Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hėlfe stF. (811 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Kreuzf 791 wol zu helfe er stellet sich,/ noch er hāt uns helfe versagt;/ dō ich im nūwes vor Akers clagt/ der Cristen
Kreuzf 799 daz niht sīn»,/ sprach der lantgrāve, «wir sulen in/ um helfe biten, er ist des wert;/ hāt in ieman beswźrt/ oder
Kreuzf 804 lān,/ ouch durch unser bete er sol;/ wir durfen sīner helfe wol.»/ __Mit dem lantgrāven Gwīdō/ zu dem margrāven riten dō,/
Kreuzf 807 __Mit dem lantgrāven Gwīdō/ zu dem margrāven riten dō,/ umme helfe sie bāten in,/ die er gar versagte in./ dar under
Kreuzf 815 der kunic hāt ritterschefte vil,/ er enpirt nu wol der helfe mīn.»/ noch versūchte sich sunderlich an in/ der lantgrāve mit
Kreuzf 922 lieplich,/ die hźten des reht, wande er in/ ein sunderlich helfe ist gesīn/ zu bestźtene ir orden:/ sīn mūt was des
Kreuzf 1373 der helfe in!/ Cristus sol sīner Cristen sīn/ ein wāre helfe in ir nōt./ sie wāren dā durch sīn gebot./ __Grōz
Kreuzf 1764 schaden gert,/ sō was er vest gemūter gar,/ ein werlich helfe der schar./ waz sō herren, rittźre, man/ gar die bischofe
Kreuzf 3222 gesworn./ got unser herre, Jhźsus Crist,/ der uns ein wāre helfe ist,/ der durch uns wolde wesen tōt:/ welt ir durch
Kreuzf 3970 gelān./ nu hāt der kunic Salatīn,/ mit im gar die helfer sīn,/ die ūz gesant sīn, an geriten,/ mit voller maht
Kreuzf 4927 alle blīben tōt/ oder den sic behalden; got/ wźre ir helfe, tursteclich/ in sīn źre sie wolden wāgen sich./ ouch uberlūt
Kreuzf 6482 sie hūten ir volc als Ihźsus Crist,/ der ein wāre helfe den Cristen ist./ wes wir uns gedenken zu in,/ an
KvHeimHinv 87 herren Christe/ durch sīnen götlīchen ruom/ stifte siben bistuom/ ze helfe der christenheite,/ die er vil wol bereite./ er sazte ouch
KvHeimHinv 302 und mich ze muoter im beschiet/ und mir an sīn helfe riet,/ und der andern junger etlich,/ die bereiten des si
KvHeimUrst 2 @h.Urstende/ Chum herre heiliger geist/ ze helfe, wan dū wol weist/ mīnen willen und mīn chraft,/ daz
KvHeimUrst 1043 geschrirn!/ und sīt des vlīzic, ob wirn/ die schulde mit helfe megen/ ūf ir rücke gelegen./ si vertrībent uns oder wir
KvHeimUrst 1818 gelīchen./ si hźten jęmerlīchen/ vil umb ir lźre gewüefet,/ nāch helfe ze gote gerüefet./ nū sprach einer der dā saz:/ «ir
KvMSph 46, 15 sprach Lucanus von den leuten von Araby, die Pompeyo ze hilf komen ze Rom: ’ir seit komen in ainen kraiz, der
KvWHerzm 328 vil süeze got,/ der kein edel herze nie/ mit der helfe sīn verlie,/ der ruoche sich erbarmen/ über mich vil armen,/
KvWHvK 413 ze lźhen von dem rīche,/ daz im der snelliclīche/ ze helfe quęme bī der stunt./ dā bī tet er den fürsten
KvWHvK 442 lant,/ und ich der fürsten einer bin/ der im ze helfe komen hin/ über daz gebirge sol./ dar zuo bedarf ich
KvWHvK 502 ich unde kźre/ mit iu benamen in den tōt./ mīn helfe sol ze rehter nōt/ iu bereit von schulden sīn,/ wande
KvWHvK 618 nement war/ wie nāch ich was verrāten:/ wan daz mir helfe tāten/ zwō ritterlīche hende schīn,/ sō müeste ich gar verderbet
KvWHvK 627 geben./ den līp hān ich und daz leben/ von sīner helfe stiure:/ nie ritter wart sō tiure/ noch sō frech ān
KvWHvK 676 muot ist frœlich unde frisch,/ des enkilt er niemer;/ mīn helfe muoz in iemer/ genędeclichen decken./ doch wil ich in erschrecken/
KvWHvK 729 mīn genert./ den līp müeste ich hān verzert/ wan iuwer helfe, sęlic man!’/ sus sprang er ūf und lief in an/
