Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hëlfe stF. (811 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 4, 14 ein unglúckig mensch, wann vom konig Artus gewinnet er nymer hilff und můß alles verliesen mit ungewißem beyten. Nu ist mir
Lanc 5, 30 dienen nach synem willen, und saget im: enhabe ich keyn hilff von mym herren konig Artus in dißen vierczig $t tagen,
Lanc 12, 20 sin kint was cleyn und jungk, und enmocht im keyn hilff gethun. Die koniginne was ein j#;vunge frauw und sanfft gezogen,
Lanc 21, 26 und das sie wurden so groß das sie mit gottes hilff ir lant wiedder gewinnen und gewaltig wurden. So gedacht er
Lanc 29, 17 sie all under sich mit urlage mit unsers herren gottes hilff, die im an manger statt gerett was. Im kam zu
Lanc 29, 18 die im an manger statt gerett was. Im kam zu hilff manig gut ritter ußer aller cristenheit durch sin groß frumkeit,
Lanc 29, 19 frumkeit, und manig heiden, ritter und sariande, kamen im zu hilff, die er sittherre mit gút darzu bracht mit gottes hilff
Lanc 29, 20 hilff, die er sittherre mit gút darzu bracht mit gottes hilff das sie cristen wurden und große that mit den wapen
Lanc 30, 27 yn möcht geurlagen, so groß und so gůt ist syn hilff, und so fest ist syn lant, und sin búrg sint
Lanc 37, 25 hof. Mocht ich bezite sin komen, ich wönde mit gottes hilff mynes leydes ein teil gerochen han. Nu muß ich geuneret
Lanc 41, 12 ir hercz das er ein byderman wolt werden mit gottes hilffe, und det als ir vil zorn zu im were. Da
Lanc 46, 17 beyde an das rych das ir verdienen sollent mit gottes hilff, des nymer me end wirdet, und alles das uch geschehen
Lanc 54, 34 helffen das ich hinweg kům nach ir macht, beide mit hilff und mit rate. Enthún sie des nicht, so sol mir
Lanc 56, 24 daling des beginnen, ich entruw es wol vollenbringen mit gottes hilff; und solt ich auch thun das ich gedacht hett und
Lanc 63, 27 waren wart geseyt das Claudas sin brieff gesant hett umb hilff und wolt groß here samelen, und als er sin lút
Lanc 64, 27 lut bestanden als Phariens mit im hett. Wie kranck syn hilff was, nochdann hett er sich unberaten die kint wiedder zu
Lanc 70, 16 die er da mit begeet. Er hatt auch wenig getruwer hilff in dem lande das er zu unrecht bezwungen hatt. Das
Lanc 75, 9 mir das ratent, so han ich keyn sorg mit gottes hilff. Ich wil auch wol das sieß allesampt wißen das ich
Lanc 77, 17 mich das ich nicht mißsethun ob ich mym rechten herren hilff zu sym recht, der mir beide, libes und gutes, getruwet.
Lanc 77, 24 so mag er wol sicher alda beyten biß im große hilff komet ußer synselbs lande. Ir mogent auch allesampt wol sicher
Lanc 92, 35 farn und mit ir meister, wir sollen sie mit gottes hilff wol behalten. Enmöchten wir auch das nicht, wir wolten ee
Lanc 104, 5 das myn sůn Dorin mit uwerm radt und mit uwer hilff noch von uwern schulden nicht erdötet wurde. Darnach wil ich
Lanc 121, 19 kirch in des ritters schirm sol syn und in syner hilff und da mit umb und umb beschloßsen sol syn. Der
Lanc 126, 31 ‘Herre’, sprach der ritter, ‘ich bin zu dir komen durch hilff und durch gnad, wann du alle die welt beratest die
Lanc 126, 32 beratest die unberaten ist, als man spricht; ich bitt dich hilff und trostes durch gott von hymelriche!’ ‘Von was sachen ist
Lanc 126, 33 ‘Von was sachen ist das’, sprach der konig, ‘das ir helff bittent?’ ‘Ich bitt uch hilff’, sprach er, ‘das ir mir
Lanc 126, 34 sprach der konig, ‘das ir helff bittent?’ ‘Ich bitt uch hilff’, sprach er, ‘das ir mir thunt uß ziehen diße zwey
Lanc 127, 16 alle die gnade und allen den trost und alle die hilff in uwerm hofe fúnde die man gedencken mocht; ich han
Lanc 134, 3 er’, sprach myn herre Ywan, ‘er lyt aber hie durch hilff und durch gnad, ob es im gott gúnne’, und saget
Lanc 135, 31 ist’, sprach er, ‘mir wer lieber das der ritter one hilff hinweg gefaren were, wie myn herre der konig die schande
Lanc 140, 19 dem ritter der zu dem konig Artus komen was nach hilff, und nach synen knechten. Da der ritter yczunt in den
Lanc 147, 4 frauw von Noaus gesant hett zu dem konig Artus nach hilff was yczunt wol dry tag komen und hett der frauwen
Lanc 163, 4 wolten fliehen nahe der burg, off das yn alda men hilff solt komen uß der burg. Das sahent die von der
Lanc 163, 7 Daselbst kerten sie sich zu were, und kam yn groß hilff von der burg, und wart er sere da mit uberladen,
Lanc 196, 34 keren und reit furter yrem herren dem konig Artus zu hilff. In den ziten spúlgeten $t die hohen frauwen selb zu
Lanc 197, 8 so sere ylte. ‘Herre’, sprach der knapp, ‘ich ryt umb hilff, der konig von den Hundert Rittern hat myn frau von
Lanc 197, 16 sie yne bekent. ‘Herre’, sprach sie, ‘woltent ir mir zu hilff syn komen?’ ‘Ja ich werlich, frauw’, sprach er. ‘Große gnad’,
Lanc 212, 6 sehent wol wieß hie geet, ir mögent nit ußkomen on hilff.’ ‘Was hilff?’ sprach er. ‘Ir sint der’, sprach sie, ‘der
Lanc 212, 6 wieß hie geet, ir mögent nit ußkomen on hilff.’ ‘Was hilff?’ sprach er. ‘Ir sint der’, sprach sie, ‘der diße burg
Lanc 214, 26 uber farn; ob ich uch růffe, so koment mir zu hilff! Seht dort zwen ritter die unser beiten!’ ‘Fart uber’, sprach
Lanc 228, 21 sprach, der ritter wer ertruncken, were er im nit zu hilff komen, und wer das gewißlich groß schad. ‘Frau’, sprach er,
Lanc 235, 26 mag sich nit erweren, ir koment ir dan schier zu hilff.’ ‘Ich wil ir schiere zu hilff komen’, sprach der konig;
Lanc 235, 27 ir dan schier zu hilff.’ ‘Ich wil ir schiere zu hilff komen’, sprach der konig; ‘hatt er vil lúte?’ ‘Er hatt
Lanc 240, 1 der statt von Moloant waren all dem konig Artus zu hilff komen und darzu alle die die frau von Moloant geleisten
Lanc 241, 35 und reit gegen im, und ducht yn wie im groß hilff wer komen. Der konig grußt den guten man gar demuticlichen,
Lanc 245, 16 solt thun. Dir sol schier von gottes wegen radt und hilff komen, und das du got solt lieb werden und der
Lanc 262, 3 můt yn ußermaßen sere; er sante yn zuhant so vil hilff das das felt alles bedecket wart mit volck. Das sah
Lanc 262, 29 die ander, wann welches erger hetten den sante man zuhant hilff. Also daten sie beidenthalb biß an den abent, sie begunden
Lanc 267, 18 ende bracht mit eines byderben mannes rat und mit syner hilff, die sůst villichte zumal ubel verendet were. Nu wil ich
Lanc 267, 23 hoffe ere oder freude oder gnade zu behaben von uwer hilffe, das ers noch hut also thu, das er ummer uwer

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken