Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sælecheit stF. (386 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Mügeln 270,10 bedarf des füres zu der spise,/ sus tugent, kunst, das selikeit icht rise./ wann von der tummheit ise/ erkaldet hoer wirde
Ottok 18151 wert wære,/ daz im gelucke bære/ daz heil und die sælikeit,/ daz irem herzen beheit./ daz bîten dûhte si ze lange,/
Parad 4, 8 und der sint zwelfe, und da noch fon den acht selickeidin. dit undirscheidit he und ordint ez alse ein allis volgit
Parad 5, 25 der alde sagit hi von zwegerleige wisheit und von zweigerleige selekeit, di von in kumit, dat ist von gotlicher wisheit und
Parad 9, 7 sinen sunden und wirt eyn kint Godis. di allir groiste selekeit ist daz daz Got geborin und geoffinbarit wirt in der
Parad 20, 14 tage sin sal, wan alle dinc sin vollinbracht, wan gotlich selekeit noch gemerit noch geminnerit mac werdin. an disen schinen ist
Parad 36, 3 dise rede zu: wan he solde sin ein geber der selikeit, so muiste he si habin. ez inmac ni man nicht
Parad 54, 33 bilde Godis ist. daz ist rechte einunge. da lit rechte selekeit. etliche meistere suchin selekeit in fornuftikeit. selikeit lit noch an
Parad 62, 39 me etc’. di beistin meistere sprechin daz der kerne der selikeit lige an bekentnisse. bekentnisse rurit bloz daz ez bekennit. Christus
Parad 69, 16 gabe, da mide Got den menschin ordenit zu der ewigin selikeit, und daz sint vollincumenheit gotlicher nature, forenzilit ubernaturlichin in fornuftigin
Parad 71, 35 forbodin sint oder frieheit fon bekorungen. //Hi noch folgin di selikeit und der lon der selikeit. achte selikeit sint beschribin und
Parad 71, 35 bekorungen. //Hi noch folgin di selikeit und der lon der selikeit. achte selikeit sint beschribin und sibin lon, aber eiginliche sint
Parad 71, 35 noch folgin di selikeit und der lon der selikeit. achte selikeit sint beschribin und sibin lon, aber eiginliche sint der selikeit
Parad 71, 36 selikeit sint beschribin und sibin lon, aber eiginliche sint der selikeit nicht dan sibine, wan di achte enist nicht me dan
Parad 72, 1 darumme enhait si nicht ein sunderlichin lon alse di anderen. selikeit ist beschribin fon den lereren also: selikeit sint hohe follincumene
Parad 72, 2 alse di anderen. selikeit ist beschribin fon den lereren also: selikeit sint hohe follincumene werc, di da flizin uz den gabin
Parad 86, 24 legit uf alse ob he grozir wollust habe ume unse selikeit dan wir selbir habin cunnen, und grozir leid umme unse
Parad 90, 29 Got etc.’. di meistere krigin undir ein andir wedir ewige selikeit me lige an deme werke der fornuft oder an dem
Parad 92, 1 si den namen. hi sint di bendelin zubrochin. //Waz ist selikeit? selikeit ist ein inphahin und ein innemen und ein habin
Parad 92, 1 den namen. hi sint di bendelin zubrochin. //Waz ist selikeit? selikeit ist ein inphahin und ein innemen und ein habin des
Parad 98, 25 zu bereidit werde. daz ist gewis daz der mensche nicht selikeit inhait, alleine he da zu geschaffin und gefugit si daz
Parad 109, 37 ein ore oder ein auge; an dem menschin wirkit ez selikeit, daz cumit fon der gnade Godis, di irhebit di sele
Parad 134, 16 di andere der licham unsis herrin. di dritte ist ewige selikeit, di da lit an der aneschauwonge Godis unbedacht. //Di erste
Parad 137, 35 fon sinir barmherzikeit gibit. //Di dritte gabe ist di ewige selikeit, di ligit an gotlichir angesicht und heizit ewic lebin. ein
Parz 404,15 enruoche umb d’ungetriuwen./ mit dürkelen riuwen/ hânt se alle ir sælekeit verlorn:/ des muoz ir sêle lîden zorn./ ___ûf den hof
