Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vlieʒen stV. (463 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 331, 27 saffig ist und man ainen spân dar auz hawet, sô vleuzt gar vil saffes dar auz, und trinkent ez diu klainen
BdN 348, 12 man ez in die ôrn tröuft, sô rainigt ez diu fliezenden ôrn von dem aiter und von der unsauberkait. des paums
BdN 355, 27 sprechent, daz daz holz köm von dem irdischen paradis in vliezenden wazzern und daz man ez mit netzen in den wazzern
BdN 366, 23 Platearius spricht, und ist ain harz oder ain zaher, der fleuzt auz ainem paum gegen der sunnen aufganch, wenn in diu
BdN 369, 8 hât den namen dar umb, daz er von ainem paum vleuzt, der wehset in dem land Arabia, sam Platearius spricht, und
BdN 369, 29 paums zaher ist grüen und ist pitter. welher zaher willicleich fleuzt von dem paum, der ist pezzer wan der her auz
BdN 369, 30 von dem paum, der ist pezzer wan der her auz fleuzt, sô man des paums rinden verwundet. wer sein este in
BdN 371, 13 MATZENPAUM. /Macis ist ain pâm, sam Isidorus spricht, von dem vleuzt ain zaher, der haizt mastix und smeckt gar wol und
BdN 371, 19 ist auch guot wider die fäuhten, diu von dem haupt fleuzt zuo den augen oder zuo den henden; iedoch hât daz
BdN 372, 24 mervischen; aber ander sprechent, der stain sei ain paumzaher, der vliez auz ainem paum gegen der sunnen aufganch und der werd
BdN 374, 26 MIRRENZAHER. /Stacten, sam die maister sprechent, ist ain zaher, der fleuzet von dem mirrenpaum. wenn der zaher hert wirt, sô hât
BdN 374, 29 der fäuht ist und wolsmeckend. etleich sprechent, daz der zaher vliez von dem gar alten mirrenpaum, wenn der wol erhitzet von
BdN 375, 1 der selben lai paum in ainem land vil pezzer zaher vliez wan in dem andern, reht sam der vaizt waiz ist
BdN 375, 23 môrn lant wahs, und daz er zwaierlai sei; der ain vleuzt willicleich von dem paum und ist gel und goltvar, den
BdN 376, 32 augst, sô tuot sich sein rind ain klain auf und fleuzt ain zaher dar auz, der wirt hert von dem luft,
BdN 377, 18 der swarz weirach, der ze andern zeiten auz dem paum fleuzt, hât kainen adel gegen dem weizen und ist niht sinbel
BdN 391, 26 latein emoroides haizent, wenn die zeplæt sint und doch niht vliezent. //VON DER KÜNIGSKRON. /Corona_regis haizet künigskrôn. daz ist ain kraut
BdN 412, 13 dunkel unde sneidet daz harmwazzer ab, alsô daz ez niht fleuzt, und benimt auch der frawen haimleichen fluz und hindert die
BdN 428, 26 aufganch, und sam die stain sint, die auz dem paradîs vliezent in den vier wazzern, sam etleich sprechent. /Ez ist auch
BdN 442, 5 und verstellt des pluotes fluz, wenn daz von ainem glid vleuzt oder von der nasen, und allermaist an den frawen, wenn
BdN 448, 11 vindet man in in dem wazzer Nilus, daz durch Egyptenlant fleuzt. //VON DEM GEGATROM. /Gegatromeus ist ain stain scheckot sam ain
BdN 454, 13 daz onicha oder onix oder onichinus ain paumzaher sei, der fliez auz ainem paum und werd sô hert, daz der stain
BdN 463, 11 scheuht die slangen. der êrst zaher, der von der viehten fleuzt, der ist lauter, und daz ist der in dem sumer
BdN 463, 13 der in dem sumer in der warmen zeit her für fleuzt. aber der ze anderr zeit ab fleuzt, der ist tunkel
BdN 476, 37 erden, reht in der weis, als man ez siht, und fleuzt her für sam daz wazzer. sein rauch ist den glidern
