Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hëlfe stF. (811 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 267, 26 weiß auch wol furware, wil er sin macht und sin hilff darzu thun, das myn herre der konig noch hut sin
Lanc 271, 6 wol die mit Hervius von Rinel kamen, und wart sin hilff ußermaßen schon. Da sah man manigen schilt und manigen helm
Lanc 271, 18 sah das Galahotes lút entschumpffiert waren, und kam yn zu hilff mit synem banir, andersytt kam der konig Agwiseaus von Schottenlant
Lanc 272, 17 vergaterten ungescharet. ‘Enhant keyn angst!’ sprach er, ‘ich sol uch hilff gnung senden.’ Da vergaterten sie uff irs herren trost und
Lanc 272, 19 wonden beide, die ein und die andern, das yn groß hilff were komen. Des konig Artus here wart sere uberladen und
Lanc 293, 1 er, ‘ich was da, @@s@da datent ir mir ein gute hilff, ich were anders dot belieben alda, wann ir, da ir
Lanc 317, 32 mym rate, so hetten sie mich ewiclichen verlorn und myn helff als lang als ich lebte. Da sicherte sie mir in
Lanc 318, 9 stolczen ritter in sym urlag verlorn, und ist ir ir hilff sere abgegangen von irselbes urlage und von des koniges wegen
Lanc 323, 11 macht thunt, wann wir an dißem ritter wedder trost noch hilff hant, er ist der böst und der fulst den ich
Lanc 356, 7 jungfrauwen kame, und sagte mir das ich ir bald zu hilff keme, ob ich sie úmmer gesehen wolt, ir vatter wolt
Lanc 363, 14 Ich wene, ich uch vor im wol beschirme mit gottes hilff.’ ‘Des lone uch got, herre!’ sprach sie. //‘Nu ritent ir
Lanc 365, 4 sin noch als gewaltig als ich ee was mit gottes hilff; ich were in allen höfen ge#;vuneret, hett ich einen ungewapenten
Lanc 370, 20 ritter als ein helt, und hett er noch ein wenig hilff, er schumpfiert sie allesament.’ ‘Lieber herre’, sprach die frau, ‘laßent
Lanc 371, 6 der ritter noch men dann die andern dem er zu hilff was komen, wann er Hestors nit erkant noch syner wapen.
Lanc 371, 14 allein gůte wil gevohten hett. Zwene ritter waren im zu hilff komen, sie stunden im aber so viel nit zustaten das
Lanc 371, 19 begegent yn ein michel teil lute die dem ritter zu hilff komen wolten. Da sprach der ritter, er dörfft es yn
Lanc 371, 22 krafft.’ ‘Werlich herre’, sprachen sie, ‘wir weren uch wol zu hilff komen, hetten wir gewest wo wir uch solten finden; wann
Lanc 371, 25 halff mir gott’, sprach er, ‘das mir dieser ritter zu hilff kam, und der stach yren herren dott. Des erschracken sie
Lanc 378, 18 myns herren des konig Artus willen, wann er mir kein helff dete. Sie sprachen das der ritter herre möcht komen der
Lanc 378, 19 konig unser not seyte, das uns der konig so groß hilff dete das diße stat mit gnaden bliebe und mit eren,
Lanc 379, 37 viel möcht gethun mit den wapen; ich was yn zu hilff komen @@s@mit myn rittern, da stritten wir so lang biß
Lanc 381, 2 mocht man die ersten vahen ee yn die hindersten zu hilff kemen.’ Da fragt er den herren wo Margenor selb were.
