Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

maget stF. (1255 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Spec 21, 2 ſuum primogenitum. Do waren ervollet die tage, daz div ewige maget genaſ ir einborn ſvneſ Ieſu Chriſti aller werlte ze troſte
Spec 22, 6 ſin ſelbeſ g#;ovte r#;ovhte hivte geborn werden von der reinen meigde, miner fr#;vowen ſancte Mærien, von div daz er den menniſk
Spec 22, 19 wol ze wunderne. Idoch iſt wunderlicher, $t daz er einer meigde gab vnvernomene gebvrt, wan ez iſt vil vnvernomen, daz ie
Spec 22, 27 wurde, geborn wart von ſinem vater, div ander, da div maget von goteſ $t gewirhte deſ goteſ ſvneſ genaſ. Dort von
Spec 22, 29 an anegenge, hie von ſiner m#;ovter ane bilde, wan von meigde nie kint ane goteſ ſvn geborn wart. Dort wart er
Spec 23, 24 der ſelbe goteſ ſvn menniſk worden iſt von der ewigen meigde. Wie daz geſchæhe, deſ megen wir niht ervinden, alſ vnſer
Spec 24, 6 $t wie div gebvrt vnſerſ herren Ieſu Chriſti von der meigde bekome. $t Daz groze wunder ſchvlt ir merken, daz ir
Spec 28, 22 er ſine magetliche m#;ovter, vnſer fr#;vowen $.s$. Mærien, div ie maget waſ vnde iemer maget iſt, dem vil heiligen degene $.s$.
Spec 28, 23 vnſer fr#;vowen $.s$. Mærien, div ie maget waſ vnde iemer maget iſt, dem vil heiligen degene $.s$. Iohannes. Do enphiench der
Spec 28, 24 Iohannes. Do enphiench der reine degen $.s$. Iohannes die reinen maget $.s$. Marien in ſine phlege, vnde alſo lange ſo ſi
Spec 28, 30 ein lvter degen waſ. Von div waſ reht, daz ein maget h#;ovtte der goteſ meigde. Da nach do div goteſ m#;ovter
Spec 28, 31 Von div waſ reht, daz ein maget h#;ovtte der goteſ meigde. Da nach do div goteſ m#;ovter vnde maget ze himele
Spec 28, 31 der goteſ meigde. Da nach do div goteſ m#;ovter vnde maget ze himele gef#;ovret wart z#;ov ir trvtſvne vnde die heiligen
Spec 30, 2 do bevalch er im ſine m#;ovter $.s$. Mærien, die ewigen maget, wan er wol weſſe, daz er ein reiner degen waſ
Spec 32, 25 ſelben ſterneſ, vnze ſi daz hvſ fvnden, da div ewige maget $.s$. Marie inne ſaz mit ir trvtkinde, vnſerm herren Ieſu
Spec 34, 8 div arm#;ovt iſt mit devm#;ovte, daz er von einer armen meigde ger#;ovhte geborn werden in ainer armen ſtete, mit boſen t#;ovchelinen
Spec 34, 26 kerzen, $t daz bezaichent den heiligen Kriſt, gebornen von der meigde. Der heilige Kriſt der iſt erſchinen in der vinſter ein
Spec 34, 29 daz honik zeſæmene treit vnde daz wahſ wurket, div iſt iemer maget vnde wirt #;voch ane hilichiv dink geborn. Vz dem honige
Spec 80, 9 Iohannem gebar ein vnbernintiv alt fr#;vowe. S$. Maria div waſ magit uor der gotiſ geburte, div iſt hivte unde iemir magit.
