Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sünde stF. (1331 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Mechth 4: 8, 4 wan man got nit mag verliesen, wan alleine mit den súnden. Do vragete min sele in der vereineten liebi únsern herren,
Mechth 4: 8, 7 «Du hast war. Er mag mich nit verlieren denne mit súnden. Aber sin licham mag von krangheit minen lichamen verlieren.» $t
Mechth 4: 14, 20 worden mit Adames menscheit, e er sich verb#;eosete mit den súnden. Alleine #.[Adames nature was#.] zerbrochen und verwandelt und sin teil
Mechth 4: 18, 53 wisheit von dir und lebest in heliger luterkeit von allen súnden vri. Dis tier hat zw#;eoi sch#;eonú menschlich #;vogen, die vliessent
Mechth 4: 18, 64 gerne. Er hat #;voch enkeinen grim, wan alleine uf die súnde und uf gottes smacheit, ja im ist kein pin so
Mechth 4: 18, 89 leben das sint alles fritage, wan si vastent alles von súnden und si essent nit die verbotten spise; mere si lebent
Mechth 4: 18, 96 clein#;eot das si, das ein helig licham minnen vol und súnden si vri, das wiset úns got an sinen liebston frúnden,
Mechth 4: 21, 13 min liebin, die ist also helig, das der armen lúten súnde geminret werdent, die si enpfant, und das #;voch der túfel
Mechth 4: 25, 10 der engeln wunne. Owe, so wir aber in grosse tegeliche súnde sinken, so erl#;eoschet únser sch#;eone himmelbliken; $t so gerent die
Mechth 4: 27, 99 vil sere cristan gel#;voben und gebent ein gewaren aplas aller súnden allen den, die in cristanem gel#;voben in warer rúwe sterbent,
Mechth 4: 27, 134 nature vil sur; das bezeichenet den bitteren schaden (74#’v) der súnde, den got nie menschen gonde. Darumbe das disú fruht dem
Mechth 5: Reg. 5 pine und vierleie nutz und von der manigvaltigen schar der súnden III. Got wil wegen alle unschuldige pine und drierleie lúten
Mechth 5: Reg. 14 mannen, die mit Christo erstůnden ze gezúge X. Wie dú súnde si gelich gottes gr#;eossi XI. Geistlich namme sol geh#;eohet werden.
Mechth 5: Reg. 24 XVIII. Wie got hie zů antwúrtet XIX. Wie sibenzehen hande súnden jagent den menschen XX. Ein lop von aht dingen gottes.
Mechth 5: Reg. 25 menschen XX. Ein lop von aht dingen gottes. Von der súnden oppfer XXI. Warumbe der mensche ist verworfen und doch geminnet
Mechth 5: Reg. 47 Von dem hohen ende swester Mehthilt XXXIII. Wie die cleinen súnde schadent der vollekomenheit und wie sich der túfel da von
Mechth 5: 1, 4 das ingesigel, das am crúze was gegraben, als úns die súnden zerbrochen haben. Das erste ist rúwe der schulde, dú hat
Mechth 5: 1, 5 drú ding an ir: bitterkeit in dem herzen, da dú súnde usgevlossen ist; schamme in (76#’v) den sinnen, die der súnden
Mechth 5: 1, 6 súnde usgevlossen ist; schamme in (76#’v) den sinnen, die der súnden gebruchet hant; gůt bilde des lebendes, wa sich der mensche
Mechth 5: 1, 17 so ist ir got úber ir selber liep undsúnde uf das h#;eohste leit. Der selige, der diser drierleie rúwe
Mechth 5: 1, 47 seligen vindent, die werliche lebent sunder h#;vobtsúnde; $t alle die súnde, da si úns an bringent, der m#;eussent si ie uf
Mechth 5: 2, 2 und von vierleie nutz und von der manigvaltigen schar der súnden Ich danke got aller g#;euti und klage úber mich selber
Mechth 5: 2, 16 den menschen ie von stunde ze stunde von sinen manigvaltigen súnden.» Owe, do sach ich úns mitte volgen ein also gros
Mechth 5: 2, 18 úns mitte volgen ein also gros grúwelich schar der manigvaltigen súnden, als ob alle berge, alle steine, alle regens troppfen, alles
Mechth 5: 3, 11 Warumbe? Es ist vor bewollen, aber es l#;eoschet die selben súnde, die da kumt von des fleisches kúnde. IV. Der wunderlichen
Mechth 5: 5, 2 vegefúr, der dur eigenen willen kein gebet half (80#’r) Owe súnde, das du so schedelich bist sider dem male, das heligú
Mechth 5: 8, 21 not und den bitterlichen smaht ansihe, den si von ieglicher súnde sunderliche lident, so han ich můterliche pine. Doch ist mir
Mechth 5: 10, 1 aller únser súche wol mitte m#;eogen genesen. X. Wie die súnde si gelich gottes gr#;eossi Der almehtigen gottes gr#;eossin ist kein gr#;eossi
Mechth 5: 16, 5 ich es nie anders vinden, es si túfellich, das man súnde tůt. Die súnde si klein oder gros, der túfel ist
Mechth 5: 16, 5 anders vinden, es si túfellich, das man súnde tůt. Die súnde si klein oder gros, der túfel ist ie ir genos.
