Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

teil stN. (624 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

PrOberalt 5, 16 in der tiufel zů sinem chr#;eutze gebunden het. daz ober teil an des tiufels chr#;eutze, daz bet#;eutet diu unreinen hochvart, so
PrOberalt 5, 17 chr#;eutze, daz bet#;eutet diu unreinen hochvart, so bezaichent daz nider teil an unsers herren chrutze diu hilig gotes vorchten. diu hilig
PrOberalt 5, 37 sich also chr#;eutzen. wir schůln unser f#;euzze an daz nider tail des chr#;eutzes vast nageln. die f#;euzze bet#;eoutent unser gedanche und
PrOberalt 5, 39 die f#;euzze bet#;eoutent unser gedanche und unser gem#;eut. daz nider tail des hiligen chrutzes daz bezaichent diu hilige gotes vorcht, die
PrOberalt 6, 3 so sch#;euln wir auch unser haubt chr#;eutzen an daz ober tail des hiligen chr#;eutzes. daz ober tail des hiligen chr#;eutzes bet#;eutet
PrOberalt 6, 4 chr#;eutzen an daz ober tail des hiligen chr#;eutzes. daz ober tail des hiligen chr#;eutzes bet#;eutet diu hilig zůversicht. wir ens#;eulen durch
PrOberalt 10, 25 v#;eorchtlich tag ch#;eom unsers herren. wan der zaichen ein michel tail ist ch#;eomen, so enist des dehain zwivel, die andern ch#;eomen
PrOberalt 15, 22 harte volgent, daz si unser herre ungewarnet vindet, wan ir tail und ir wesen můz mit den unrainen gaisten sein. diu
PrOberalt 26, 15 sele. da von spricht sant Johans: die sint sælich die teil habent an der ersten urstend; an den hat der ander
PrOberalt 57, 3 vil unmær ist, wan daz mag niemant werden daz ein teil dez hertzen dem almæchtigen got gereinigt werd und daz ander
PrOberalt 57, 4 dez hertzen dem almæchtigen got gereinigt werd und daz ander teil dem tiufel unreines behalten werde. wie wir b#;euzzen sch#;euln, daz
PrOberalt 64, 8 s#;eun. do bat in der junger daz er im sein tail gæb des erbes daz im werden solt. der man der
PrOberalt 64, 14 vernomen habt, der bat den vater daz er im sein tail gæbe des erbes. do tailt in der vater daz erbe
PrOberalt 111, 41 so widersten, daz wir nach disem leben des ewigen lebens teil enphahen m#;eussen in der beschauung des almæchtigen $t gotes amen.
PrOberalt 112, 5 geworcht uns ze heil und ze genaden, also wir ein teil nu sagen wellen. do der arm mensch des tiufels rat
PrOberalt 130, 1 s#;eunt, daz ist der sel tot. der ist sælich, der teil hat an der ersten urstende. der erst tot daz sint
PrOberalt 156, 30 si die heiden in ir vanchn#;eusse. Galilea daz ist ein teil des lantes, da waren diu edeln geslæcht diu von Juda
PrOberalt 166, 4 christenheit. wan si da enzwischen ist, so hat si ietweder teil, si hat die guten, sie hat auch die #;eubeln. diu
ReinFu K, 490 qvam spilende vnd gail./ er sprach: «wo ist hin min tail?»/ Do sprach Ysengrin:/ «vrege die gevatern din,/ Ob sie iht
ReinFu K, 649 Ysengrin./ er dahte: «aha, ditz mac vil wol sin/ Ein teil gvter spise.»/ der smac begonde in wisen/ Fvr sines gevateren
ReinFu K, 705 brvderschaft ist also getan/ an tvsent messen schvlt ir han/ Teil aller tegelich./ die von Zitias fvrent dich/ Zv dem vrone
ReinFu K, 905 ich han selten rvwe genvmen,/ Sie enhette dran e ir teil.»/ Reinhart sprach: «iz was ir heil.»/ «Saga, trvt gevater», sprach
ReinFu K, 1101 qvam her Ysengrin/ vnd brachte vil der mage sin./ Ein teil ich ir nennen sol,/ die mvget ir erkennen wol:/ Daz
ReinFu K, 2256 vngerichtet./ Die richte sider ein ander man,/ der ovch ein teil getichtes kan,/ Vnd hat daz ovch also getan,/ daz er