Lanc 406, 1 er, ‘ir hant myn herren @@s@Gawan, was solt uch me hilff? Ich wil by die ander sitt syn, das saget im,
Lanc 424, 21 $t die andern zwen. Da das Segremors sah das er hilff hett, da gewann er hercz, und ducht yn das er
Lanc 424, 24 was. Die funff knappen sahen wol das im so groß helff kumen was, und kerten umb und flohen was sie úmmer
Lanc 435, 18 und durch untruw gefangen wurde, ich tetes yn mit gottes hilff lauckenen. Ich wolt auch das man mir myn roß wiedder
Lanc 442, 15 radt ob er Galahot enbieten wolt das er im zu hilff keme. Und sin rat sprach, neyn er solt es nit
Lanc 442, 18 ir so sere erschrocken wert und das ir nit me hilff hettent dann an im.’ Und der konig enbotts im nit,
Lanc 456, 3 bracht.’ ‘Ich han myn suchen gar wol geendet mit gottes hilff’, sprach er, ‘blibent by uns, ich sol uch wol sagen
Lanc 463, 34 úbermenget, so rufft uwer gesellen ane, sie sollen uch zu hilff komen!’ Hestor bleib alda, und sie fůrte sin gesellen hienbaß
Lanc 464, 18 Galahot und schrei sin gesellen an das sie im zu hilff qwemen. Sie wonden im helffen, und fand allermenglich ein ysenthúre
Lanc 472, 30 herre Ywan grußt uch sere und enbut uch das im hilff not were, im ist laßen verstan das alle die ritter
Lanc 480, 35 wapen gethan hett und wie das er zur konigin umb hilff gesant hett. ‘Da sprach myn frau, herre’, sprach er, ‘sie
Lanc 481, 22 leben nit. Ich kam mit aller miner macht uch zu hilffe: das ist er allein! Wolt ir mirn dann nemen?’ Des
Lanc 485, 27 gut mag anders gewinnen nit, da si dann úmmer frúndes hilff bi, noch ein lant ein anders. Darumb sol ein man
Lanc 486, 26 uberwunden hett, so ducht mich wol das ich mit syner hilff alle die welt gewunnen hett. Ich hett auch in der
Lanc 498, 28 beid des tages’, sprach der konig, ‘und bringent beidenthalb uwer hilff dare!’ ‘Herre’, sprach die jungfrau, ‘ich bit uch das ir
Lanc 509, 14 wyhenachten heltet; ich sol andere land gnung gewinnen mit gottes hilff und mit der uwer. Alsus han wir beid groß ere
Lanc 509, 32 sprach Lancelot, ‘ich wene noch so byderbe werden mit gottes hilff und mit der uwern, das keynr myner fynde sol myn
Lanc 553, 24 komen. ‘Edel ritter’, sprach er, ‘ritt bald mit uns zu hilff!’ ‘Was wirret dir?’ sprach myn herre Ywan. ‘Edel ritter’, sprach
Lanc 563, 20 walt.’ ‘Was dann?’ sprach der herczog, ‘wir sollen mit gottes hilff wol dardurch komen. Kerte ich nu wiedder, so hett ich
Lanc 577, 34 des konig Artus lant, ob ein frauw oder jungfrauwe sucht hilff und gnad an einen ritter, das er ir gnad und
Lanc 577, 34 und gnad an einen ritter, das er ir gnad und hilff thu. Thut er des nit, so ist es recht das
Lanc 591, 9 ritter mecht und ließ im helffen. ‘Mir ist noch diner hilff so not nit’, sprach Galahut, ‘das ich des icht thun
Lanc 592, 19 wol mit wunden, und understund yn zu generen mit gottes hilff. – Nu schwigt die history von im und spricht furter
Lanc 622, 11 ich unser lut icht gesamen möge, die ich yn zu hilff bringe wann es yn not ist.’ ‘Nu kere bald wiedder
Macer 26, 19 vil zusamne. Der senf mit vigen gestosen ist ein groz helfe dem tobesuchtigem, der di ougen zu tut, als her slafe,
Macer 52, 11 wider [26r] mancherhande suche der brust. Daz selbe tůt ir helfe, ob man si grune in essege isset. Daz crůt gestosen
Macer 69, 4 unde helet daz gebrante. Beta ro gestosen ist ein war helfe den siginde swern an dem houbte, ob man in da
MarlbRh 19, 5 dat ich genade vür im vinde!/ ich bin an din help verlorn,/ senfte ros al ane dorn,/ heil vür god miner

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken