Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
lêre stF. (444 Belege) Lexer BMZ Findeb.
durh di uaste di dv bigienge/ uns allen zu einer lere,/ durh dine c#’vcis$/ ere/ durh diner sele hineuart,/ da dv | |
dru tusint maniger erin,/ di giwist er alli mid sinir leri./ //Sin dinist daz was vesti,/ so min demo kunigi solti | |
vil gloken lutet, daʒ betútet, daʒ die criſtenheit mit manigerhande lere geʒieret iſt deʒ alten vnde deʒ [37#’r] nuwen urkúndeſ. $t | |
eniſt, daʒ er deʒ wert ſi, daʒ er ſich gotiſ lere vnderwinden ſule. //Do ſprach der iunger: Waʒ betútet der gúrtel? | |
roc, den der biſchof an treit, der beʒeichent die tiefen lere, die der biſchof haben ſol vor andern lúten. Der ſelbe | |
vor andern lúten. Der ſelbe roc beʒeichent ouch der ʒuelfboten lere, die ſie geiſtlich namen von dem heiligen $t geiſte, vnde | |
uerbum et operacionem, daʒ ſi vnſ vorgan ſuln mit gůter lere vnde mit gůten werken. //Der iunger ſprach: Durch waʒ treit | |
dem prieſter treit man ʒwei lieht. Die beʒeichent die ʒwo lere deʒ nuwen vnde deʒ alten vrkundeʒ. So treit der ſubdiacon | |
er die dalmaticam treit, da mit betútet er die groʒen lere, die die ʒuelfboten aller erſt gewunnen, do in der heilic | |
die leʒe in der meſſin? Der meiſter ſprach: Alle die lere, die wir hant uon dem alten vrkunde vnʒ an criſteſ | |
Daʒ betutet, daʒ die heilige $t criſtenheit het enpfangen die lere deʒ heiligen ewangelien. //Do ſprach der iunger: Jch weiʒ nu | |
he dis blader in sich nemen,/ wilt he uns$’ Jhesu ler vernemen,/ wand sine blader sint sin lere,/ d#;ei he uns | |
he uns$’ Jhesu ler vernemen,/ wand sine blader sint sin lere,/ d#;ei he uns lerd, de beste lerere./ //Dis boumes vrucht | |
sin burst den meindedgen br#;eif./ //Dat was im ein ware lere,/ dat d#;ei s#;eun volgangen were/ entüschen dem sünder inde gode./ | |
van r#;iuen bitter were,/ des gift d#;ei schrift uns volle lere,/ wand al, dat din l#;eive sun geleit,/ was dins s#;euʒen | |
#.,Ich bin dern unses hern,/ mir m#;euʒ gesch#;ein na diner lern.#.’/ //Alh#;ei schein din otm#;eudcheit,/ d#;ei der engel otm#;eud üvergeit./ //Wa | |
man si loft ümb godes gaven./ //Si hat geleret dine lere,/ dat si n#;eit enmachen mere,/ wist in got sin heimlicheit/ | |
geloft in godes hove!/ sprich ind gif uns ein gůde lere,/ sprich: #.,Min sele loft min here,/ ind min geist is | |
dir wolde lonen./ //Ich han davür bescheidenlich geleret,/ ind d#;ei lere redelich beweret,/ dat aller engel ambacht sunderliche/ an dir sint, | |
sun ind vür din man./ //Ich han gegeven davür ein lere,/ w#;ei gedan dů din leven were,/ dat diner kron den | |
sis/ under $’n lerern schön ind wis,/ so dine allerwiste lere/ lerd ouch d#;ei alleroverste lerere./ d#;ei heilge apostoln lerdes du,/ | |
wirdekeit dem menschen an sele und an libe. Si git lere den tumben und trost den wisen; si git #;voch ewig | |
m#;eogen wir vor gotte bliken und schinen. |
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zů gotte keren, so soltu drú ding haben zů einer lere: vorhtig vor allen súnden, gůtwillig zů allen tugenden, stete zů | |
si prîse/ ir minne wern,/ Sô gedenken sêre/ an sîne lêre,/ dem lîp und êre/ ergeben sîn./ der mich des baete,/ | |
erschrecket sie, unde en git niht craft dem libe. diſe lere wiset aristotiles. unde och dise, daʒ du wissest daʒ die | |
deʒ tievils bekorunge. wan dan alle gotes getat uns ein lere ist unde ein wec, wir suln och vierzic tage vasten, | |
ist ir wegen ane pin,/ sus spricht Averrois in siner leren./ under keinen sin enfellet got, $s doch kennt in die | |
doch nicht in zit gemacht, / so saltu folgen miner lere schraphe. / ab ie din fuß gestanden wer von ewikeit/ | |
lichnam her / und es doch nicht getichten mag naturen ler, / ab es got selber si ader ein zeichen? / | |
kannen./ sus prüfe von dem lichnam her $s nach miner ler,/ wie das sin wandel ist in got, $s laß zwivels | |
und gibet den gerechten stür./ stößt dich zwivel von miner lere wegen,/ du fellest endelosen grunt./ got sunder wandel ist in | |
macht ertrinken in dem Rin,/ flügstu zu wit uß miner lere maße./ das hoffen dins gelouben stet $s geschriben an dem | |
sprach: ‘die kirche sal nicht haben $s erbe nach Cristi lere.’/ Galerius, der was nicht klein $s der echter ein;/ darumb | |
ein here lant und er beheldet./ das ist hern Salomonis ler:/ getruwen gib, den gernden und den weisen,/ so flicht sich | |
ir wegen ane pin,/ als uns tut kündig der naturen leren./ slang, adelar, der hirße nimt $s uß mild ein nuwes | |
hör ich alle jen:/ bis undertan und halt dins vater lere./ was du dir selber wilt geschen,/ darnach din herze, kint, | |
beren fart, / des slug es wildes vil nach siner lere. / groß übermut das kint uß sinnes spore stieß,/ das | |
min alder strafet mit dem rise./ es höret nicht der lere horn/ das kint, wie recht ich nach dem tiere wise.’/ | |
mir min kraft,/ das dritte teil han ich nach rechtes lere:/ von mir ir wurdet sigehaft./ min gunst von üch ich | |
poeten han gelart $s gar sunder schart./ folgst du der lere stige nicht, $s din heil mag sich verstoßen./ Es saßen | |
leide./ das buch in vierzig capitel bint./ Nicht uß der lere trit: / Leviticus, das ist das dritt, / das saget | |
nicht sparte./ dem vier und zweinzig capitel lat./ Zu miner lere kum, / ab du wilt han der bibel summ. / | |
buch / des küniges Salomonis such / und halden sine ler geruch./ so wirt dir selikeit bekant./ das leret, wie die | |
er selikeit nu funden hat/ von got, der nach der lere tut./ ^+prelaten richtikeit^+/ und heltnis der gerechtikeit,/ davon des buches | |
tut./ ^+prelaten richtikeit^+/ und heltnis der gerechtikeit,/ davon des buches lere seit/ und widerret unsteten mut;/ apgöte ret das buch versmehen | |
das buch versmehen sere,/ von Cristi zukunft saget ouch sin lere./ nünzen capitel ere,/ so weist du gar des buches gang./ | |
sten darnach sunder zwivels fal. / sin buch und siner lere schal/ von strafe seit der Jüdischeit;/ wie Crist enphangen wart/ | |
/ siben und fünfzig sal es han/ capitel nach der lere min./ wie Jeremias sach/ – es saget – der Juden | |
musten. das e gesprochen/ von Jeremia lange was./ Kint, miner ler gebruch / und setze nu das buch Baruch. / das | |
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