Spec 80, 10 magit uor der gotiſ geburte, div iſt hivte unde iemir magit. Eliſabeth div gebar einin ſun, der waſ menniſche alſo andere
Spec 91, 29 tageſ manet unſ, daz wir uon dem lobe der ewigen meide îv ſagen ſculn alſ uerre, ſo ſi trûtur#;vowe unſ r#;vochet
Spec 93, 17 gote, daz er ſi erwelte ze einer m#;voter. Div waſ maget uor Chriſteſ geburte unde iſt hiute unde inmer mere. Nu
Spec 93, 24 er inmer uerſperret ſi; ſi waſ îe unde iſt inmer maget unde iſt ein brunne uerſigelter. Der brunne iſt uerſigelt uon
Spec 94, 28 elliv ſalechêit. Si iſt div heilige m#;voter unde div heilige maget, kunegin unde urowe deſ himelricheſ, uon der unſ daz êuuige
Spec 95, 27 uil heilige tâc, an dem geborn wart div aller hereſte maget, div îe wart oder inmer wirt, div goteſ m#;voter, unſer
Spec 96, 6 Div heilige ſcrift ſprichet: ‘Do geborn wart div aller heiligſte maget $.s$. Maria, do wart erluteret diſiv werlt, ein ſaligiv ſlaht,
Spec 97, 3 Der waſ uater $.s$. Dauidiſ, uon deſ geſlæhte $t div maget $.ſ$. Maria wart geborn. Alſ der ſcuzzelinc uur ſich ſciuzzet
Spec 97, 35 daz nieman uor ire wart noch nach ire nimmer wirt, maget nach ſiner geburt eweclîchen. Z#;vo ire ſint #;voch geladet die
Spec 97, 36 nach ſiner geburt eweclîchen. Z#;vo ire ſint #;voch geladet die meide, die ire maget#;vom behaltent, unde alle, die chûſclichen lebent. Div
Spec 98, 32 wir îv ê zalten, daz ivch denne beſcirme div oberoſte maget ſancta Maria. Div barmherze unſer trûtfrowen beſcirmet die drî ordenunge,
Spec 118, 30 ſun. Der heilige Chriſt iſt uon ſante Marien, der ewigen meide, menneſſce worden. Der ſelbe goteſ ſun r#;vohte erſterben an dem
Spec 127, 28 regnum celorum etc. Er ſprach: ‘Daz himelriche iſt gelîch zehen meiden, die ir liehtuaz namen unde giengen gen deme brûteg#;vome unde
Spec 127, 30 brûte. Do entwalte der brvteg#;vom; do leiten ſich die zehen meide nider unde entſliefen. Der meide waren uiunue biderbe, die anderen
Spec 127, 31 do leiten ſich die zehen meide nider unde entſliefen. Der meide waren uiunue biderbe, die anderen uiunue waren tump.’ Div wort
Spec 128, 4 wîben unde uon mannen unde iſt durch daz gebenmazzet zehen meiden, uiunf biderben unde uivnf tumben, wan in der heiligen chriſtenheit
Spec 128, 6 ſint #;voch leider tumbe. Alle g#;vote lûte heizzent ze rehte meide. Nu ſcult ir uernemen, waz unſer herre da mite meinte,
Spec 128, 7 unſer herre da mite meinte, daz er ſprach, die zehen meide entſliefen alle, do der bruteg#;vom entwalte. Nu merchet, daz wir
Spec 128, 15 Ze mitterr naht wirt ein michel r#;vof, daz ſich die meide gerehten, der brûteg#;vom chome. Waz iſt div mitter naht? Unſer
Spec 128, 25 Wir wellen, ſone wellen, iedoch chumet der tôt. Die biderben meide nâmen ir ôle z#;vo den liehtuazzen. Die tumben heten niht
SpitEich 12, 15 vnd erwar sie, div den swesteren vor sie vnd den maegden, vnd div si orden, wie sie den siechen dienen svl,
SpitEich 13, 5 svlen niht gen in die wonnvm der swester oder der m#;eagde an ainen wieser, den der maister darzve hab gewen oder
StRAugsb 88, 6 stunt. Art. XXXI. #.! 1. Swer die notnumpht begat an maegeden, an wiben oder an varnden wiben, wirt der gefangen an
StRAugsb 198, 3 daruber setzet daz er im sin brot verkauffe, ez si magt oder kneht, die suln niendert stan wan inrhalp sins tissches,
StrKD 31, 112 als gar den wiben ist verseit,/ daz ir deheiniu werde meit,/ als gar verzert ein veile wip/ ane minne ir leben
SüklV 9 heiliger Crist!/ Sancte Maria, du da bist/ wariu muoter, reiniu maget,/ zu miner helve wis geladet./ Ich han von minen sculden/
SüklV 30 nu bivilhe ich, frouwe, minen geist/ zu diner helve, wariu maget./ allez daz si dir gechlaget,/ daz mir iemer gewerre;/ ja
SüklV 84 cham,/ mit samt ime huobest./ in dinem buche du in truogest,/ maget wesende du in gebærest,/ sin chintamme du wærest,/ zu dem
SüklV 97 do hulve du im die burde/ wol tragen mit vollen,/ maget umbewollen./ //Vil harte truoge du die burde sint,/ do du
SüklV 112 vernomen;/ dannen wurde ein chint geborn,/ des ser solde durchvaren,/ maget, dine sele;/ iz solde wesen herre/ uber elliu diu riche./
SüklV 130 se./ uns tet diu vinstre da bevor we;/ do du, maget, do irscine,/ do was diu sorge hine,/ do was druren

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