Mechth 5: 16, 10 mensche was dur úns und mit úns. Mere were dú súnde alleine mensclich, so s#;eolte er #;voch gesúndet han, wan er
Mechth 5: 19, 1 túrer koste lange und sere bereiten.» XIX. Wie sibenzehen hande súnde jagent den menschen (86#’r) Disú ding jagent einen menschen also
Mechth 5: 19, 5 getan von der heligen drivaltekeit. Dú italkeit ist dú erste súnde, dú den menschen beginnet ze jagende von gotte, und lassen
Mechth 5: 20, 1 gr#;eune. XX. Ein lob gottes von aht dingen. Von der súnden oppfer O grosser t#;vo der edelen gotheit, o cleine blůme
Mechth 5: 22, 17 ich sol minen gesellen niemer schelten denne umbe sine ungerúwete súnde alleine. Das vierde ist: nothelfig in der heimlicheit. Glosa: das
Mechth 5: 23, 63 in eime vihestalle also herte #.[gebettet wart#.] durch die b#;eosen súnde; do weinete er alles menschlich kúnne. Do verbarg er alle
Mechth 5: 23, 89 der helle alle dú welt gemeine. Dis kint wart ane súnde gezilet und geborn, es were mir anders nie verholn. Nu
Mechth 5: 23, 122 wan alleine dú alte e vervinstert was mit manigen grossen súnden, so warent doch sumeliche menschen dar inne, die nie dúrre
Mechth 5: 23, 124 sumeliche menschen dar inne, die nie dúrre wurden von iren súnden, mere si waren vinster mit den schuldingen. Die scheffenisse der
Mechth 5: 23, 166 Ist er denne aller menschen hohster, so mag er allen súnden entgan.» «Meister, wir komen wol us diser not, wan ich
Mechth 5: 23, 173 varen zů der helle. Aber blibet er reine von allen súnden und nimet man im sinen lip unverschuldet, so geh#;eort er
Mechth 5: 24, 67 sich selber nit me sorgen denne alleine, das si die súnde lassen. «Mere alle ir sorge und arbeit», sprach únser herre,
Mechth 5: 29, 26 die schame; wan schamete er sich, so tete er der súnden nit. Ich bin durk#;eune als ein vliege und valle ie
Mechth 5: 30, 8 O minne, du machest (97#’r) grosse burdin lichte, und kleinú súnde dunket dich swere; du dienest gerne sunder lon allen creaturen
Mechth 5: 30, 16 minen můt. Minne, din vil reine quelen tůt mich ane súnde leben. Minne, dinú stetú andaht hat mich in also s#;eussen
Mechth 5: 33, 1 túfele niemer m#;eogent von mir gehinderen.» XXXIII. Wie die cleinen súnde schadent der vollekomenheit und wie sich der túfel davon nahet
Mechth 5: 33, 4 geistliche lúte allermeist an rehter vollekomenheit, das si der kleinen súnden also wenig ahtent. Ich sage úch das werlichen, swenne ich
Mechth 5: 33, 14 rat sin, der túfel, der des vegefúres pfliget, da die súnde inne brennen solte, er wil zehant sin glichnisse ansehen. So
Mechth 5: 35, 30 aber, vil lieber, vúr alle gepinegeten selen, die dur únsere súnde in das vegefúr sint gevarn, die wir mit gůtem bilde
Mechth 6: 1, 98 gantz persone mit der heligen drivaltekeit. Aber der st#;vob der súnden der uf úns vallet alsemere als ane únsern dank der

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