BdN 485, 10 sam ain puoch sagt, daz haizt historia orientalis. /Ez sint fliezendeu wazzer in den landen gegen der sunnen aufganch, sam Jacobus
BdN 485, 21 vil stet, dâ warmez oder haizez wazzer auz der erden fleuzt, dar umb, daz ez durch swefel und durch kalk fleuzt,
BdN 485, 22 fleuzt, dar umb, daz ez durch swefel und durch kalk fleuzt, dâ von daz wazzer erhitzt wirt. /Ain prunn ist in
BdN 489, 15 an daz end. /Ez wonent gar wunderleich läut enhalb des fliezenden wazzers, daz Gangen haizt, die gênt willicleich in ain feur
BdN 491, 9 ainäuken die paid augen habent. /Ez sint läut pei dem fliezenden wazzer, daz Btixantis haizt, die habent gar weiz leib und
BenRez 47 daz blut. Ob du daz blut wellest versprechen, daz da vliuzet uz den wunden oder uz der nasen, so lege di
BvgSp 96 erkalden vnd d#;eunne schineht gesniten vingers breit gemaht in einer fliezzende sultze. vnd versaltz niht vnd gibz hin. Hie get vz
DvAStaff 2 anegenge vnd iſt ein vollebrahtes ende allis gůtis, von dem flúzit vnde wider ʒ#;ov dem flúzit allis das vollebraht wirt. Wan
DvAStaff 22 da von gewoneheit von deme brvnnen, da von ell%/v genade vlúzit. Mit kvrʒem gebette erwirbit man dicke daʒ man mit langem
Eckh 5:30, 16 in dem einen. Minne hât von ir natûre, daz si vliuzet und urspringet von zwein als ein. Ein als ein engibet
Eckh 5:31, 1 Nû sprichet Salomôn, daz alliu wazzer, daz ist alle crêatûren, vliezent und loufent wider in irn begin. Dar umbe sô ist
Eckh 5:33, 2 glîcher dem, dar zuo ez jaget. Und wan glîchnisse $t vliuzet von dem einen und ziuhet und locket von der kraft
Eckh 5:42, 2 heilige geist minner volkomenlîche in uns entspringet und von uns vliuzet; und dar nâch wir næher sîn dem einen, dar nâch
Eckh 5:42, 4 nâch sîn wir wærlîcher gotes süne und sun und ouch vliuzet von uns got-der-heilige-geist. Daz meinet, daz unser herre, gotes sun
Eckh 5:42, 15 gotes sun enist. Wan minne, der heilige geist, urspringet und vliuzet von dem sune, und der sun minnet den vater durch
Eckh 5:45, 6 $t dan sîn selbes eigen natûre und wesen. Daz wazzer vliuzet von sîner eigenen natûre niderwert ze tal, und ouch liget
Eckh 5:45, 9 obenân sô verzîhet und vergizzet ez sîner eigenen natûre und vliuzet ze berge in die hœhe, und ist im der ûzvluz
Eckh 5:53, 3 ez enkumet an daz herze niemer dan durch gotes süezicheit vliezende, in der ez verliuset sîne bitterkeit. Ouch wirt ez verbrant
Eckh 5:54, 18 enmöhten unlîdende lîden. Alle güete des ûzerlîchen lîdennes kumet und vliuzet von güete des willen, als ich vor geschriben hân. Und
Eckh 5:298, 3 mit aller sîner kraft, jâ, allez, daz ûz im ie gevlôz und alle engel und heiligen hânt, daz daz unser als
Eilh R, 3504 owi, westu chunegin/ [diu] hůt, diu uns ist getan!#.’/ do floz daz l#;vop und der span/ durh die chemnatin./ diu vrowe
Eilh M, 3504 wiste diu cůnigin/ di hute, di uns is getan!#.’/ do floz daz l#;vob und der span/ durch die kamenaten./ diu frowe
Eracl 4709 kûme)/ an einem grôzen phlûme,/ der gein dem riuzeschen mere flôz,/ der was dræte unde grôz./ daz buoch saget uns alsus,/
Gen 50 diu was vil grôz, $s wazzer uber alle die erde flôz./ er nebeit sâ nieht, $s er sprach: ‘nû wese lieht.’/
Gen 704 himeles holer, $s dar engagen switzten dei teler,/ daz wazzer flôz uber al, $s iz fulte berg unde tal./ dei gebirge

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