Parz 518,24 mich gesaz,"/ sprach er. "mîniu lieben kint,/ nu sît an sælekeit niht blint."/ ___diu wîp tâten et als wîp:/ etslîcher riet
Parz 782,9 und der snelle Almustrî,/ Almaret, [und] der liehte Samsî,/ erzeigent sælekeit an dir./ der fünfte heizt Alligafir,/ unde der sehste Alkitêr,/
PrOberalt 64, 23 in got hat gegeben, die bezzernt si und get ir sælicheit und ir er f#;eur sich. die aver b#;eoses willen sint
PrOberalt 80, 14 leibs. von diu rat wir eu daz ir eur selber sælicheit f#;eudert; swaz evch des ewigen leibs gesumen m#;euge daz ir
PrOberalt 86, 18 daz spricht in unzer zung ‘ein eroffenung’ und bezaichent die sælicheit des himelriches da sich unser herre eroffent mit sinem vater
PrOberalt 92, 1 den gesehen m#;euzzen mit den geistlichen augen in der ewigen sælichheit und in loben m#;euzzen mit allen sinen hiligen. swa wir
PrOberalt 163, 32 icht verteilt werden, daz wir mit den sæligen diu ewigen sælicheit mit sel und mit leib in den ewigen genaden besitzen
PrOberalt 165, 39 die #;eubelen und die unrechten zů den brautluften der ewigen sælicheit geladen sein, wan in daz himelrich nicht #;eubels ch#;eomen mach,
PrOberalt 166, 7 iedoch ist ir so vil behalten mit den diu ewig sælicheit erf#;eullet ist und wirt. intravit autem rex, ut videret discumbentes.
Rennew 7102 mich dunket gůt/ swa von iwer pris sich gemeret./ iwer sælikeit nu eret:/ lat uns niht langer beiten!’_–/ ‘ich wil dich
Rennew 11489 in vriste./ der appet vil wol wiste/ die vil grozen sælikeit,/ die got hete an in geleit./ daz was sin trost
RvEBarl 7630 wol bewarn,/ daz ist des vater herzeleit,/ doch sînes lîbes sælikeit/ von dem leide hœhe sich./ daz ez sî leit, dêst
RvEBarl 11396 Thêodas mit vreuden sprach:/ "gewalteclîche sî bereit,/ herre künec, mit sælekeit/ dir iemer vreuderîchez leben,/ daz dir die gote ruochen geben./
RvEBarl 13705 kam,/ daz er gesuntheit von im nam:/ sêle und lîbes sælekeit/ was alle stunt von im bereit./ sîn geistlîch gemüete,/ sîn
RvEWchr 4454 lande werdin sol./ tage und gůtis altirs vol/ wirdestu mit selikeit/ zů dinin vordirn geleit./ in dinis vierdin geslehtis vruht/ kúmit
RvEWchr 4786 und ouh ih:/ des land iuh irbitten mich!/ durh iuwir selicheite gir/ niht tůnt so groz lastir mir!’/ des warten si
RvEWchr 5004 jar zergangin sint.#.’/ nu wůhs .Ysaag das selbe kint/ mit selikeit, biz das im kam/ dú zit das im sin můtir
RvEWchr 19155 min/ diz lút und diente minir hant!/ were mir dû selicheit benant,/ schiere wurde hin getan/ Abimelech! dest ane wan,/ ez
RvEWchr 22287 pflegin/ das ir abgot sus was gelegen,/ daran ir heilis selicheit/ nah ir wane was geleit,/ als do der heidinischin diet/
RvEWchr 24271 geselleschaft/ gewan so ganzer liebe kraft:/ das im Got ze selickeit/ gef#;eugit hat und uf geleit,/ wan er mit rehter g#;eute/
Seuse 96,11 úpig sachen, da mit sich menger mensch sumet siner ewigen selikeit. Alle ir fliz waz stellen nah geischlicher lere, mit der
SHort 1682 honig saimes flus./ Jesus, dirr namen treit/ in im all sælikeit:/ er hailet und kaltet;/ der súezeclichen altet/ dem dirr nam
SHort 6862 sin/ und sich ir hende arbait/ begant, daz ist ain salikait/ dú hie die lút trostet wol/ und dort sie machot
SHort 6873 die Gottes vorht hant/ und in sinen wegen gant./ dich salikait besessen/ hat, mentsch. du solt essen/ diner hend arbait!/ du
SHort 7364 den minneclichen hort,/ libes, hertzen rainenkait:/ es ist dú grost salikait;/ den dort mit allen lonen/ aureola sol kronen./ __Do man

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