Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wërlt stF. (1708 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

KvWWelt 273 ich Cuonrât/ gibe iu allen disen rât,/ daz ir die werlt lâzet varn,/ welt ir die sêle bewarn./
Lanc 1, 5 wyp was ein junge frauw und was von all der welt geminnet. Und sie hatten nymant miteinander gewůnnen dann ein junges
Lanc 6, 28 syn ander burg. Auch ducht yn das in aller der welt kein so gůte enwere. So lang beytet der konig das
Lanc 9, 9 sie. So sere werte sich Banin das sichs alle die welt wundert. Da fragt Claudas were er were. Da man in
Lanc 11, 1 ‘dheyn so gebryset ritter noch so hoch @@s@enist in dißer welt nicht, wolt er uff mich bezúgen das ich ye keyn
Lanc 15, 2 wann ich ein das unberatest mensch bin das in der welt lebet; wann ich han hut an dißem tag groß ere
Lanc 15, 27 Nu weiß got wol das ich nit me by der welt wil verliben. Durch gott, frauw, nů wilent mich zuhant und
Lanc 16, 3 und machent mich zu nonnen, wann mich enlustet mit der welt nicht zu syn, auch endarff myn die welt nit me.
Lanc 16, 3 mit der welt nicht zu syn, auch endarff myn die welt nit me. Enwollent irs aber nicht enthun, so muß ich
Lanc 16, 10 frauw gewilet sah, da sprach er das er by der welt nicht me verliben wolt, sittherre das syn frauw daruß were.
Lanc 17, 14 das strengst gericht uber syn lant das irgent in der welt was, ane synen bruder den konig Ban. Der ritter der
Lanc 20, 10 und dieselb form des bösen geistes wont noch in der welt und inn den lufften, wann so gethaner thete gewann er
Lanc 20, 20 gewolt. Auch wůst die jungfrauw wol, was sie in der welt wolt das er gern durch yren willen dethe, wann ers
Lanc 20, 29 det das sie wolt. Auch enwas keyn ding in der welt das sie haben wolt, sie hett es, es were rychtum
Lanc 21, 12 hett die jungfrauw manig schön huß stan, und alle die welt hett wol geschworn, es wer ein mere groß und tieff;
Lanc 21, 15 was so bedecket mit dem lac, wann es alle die welt ducht, es were ein tieff mere, das nymand so listig
Lanc 21, 34 ward und wart freischlich zornig, wann er nymant in der welt lieber hatt dann sin wip. Und er wartet vil dick
Lanc 24, 13 wert uch sicherlichen $t wiedder den besten ritter von der welt und den stercksten; wann untruw macht dick ein guten ritter
Lanc 25, 36 gethan, da macht er ein große hochgezytt, und all die welt besah sie zu wunder, als schon waren sie. Da bevalh
Lanc 27, 2 gedencken $t wann wie er den priß vor all der welt behalt. Das duncket mich ein groß wunder das keyn man
Lanc 27, 6 so wer ich auch der besten ritter eyner von der welt von byderbkeyt und von hohem prise. Es enmag auch kein
Lanc 30, 4 ye keyn konig. So hett ich auch wol all die welt in mynen handen, und wolt selb versuchen ob yn keyn
Lanc 30, 10 wann ich gesah nye keynen man so rich in dißer welt noch so mechtig der im geurlogen möcht; wir wißen beide
Lanc 30, 11 er mit urloge mag bestan wen er wil in der welt. Sin frumkeit macht das er hatt das erlichst gesind und
Lanc 30, 13 rittern und von hoher massenie, das dhein man in der welt hatt. Er ist milte und gůt und sere rich. Wir
Lanc 30, 16 ein ritter und so wol gethan das yn alle die welt zu wunder besicht. Auch ist er so starck, das ir
Lanc 30, 19 er spiel und freude, der gütste geselle von aller der welt ist er, armen lúten thut er groß gůt, von allerhand
Lanc 30, 23 umb synen briß zu meren zu gott und zu der welt. Ich weiß wol das er den briß von der welt
Lanc 30, 24 welt. Ich weiß wol das er den briß von der welt hatt, auch wene ich wol das er gottes mynne hatt
Lanc 30, 26 in mym sinne, und were er der unseligst von der welt, so enweiß ich keynen man der wiedder yn möcht geurlagen,
Lanc 30, 33 ritter macht, so guten und so rychen, den alle die welt forcht und minnet und sagt von syner gút, das er
Lanc 30, 35 gut noch von lib. Und hett ich auch in der welt dheyn mag oder frunt der yn lestern oder im schaden
Lanc 31, 9 offgeben und uwer manschafft darzu, umb zu befrieden alle die welt vor ungemach und alle ritterschafft zu höhen und zu wirdigen.
Lanc 31, 13 wieddertriben, der nicht dann ein man sint, dann alle die welt durch uch eines willen in sorgen kemen und in arbeit;
Lanc 31, 14 sorgen kemen und in arbeit; wann so were all die welt zu tode geschlagen, ob der wurd enterbet der aller der
Lanc 31, 14 zu tode geschlagen, ob der wurd enterbet der aller der welt gut und ere wil thun und tegelichen thut. Thun ich
Lanc 38, 37 vertriben. Er hett ein das schonst kint von aller der welt, und wart verlorn man enweiß wie!’ ‘Wer vertreib den konig?’
Lanc 41, 3 ein der best wint ist den man hut in der welt kund finden. Den hett er mir nahe vor mynen augen
Lanc 42, 6 vatter der wol getorst bestan den hohesten man von der welt im sim rechte, so frum was er des libes und
Lanc 43, 2 gewesen und frumm des libes diewil das er in der welt gewesen was, und zu geistlichem $t leben was er ein
Lanc 43, 3 leben was er ein heilig man. Er was auch zur welt ein gut ritter gewesen und was zu gott vil beßer
Lanc 43, 9 von starcken wunden, die er gehabt hett wilent in der welt, und das heubt und all syn lip. Die hend waren
Lanc 43, 20 jungfrauw nam mir ein das schonst kint das in der welt was alhie, oder der böß geist, und sprang da mit
Lanc 43, 29 sin groß wunderlichkeit mit im erzeiget, das er aller der welt kunt macht unsern herren zu komen, und hohete synen heiligen
Lanc 43, 36 allen dingen ist maß gut. Ir hant uch ußer der welt gethon und sint geistlich worden @@s@durch die mynne gottes, darumb
Lanc 45, 7 michel gut, er wer ein so byderbe man in der welt gewesen und were vil beßer in geistlichem leben. Da baten
Lanc 45, 24 frauw, es ist groß ere gegen got und gegen der welt, das ein so hohe frau, die von so hohem geschlecht
Lanc 46, 25 ungemach. Es enist auch keyn so hoch man in der welt, ich gethúr wol vor yn komen und vor im reden;
Lanc 46, 30 lande, sie enhaben wiedder yn geurlaget, so das alle die welt wonde das sie yn vertriben solten. Ich wene auch wol
Lanc 47, 21 der bruder. ‘Das ist war das kein kónig in der welt ist der also sere pfleg hoher ritterschafft und herlicher gesind

Ergebnis-Seite: << 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 >>
Seite drucken