchü ding sin lere geoffenbart wirt. Wan anders so were sin lere üppig. Aber
ThvASu 60,28 ding sin lere geoffenbart wirt. Wan anders so were sin lere üppig. Aber der geistlicher lere unde des glouben waz Christus
ThvASu 136,28 schinet, daz es falsche si, unde daz von der heiligen lere unde von der rede. Der heiligen [lere:] wan St. Paulus
ThvASu 186,18 niht die erbesünde. Aber nu ist diz offenbar nach der lere der philosophen, daz daz wirklich beginne in dem gebern ist
ThvASu 220,26 vorgesprochen stükelin, die entuont lützel oder nihtes niht zuo der lere dez gelouben, sunder si sint nihtwan nach der philosophiunge. __Ein
ThvASu 222,12 beweget von den himelschen, alse ez beweret ist von der lere St. Dyonisij. Unde doch unde blibe von der gotlichen craft
ThvASu 228,30 unsihtigen dingen, die da undersetzent alse begin in der cristenlicher lere. Zem andern male: so muoz daz sin, daz der lere
ThvASu 286,32 gewandelt werde die gotlich fürbereitung. Aber her wider ist die lere der schrift. Wan man sprichet in «Der künig buoch,» in
ThvASu 328,7 ouch von brüefungen ist ez offenbar, unde ouch von der lere der heiligen wirt ez bestetiget. Wan, alse gesprochen ist, ez
Tr 70 ir die tage vertriben,/ die mir ûf nâhe gêndem leben/ lêre unde geleite solten geben:/ der hân ich mîne unmüezekeit/ ze
Tr 189 sælic dinc,/ ein alsô sæleclîch gerinc,/ daz nieman âne ir lêre/ noch tugende hât noch êre./ sô manec wert leben, sô
Tr 257 sunne:/ er was der werlde ein wunne,/ der ritterschefte ein lêre,/ sîner mâge ein êre,/ sînes landes ein zuoversiht:/ an ime
Tr 1002 ist unnütze lebende ein man./ ist aber daz er von lêre kan/ dekeiner slahte zouberlist,/ dâ von diz vremede wunder ist/
Tr 1202 meisterinne,/ dius alle zît und alle wege/ hæt in ir lêre und in ir pflege/ unds ûz ir huote nie verlie:/
Tr 2065 vremediu lant;/ und daz er aber al zehant/ der buoche lêre an vienge/ und den ouch mite gienge/ vor aller slahte
Tr 2067 an vienge/ und den ouch mite gienge/ vor aller slahte lêre./ daz was sîn êrstiu kêre/ ûz sîner vrîheite:/ dô trater
Tr 2085 êrsten vrîheit/ wart al sîn vrîheit hin geleit:/ der buoche lêre und ir getwanc/ was sîner sorgen anevanc;/ und iedoch dô
Tr 2267 er hæte manege tugende erkant,/ als er dem wol ze lêre zam,/ der ouch von sîner lêre nam/ vil manegiu tugentlîchiu
Tr 2268 er dem wol ze lêre zam,/ der ouch von sîner lêre nam/ vil manegiu tugentlîchiu dinc./ //Der tugende rîche jungelinc,/ der
Tr 3580 ahtende/ und wundert in des sêre,/ daz er sô höfsche lêre/ und alsô guote liste,/ dier an im selben wiste,/ alsô
Tr 3670 alsô vil,/ ine kundes gerne mêre./ ouch hân ich dise lêre/ niht vil manegen tac getriben/ und zwâre ich bin derbî
Tr 4387 er ist dîn vater, alsô bin ich,/ volge et mîner lêre/ und wis iemer mêre/ allen künegen ebenhêr;/ lâz alle rede
Tr 5052 diemüete, triuwe, milte/ die leite er iegelîches kür/ mit bescheidenlîcher lêre vür./ und enwart ouch dâ nimê gebiten:/ gebûhurdieret unde geriten/
Tr 5142 vil lieber neve, wirb unde lebe,/ als dir dîn vater lêre gebe,/ der getriuwe Rûal, der hie stât,/ der michel triuwe
Tr 5998 pflegen;/ und muosen ouch reht alsô leben,/ als in dâ lêre wart gegeben./ diz zinsreht unde disen prîsant/ den liezen disiu
Tr 6848 hânt geleit:/ er nam ouch eine kêre/ nâch sînes herzen lêre/ wol balde hin und balder wider;/ sper warf er ûf
Tr 7712 und hæte si von kinde/ gewitzeget sêre/ an maneger guoten lêre,/ mit manegem vremedem liste,/ den si von im wiste./ ouch
Tr 7851 der vrist,/ als si derbî gewesen ist./ und kanstû keiner lêre/ und keiner vuoge mêre/ danne ir meister oder ich,/ des
Tr 7963 sîn./ sît gie diu junge künigîn/ alle zît ze sîner lêre:/ an die sô leite er sêre/ sînen vlîz und sîne
Tr 7971 ir besunder vür,/ daz si nâch ir selber kür/ ze lêre dar ûz næme,/ swes sô si gezæme./ //Îsôt diu schœne
Tr 7980 der werlde began./ ouch half si harte sêre/ diu vordere lêre./ si kunde ê schœne vuoge/ und höfscheit genuoge/ mit handen
Tr 8002 meister der spilman/ der bezzerte si sêre./ under aller dirre lêre/ gab er ir eine unmüezekeit,/ die heizen wir morâliteit./ diu
Tr 8010 wesen./ morâliteit daz süeze lesen/ deist sælic unde reine./ ir lêre hât gemeine/ mit der werlde und mit gote./ si lêret
Tr 8017 daz si ir lîpnar unde ir leben/ suochen in ir lêre;/ wan sîn hânt guot noch êre,/ ezn lêre si morâliteit./
Tr 8029 guot./ //Sus kam diu süeze junge/ ze solher bezzerunge/ an lêre und an gebâre/ in dem halben jâre,/ daz von ir
Tr 8133 seneder nôt./ //Sus hæte sich diu schœne Îsôt/ von Tristandes lêre/ gebezzeret sêre./ si was suoze gemuot,/ ir site und ir
Tr 8673 der muoz an sînen sælden stân:/ sîn witze muoz uns lêre geben,/ wie wir gevristen daz leben./ //Dô si zÎrlande kâmen,/
Tr 13865 diu küniginne/ den künec ir hêrren inne/ mit ir Brangænen lêre./ dâ half Brangæne sêre;/ dâ vrumetin beiden samet, daz list/

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