Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
teil stN. (624 Belege) Lexer BMZ Findeb.
in der tiufel zů sinem chr#;eutze gebunden het. daz ober teil an des tiufels chr#;eutze, daz bet#;eutet diu unreinen hochvart, so | |
chr#;eutze, daz bet#;eutet diu unreinen hochvart, so bezaichent daz nider teil an unsers herren chrutze diu hilig gotes vorchten. diu hilig | |
sich also chr#;eutzen. wir schůln unser f#;euzze an daz nider tail des chr#;eutzes vast nageln. die f#;euzze bet#;eoutent unser gedanche und | |
die f#;euzze bet#;eoutent unser gedanche und unser gem#;eut. daz nider tail des hiligen chrutzes daz bezaichent diu hilige gotes vorcht, die | |
so sch#;euln wir auch unser haubt chr#;eutzen an daz ober tail des hiligen chr#;eutzes. daz ober tail des hiligen chr#;eutzes bet#;eutet | |
chr#;eutzen an daz ober tail des hiligen chr#;eutzes. daz ober tail des hiligen chr#;eutzes bet#;eutet diu hilig zůversicht. wir ens#;eulen durch | |
v#;eorchtlich tag ch#;eom unsers herren. wan der zaichen ein michel tail ist ch#;eomen, so enist des dehain zwivel, die andern ch#;eomen | |
harte volgent, daz si unser herre ungewarnet vindet, wan ir tail und ir wesen můz mit den unrainen gaisten sein. diu | |
sele. da von spricht sant Johans: die sint sælich die teil habent an der ersten urstend; an den hat der ander | |
vil unmær ist, wan daz mag niemant werden daz ein teil dez hertzen dem almæchtigen got gereinigt werd und daz ander | |
dez hertzen dem almæchtigen got gereinigt werd und daz ander teil dem tiufel unreines behalten werde. wie wir b#;euzzen sch#;euln, daz | |
s#;eun. do bat in der junger daz er im sein tail gæb des erbes daz im werden solt. der man der | |
vernomen habt, der bat den vater daz er im sein tail gæbe des erbes. do tailt in der vater daz erbe | |
so widersten, daz wir nach disem leben des ewigen lebens teil enphahen m#;eussen in der beschauung des almæchtigen $t gotes amen. | |
geworcht uns ze heil und ze genaden, also wir ein teil nu sagen wellen. do der arm mensch des tiufels rat | |
s#;eunt, daz ist der sel tot. der ist sælich, der teil hat an der ersten urstende. der erst tot daz sint | |
si die heiden in ir vanchn#;eusse. Galilea daz ist ein teil des lantes, da waren diu edeln geslæcht diu von Juda | |
christenheit. wan si da enzwischen ist, so hat si ietweder teil, si hat die guten, sie hat auch die #;eubeln. diu | |
qvam spilende vnd gail./ er sprach: «wo ist hin min tail?»/ Do sprach Ysengrin:/ «vrege die gevatern din,/ Ob sie iht | |
Ysengrin./ er dahte: «aha, ditz mac vil wol sin/ Ein teil gvter spise.»/ der smac begonde in wisen/ Fvr sines gevateren | |
brvderschaft ist also getan/ an tvsent messen schvlt ir han/ Teil aller tegelich./ die von Zitias fvrent dich/ Zv dem vrone | |
ich han selten rvwe genvmen,/ Sie enhette dran e ir teil.»/ Reinhart sprach: «iz was ir heil.»/ «Saga, trvt gevater», sprach | |
qvam her Ysengrin/ vnd brachte vil der mage sin./ Ein teil ich ir nennen sol,/ die mvget ir erkennen wol:/ Daz | |
vngerichtet./ Die richte sider ein ander man,/ der ovch ein teil getichtes kan,/ Vnd hat daz ovch also getan,/ daz er | |
Danne er dran were gesprochen./ Ovch hat er abgebrochen/ Ein teil, do der worte was ze vil./ swer im nv des | |
halbe Yspaniam,/ wirdet er deme riche undertan,/ R#;volande daz ander teil;/ so gebe in got saelde unde heil./ also wis min | |
mit fride ste./ er lihet dir halbe Hyspania(m),/ daz ander teil scol R#;volant haben./ unde werdest du sin man,/ so můst | |
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erslahe wir si g%/ar/ ane allen unseren sc%/aden./ in iegelichim taile scult ir haben/ sehs unt drizec tusint man./ wir treten | |
mit blůte betochen./ got gab in sin hail:/ daz minner tail/ wart lobelichen sigehaft;/ di uil michelen haiden craft/ frumten si | |
ameren:/ der kaiser begunde uor angesten swizen,/ er chom ain tail uz sinen wizen,/ er undulte harte;/ daz har prach er | |
diu urtaile ist uber in getan:/ uerflůchet ist al sin tail./ got git dir daz hail:/ dine uiante geligent unter dinin | |
kaiser gerieten sine wisen,/ daz er uorderote gisel/ uz iewederem taile:/ daz lobeten di fursten algemaine./ drizzec der waren/ di sich | |
widir keren solden./ Rosse cleit vnde vanen/ lac dar ein michil teil ane./ vnde wehe gescelde./ wole geworcht mit golde./ gaben in | |
gedacht./ Daz mac wol werden volle bracht./ Der herverte ist ein tel zo vil./ vnde ob du iz ton wil./ so machtu | |
warumbe suldir mich des vragen./ vande unser was ein michel teil./ de ne zo rechte nebe sagen den kiel./ wer vorten die | |
iergin mochte hauen./ Also dien herren. Gezam/ Ir leides ein teil virgazin./ Svve dar hate ritaris namen./ Die sundirte man dan./ | |
Dan du ie getatis herre./ Ir was hie ein michel teil geslagen./ Die han die knechte zo tragin./ Ist ir dar ich | |
sine kint azin./ Alse die herren gesazen./ ir leides ein teil virgazzen./ Do nam die reke dietherich./ Eine harfin die was | |
volleist/ allen herzen gegeben/ sin, verstân, vernunstlîch leben/ mit mislîches teiles gunst./ dîn geist berihtet al die kunst,/ die menschlîchez leben | |
Barlââm der ander was;/ der stuont und Bârachîas/ in Jôsaphâtes teile/ der kristenheit ze heile./ der künic hiez dô swîgen sâ./ | |
dar ungewarnet kumt./ got hât sîn rîche veile/ mit endelôsem teile./ swer daz welle koufen,/ der sol sich im toufen/ unde | |
dîn künicrîche./ swelhen teil er danne neme,/ der im ze teile wol gezeme,/ den solt dû im besunder geben./ lâz in | |
den solt dû im besunder geben./ lâz in in sînem teile leben,/ als im danne beste behage./ gip ein ende dîner | |
wil ich scheiden dich von mir./ wis dû in dem teile dîn/ und lâ mich in dem mînen sîn./ dâ lebe, | |
der rîche künic bat./ des landes grœstiu houbetstat/ in Jôsaphâtes teile lac,/ diu gar des rîches veste phlac,/ dar inne er | |
der wiplicher name/ Ist ane unwipliche schame!/ Unwip hant des tailes niht/ Des man rehten wiben giht./ Wiplich wip und unwip,/ | |
iz den gesunt behalde. wenne iz ist ungehorsam $t etlichem teile der nature. Ein anderslachte korn einge (ringe). vnde let sich | |
uon der kelde so man ir lutzil izzet. Daz inner$/ teil ist kelder denne daz uzer. vnde schadet deme magin. vnde | |
uon deme libe get. Der same kumit uon deme besten teile al des libes. Des samen natur ist nach der gelust. | |
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