KvWLd 1,139 der dōnes vanc/ ze grunde zōch der sünden kiel./ dīn helfe uns an dem slangen rach,/ der uns den aphel ezzen
KvWLd 1,158 sich ze tōde erviel./ /Ūz niuwen sünden uns enbint!/ dīn helfe wol gereinet hāt/ von alten schulden dīniu kint,/ wan dū
KvWLd 2, 4 minne wielt;/ des schrīet manec frouwe wāfen,/ diu von ir helfe sich enthielt:/ daz man ir süeze minne schiuhet/ und ir
KvWLd 9, 28 ist jungen liuten $s für trūren guot:/ heilen $s ir helfe kan/ wunden līp;/ herzeclichez triuten $s sanfte tuot./ minne
KvWLd 31, 28 ich für mīne friunde erschricke,/ die mir wīlent dicke/ tāten helfe schīn,/ unde nū von źren/ drāte wellent kźren,/ sam die
KvWLd 32,149 wec gerūmest,/ er wirt unsanfte funden und behalten aller kūmest:/ helfe dū versūmest,/ wilt dū niht guoten friunt behaben./ /Hōchvertec schalc
KvWLd 32,313 volende nāch der liute muotgelüste;/ son darf der sanc niht helfe wan der zungen und der brüste:/ sunder valsche āküste/ gāt
KvWSchwanr 171 gewalt/ der im getörste widerstān,/ ir dienestliute si verlān/ mit helfe dā begunden,/ dem fürsten si enkunden/ gurliugen noch gestrīten./ dāvon
KvWSchwanr 626 tiure/ daz wir zeim erbe solten hān,/ wil niht sīn helfe uns bī gestān’./ /Antwürte gab der künec dō/ der frouwen
KvWSchwanr 806 kamphe trat./ /Alsō ir tohter daz ersach/ daz in kein helfe dō geschach/ ūz al der massenīe,/ dō wart diu wandels
KvWSchwanr 823 ist alsō rehte guoter/ der mir und mīner muoter/ ze helfe kome hiute./ wir hān vil dienestliute/ und lützel nōtgestalden./ sō
KvWSchwanr 843 sō hōher tugent wer,/ daz im daz himelische her/ ze helfe quam mit crefte/ und sīner ritterschefte/ vil stiure zuo liez
KvWSchwanr 851 inniclīche hie geclaget./ an uns sint alle die verzaget/ der helfe uns solte bī gestān./ sīt wir nu keinen ritter hān/
KvWSchwanr 878 diu blunde/ gestuont mit clegelicher nōt/ und ir dō nieman helfe bōt,/ dō stuont der ritter ūf zehant/ der von dem
KvWSchwanr 1623 wol begān./ Gotfride komen und gestān / liez er ze helfe und zeiner wer/ drīstunt sīn himelischez her/ und sante im
KvWTroj 17856 bluote,/ der craft uns schaden hāt getān./ geruochent mir ze helfe stān/ und sprechent alle nū dar zuo,/ waʒ iu gevalle,
KvWTroj 23605 grōʒ/ rīlīche erziuget alzehant./ ouch wurden künige dā besant/ dur helfe ūʒ fremden rīchen./ dar īlen unde strīchen/ begunde maniger muoter
KvWTroj 24769 kunden/ hete künic Prīant/ briev unde boten ūʒ gesant/ dur helfe in allen enden./ māc unde friunt besenden/ began der tugentrīche./
KvWTroj 25644 er unde treip/ ze grimmer sorgen āhte./ wan daʒ in helfe brāhte/ der fürste, Effimenīs genant,/ sō węrens’ aber dō zehant/
KvWTurn 61 sīn/ geworfen ūf die ritterschaft,/ diu nœtic unde kumberhaft/ sīner helfe gerte./ rīlīche die gewerte/ der künec vil bescheiden. / sus
KvWTurn 964 von kumber arebeit/ und angestbęren smerzen hāt./ der im ze helfe niht enstāt,/ die Walhe ziehent in enwec./ ir fürsten edel
Lanc 1, 24 gewalt, da bestund er yn mit urlage, und hett zu hilff den konig Gaulen und alle syn macht. Da verloß Aramunt
Lanc 2, 23 prise und von hohem namen, Pontes Antonies; der qwam zu hilffe Claudas und gab im alle die macht von Gaule und
Lanc 4, 6 Claudas, ‘sendent hinweg zum konig Artus das er uch zu hilff stand in dißen vierczig tagen; und ob er uch nit

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken