Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vīant stM. (584 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

RvEBarl 12010 nāch kristenlīcher lźre:/ die ruoche mir behüeten sō,/ daz mīne vīnde iemer vrō/ werden sigender kraft an mir./ mīne kiusche hān
RvEBarl 12069 gevangen komen;/ ir vater hāten sī genomen/ dā vor sīne vīnde ź./ daz ellende tet ir wź;/ der jāmer nāch ir
RvEBarl 13191 sin/ des heiligen geistes kunft,/ der mit gotes sigenunft/ den vīent an im überwant./ als im sīn schulde wart erkant,/ si
RvEBarl 13959 genāde dīn/ erzeiget an dem vater mīn,/ der ie dīn vīent alle zīt/ was und dīn stęter widerstrīt./ daz dich der
SalArz 28, 41 lip ab sin durf si. Merke daz quecsilber den cenen uint ist. Rouch der da ruchit uon kwecsilbere. der tut der
Spec 9, 22 wir ſuntare $t t#;ovn, ſchuln den vbeln ſlangen, den leidigen vient, nider ſlahen, ſchuln danne l#;vofen z#;ov dem lebintigim brunnen, dem
Spec 25, 30 vnſ got gebot in dem heiligen evangelio, daz wir vnſer vinde minneten vnde den wol tęten, die vnſ hazzeten, daz erfvlte
Spec 26, 14 berhtelſ marteręreſ, minnen vnſer br#;ovder, $t alſ er minnete ſine vinde, daz wir hie garnen, daz wir mit im gekronet werden
Spec 31, 24 vater. Vnde begiench #;voch diſiv dink darvmbe, daz der laidige viant ſiner gothait niht innan wurde, div da mit dem flaiſke
Spec 36, 29 bilde ſvln wir gerne behalten. Wir haben laider ainen gaiſtlichen viant fliegenden in den lvften, der iendiv ſ#;ovchet, wa er den
Spec 42, 9 nu ūz genomin dīſe uierzich tage, in den wir dem leidigem uiant verre widerſtźn ſchulin unde ſchulin unſich got nāhen mit riwigem
Spec 46, 8 $t unde ime rehte gedanke benemint unde daz der lźidige uiant ſā deſte mern gewalt hāt uber die, da er ditze
Spec 50, 31 ſo bewart, daz er wider ubel gůt tůt unde ſine uiande minnet unde umbe die got bittet, die im leide tůnt,
Spec 53, 22 er unſ beſchirme uor dem chunftigim ūbile, uor deme uorhtlichem viande unde unſich růche ze bringin z#;ov den himeliſchen ſeledin, z#;ov
Spec 55, 15 div in der ſtāt waſ, wārn genamet philiſtźi, die wārn viant Samſoni. Do er do in die ſtat chom, do wrdin
Spec 63, 1 verſtźn, wie getanir wīſe er ſine vraiſe ſolte ubirwindin. Sine viant ubirwant er mit ſinir ch#;ovnhźit, mit wīclichime gewaffine, got ubirwant
Spec 66, 14 ſchulin wir minnin vnſere nāhiſtin unde vnſere vriwent ſundir unſire vīent. Daz iſt unſ uon got gebotin: Diligite inimicoſ ueſtroſ, benefacite
Spec 66, 17 voſ oderunt. Er kvit in deme heiligim ewangelio: ‘Minnit iwere vient, vārt den wol mit, die ivch hāzzen, bettit umbe die,
Spec 83, 7 gewalte habi unde daz er ivch bewāre uor deme leidigem viande unde uor allir ſiner geſpenſte. Ir ſchult bittin umbe die
Spec 83, 10 allin ungenadin erlōſe. Ir ſchult #;voch bitten umbe alle iwere viande, daz ſi min trehtin ze gůte bechere. Ir ſchult bitten,
Spec 90, 1 got richtům gebe, daz er in helfe, daz ſi ir uianden ane geſigen, unde daz er ſi lange lazze leben, daz
Spec 104, 10 grōz, daz unſ geboten iſt uon gote, daz wir unſer uīnde ſculn minnen. Sin hōhe bezeichent den g#;voten gedingen, den wir
Spec 111, 29 daz got get#;von mac, nith mere danne #;voch der alte uiant, der leidige tieuel, der uon himele uertriben $t wart, do
Spec 114, 3 willen t#;vot mit maneger ſlahte uppecheit, ſo hat der leidige uīnt an īv geſigt, ſo ſīt ir in ſiner gewalt; ſo
Spec 123, 12 ſculen wir unſere uriunde minnen, gotlichen minnen, unde ſculen unſer uīnde durc got minnen. Uoſ amici mei eſtiſ. Do unſer herre
Spec 125, 28 ſo gewinnen wir hie in dirre werlt ſigenunft an unſeren uinden unde enphahen dar z#;vo in ener werlt die chrone der
Spec 129, 13 der goteſ urteile, daz er ivch da uon dem w#;votenden uīnde r#;voche ze beſcirmenne unde īv ſīn himelriche $t mit teile.