ReinFu K, 2263 Danne er dran were gesprochen./ Ovch hat er abgebrochen/ Ein teil, do der worte was ze vil./ swer im nv des
Rol 1510 halbe Yspaniam,/ wirdet er deme riche undertan,/ R#;volande daz ander teil;/ so gebe in got saelde unde heil./ also wis min
Rol 2035 mit fride ste./ er lihet dir halbe Hyspania(m),/ daz ander teil scol R#;volant haben./ unde werdest du sin man,/ so můst
Rol 3038 zucken./ der scaft prast ze$/ stucken:/ der kaiser ain tail behabete./ Genelun uirzagete:/ siniu stucke warf er widere;/ di furen
Rol 3838 erslahe wir si g%/ar/ ane allen unseren sc%/aden./ in iegelichim taile scult ir haben/ sehs unt drizec tusint man./ wir treten
Rol 4652 mit blůte betochen./ got gab in sin hail:/ daz minner tail/ wart lobelichen sigehaft;/ di uil michelen haiden craft/ frumten si
Rol 6076 ameren:/ der kaiser begunde uor angesten swizen,/ er chom ain tail uz sinen wizen,/ er undulte harte;/ daz har prach er
Rol 8547 diu urtaile ist uber in getan:/ uerflůchet ist al sin tail./ got git dir daz hail:/ dine uiante geligent unter dinin
Rol 8861 kaiser gerieten sine wisen,/ daz er uorderote gisel/ uz iewederem taile:/ daz lobeten di fursten algemaine./ drizzec der waren/ di sich
Roth 405 widir keren solden./ Rosse cleit vnde vanen/ lac dar ein michil teil ane./ vnde wehe gescelde./ wole geworcht mit golde./ gaben in
Roth 586 gedacht./ Daz mac wol werden volle bracht./ Der herverte ist ein tel zo vil./ vnde ob du iz ton wil./ so machtu
Roth 847 warumbe suldir mich des vragen./ vande unser was ein michel teil./ de ne zo rechte nebe sagen den kiel./ wer vorten die
Roth 1338 iergin mochte hauen./ Also dien herren. Gezam/ Ir leides ein teil virgazin./ Svve dar hate ritaris namen./ Die sundirte man dan./
Roth 2137 Dan du ie getatis herre./ Ir was hie ein michel teil geslagen./ Die han die knechte zo tragin./ Ist ir dar ich
Roth 2508 sine kint azin./ Alse die herren gesazen./ ir leides ein teil virgazzen./ Do nam die reke dietherich./ Eine harfin die was
RvEBarl 73 volleist/ allen herzen gegeben/ sin, verstân, vernunstlîch leben/ mit mislîches teiles gunst./ dîn geist berihtet al die kunst,/ die menschlîchez leben
RvEBarl 8961 Barlââm der ander was;/ der stuont und Bârachîas/ in Jôsaphâtes teile/ der kristenheit ze heile./ der künic hiez dô swîgen sâ./
RvEBarl 10970 dar ungewarnet kumt./ got hât sîn rîche veile/ mit endelôsem teile./ swer daz welle koufen,/ der sol sich im toufen/ unde
RvEBarl 13360 dîn künicrîche./ swelhen teil er danne neme,/ der im ze teile wol gezeme,/ den solt dû im besunder geben./ lâz in
RvEBarl 13362 den solt dû im besunder geben./ lâz in in sînem teile leben,/ als im danne beste behage./ gip ein ende dîner
RvEBarl 13401 wil ich scheiden dich von mir./ wis dû in dem teile dîn/ und lâ mich in dem mînen sîn./ dâ lebe,
RvEBarl 13463 der rîche künic bat./ des landes grœstiu houbetstat/ in Jôsaphâtes teile lac,/ diu gar des rîches veste phlac,/ dar inne er
RvEWh 1991 der wiplicher name/ Ist ane unwipliche schame!/ Unwip hant des tailes niht/ Des man rehten wiben giht./ Wiplich wip und unwip,/
SalArz 8, 46 iz den gesunt behalde. wenne iz ist ungehorsam $t etlichem teile der nature. Ein anderslachte korn einge (ringe). vnde let sich
SalArz 15, 2 uon der kelde so man ir lutzil izzet. Daz inner$/ teil ist kelder denne daz uzer. vnde schadet deme magin. vnde
SalArz 23, 58 uon deme libe get. Der same kumit uon deme besten teile al des libes. Des samen natur ist nach der gelust.

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