Spec 139, 11 der hohe, daz er ſine huſgenozzen muge gewarnen, ſo die uinde nāhen. Der heiligen chriſtenheit wartman $t daz ſint die g#;voten
Spec 141, 25 chriſtenheit $t geheiſcen, da uon daz ir ſi uon den uinden beſcirmen ſcult. R#;vob unde brant unde h#;vor ſcult ir uermiden,
StatDtOrd 24,11 rittere nū sal haben, der begerunge $t sie der ecclesien vīende mit craft ze vertrībene. Zu disem gezūcnisse gefūget sich ouch
StatDtOrd 25,31 durch minne der ź unde des vaterlandes $t vertiligent die vīende des gelouben mit einer starken hant. Sie sint ouch von
StatDtOrd 46,16 orden zu der ritterschaft gegen des crūces unde des gelouben vīende sunderlīche $t gesetzet ist, unde manigerhande gewonheit der vīende an
StatDtOrd 46,18 gelouben vīende sunderlīche $t gesetzet ist, unde manigerhande gewonheit der vīende an strītene unde an anderen dingen in manigerhande landen sī,
StatDtOrd 46,21 mūze mit manigerhande wāpenen und in manigerhande $t wīs den vīenden widerstźn, sō bevelhen $t wir des bescheidenheite, der der oberste
StatDtOrd 47, 2 mit hulften decken, daz sī deste scharfer sīn zu der vīende wunden. Ob ouch der meister oder die brūdere, dī den
StatDtOrd 50, 4 /Swā dī brūdere an ir wegeverte sīn oder gegen den vīenden oder zu anderen gescheffeden $t varende sint, die sulen sich
StatDtOrd 104,26 den cīten, sō man wźnet, daz man sule an die vīende sprengen. Der marschalc sal voregźn, $t sō man ūze ist,
StatDtOrd 105,22 urlop des meisteres, $t ob er engegenwertic ist, an die vīende sprengen noch heizen sprengen, ez ensī danne, daz sōgetāne nōt
StatDtOrd 116,33 marschalc, oder der den vanen vūret, sprengen sal an die vīende, sō sal ein sariantbrūder einen vanen vūren, under dem sich
StatDtOrd 127,32 beschirmene unde ander die lant, die darzu hōrent, vor den vīenden Gotes, alse verre sō man sī heize. Daz dritte ist,
StRAugsb 83, 16 den totslac. #.! 7. Ez enmag auch kein wibes friunt vint gesin umbe den totslach, wan mannes friunt unze an die
StrKD 161, 142 si sin engelten/ und verhenget der schande,/ daz si sine viande/ zeiungist gefrout an im./ als gern als ich vernim,/ daz
SuTheol 132 daz zistorti,/ der magidi sun wolti sinin ginannin/ voni des viantis giwalti giwinnin./ $p/ ani imo zi vil biginit er,/ do
SuTheol 169 der driir ein gimeiniu redi./ der vrunti minnin undi der vianti/ breitoti di virdenitin hendi;/ an den sol ufrecht irstan,/ swer
Tauler 312,18 gejagete spise essen wil. Er het ouch sine jagehunde; der viget jaget den menschen mit maniger hande bekorunge; der slichet zů
TrSilv 844 heten,/ daz sie irquicten die toten;/ daz hiemiluůr brante/ ir uiande;/ geb#;ovten sie in des meris grunt,/ daz geschach an der
UvZLanz 152 dringen/ und wolte sunderlingen/ und eine belīben dā vor./ die vīnde giengen an daʒ tor/ und hiuwen eʒ vaste dernider,/ wan
UvZLanz 184 fuort eʒ mit ir in ir lant./ daʒ sāhn die vīnde zehant./ die vrowen si geviengen,/ in die burc si wider
UvZLanz 2542 ouch sīnen schilt zehant:/ ze strīt er sich bereite./ sīn vīent ouch niht beite,/ er enwarnete sich dergegen./ von nītlīchen sporslegen/
UvZLanz 3171 man/ und genuʒʒen ir gesellen:/ wan der begunde vellen/ die vīnde strōdicke./ er sluoc, daʒ fiures blicke/ hōhe von den helmen

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