Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

lützel Adj. (742 Belege) Lexer BMZ Findeb. Findeb. Findeb.  

BdN 341, 6 man in mangen landen kochet und izt, die schadent dester minner, und die holzpirn, die etswaz grôz sint und edler wan
BdN 360, 12 ain wüllein tuoch niht unsauber dâ von und gilt niht minner dann vor. mêr, wig balsem etswar inn und wig dar
BdN 379, 25 ir narung auz den vier elementen nâch mêr und nâch minner, reht als si bedürfent. doch müezent si der erd allermaist
BdN 384, 24 dem andern tag niht sô ungestalt und an dem dritten allerminst und an dem vierden gar lieht und lauter. daz kraut
BdN 401, 31 all fäuht und kalt sein, doch ist ez mêr und minner. aber si pringent in dem menschen unbehend fäuhten und pœs.
BdN 402, 20 niht rüert ob dem feur noch weget, sô plæent si minner wan sunst, und der pônen rind plæent mêr wan ir
BdN 403, 10 wan daz rokkenkorn, und daz ungepäutelt prôt verschoppet den leip minner denn daz gepäutelt, wan diu nâtûr zeuht daz gepäutelt ze
BdN 416, 5 ain rint pfarren, sein milch smeckt dar nâch ze dem minsten zwên tag. der pforr ist dem magen schad und plæt
BdN 422, 27 abwescht und zeitigt und zerplæt und senftigt die smerzen, iedoch minner wan die gamillen. er waicht und senftigt die inwendigen geswern
BdN 427, 19 gemischt: feur, luft, wazzer und erd nâch mêr und nâch minner, und dar nâch und diu mischung mangerlai ist, sô werdent
BdN 428, 22 den landen koment, dâ diu vier element rainer sint und minner unsauberkait an in habent, sam die stain, die von Orient
BdN 446, 27 tropfen sint den fibrigen läuten guot. er wirt auch niht minner von dem tropfen, er beleibt hert und ganz ümmer mêr.
BdN 493, 9 ern. die vorgenanten männinne habent die art, wenn si ie minner unkäuschent, sô si ie sterker sint und ie pezzer ze
BenRez 34 hab, der nem smalz in ein phannen und werm daz luzel und nim als vil honges und bewille da inne ein
BrZw 7 der munich linſe vn2de ane laiter dem#;ovtclich mit ſwari oder luzzil wort vn2de redilichiv e1r rede vn2de nit ſi luparh i1n
BrZw 8 der ahtodv1n ſtunde der naht uf zi ſtande iſt daz luzzil wurbaz der halbun nah werde gir#;ovwet vn2de iezo {f{(17r)}f} ſi
BrZw 67 cloſtirſ vzgan oder ſwar gan oder {f{(58v)}f} uitſit ſwie doh luzzil ane di hazzu1nge deſ vaters tun. Jb di1m brůder unmuglichiv
BuchdKg 38, 14 niht gesetzet deheine miete ze nemen umbe rehtez gerihte, noch minner ist in gesetzet von unrehtem gerihte guot ze nemen. Den
BvgSp 27a snit sie an sehs st#;eucke, daz mittelst st#;eucke daz mache minner danne die andern st#;eucke. besprenge ez mit saltze vnd legez
Eckh 5:10, 4 sprechen ’guot’, nennet und besliuzet in im niht anders, noch minner noch mê, wan blôze und lûter güete; doch gibet ez
Eckh 5:23, 15 gedulticlîche, sô hât er allez daz vor gote ze dem minsten, dar umbe er daz niht lîden enwölte. Ein mensche verliuset
Eckh 5:25, 13 werden und wanken von natiurlîcher liebe vaters, muoter, swester, bruoders minner und mê und doch niht vellic werden von gote noch
Eckh 5:25, 14 nâch dem ist er guot und bezzer, dar nâch er minner und mê getrœstet und berüeret wirt und gewar wirt natiurlîcher
Eckh 5:29, 4 blôz ist und mit nihte niht gemeine enhât, ennimet niht minner dan got selben in der wîte und vülle des wesens.
Eckh 5:32, 9 dem als diu sêle durnehtiger, blœzer und ermer ist und minner hât der crêatûren und îteler ist aller dinge, diu niht
Eckh 5:34, 1 alsô daz allez ein viur glîche eigen ist, ungescheiden, weder minner noch mê. Und dar umbe, ê diz her zuo kome,
Eckh 5:39, 7 Daz er tûsent jâr dâ obenân læge, er enneigete weder minner noch mê dan in dem êrsten tage. Rehte alsô spriche
Eckh 5:40, 3 noch-lîden-suln, wan daz ouch niht lîden enist. Doch hazzet er minner lîden-suln dan gelitenhân, $t wan geliten-hân ist verrer und unglîcher
Eckh 5:41, 13 allen den, die gotes süne sint, nâch dem, daz sie minner oder mê lûterlîche von gote aleine geborn sint, nâch gote
Eckh 5:42, 1 uns sælic, und ie wir dem einen verrer sîn, ie minner wir süne und sun sîn und der heilige geist minner
Eckh 5:42, 2 minner wir süne und sun sîn und der heilige geist minner volkomenlîche in uns entspringet und von uns vliuzet; und dar
Eckh 5:47, 23 uns wölte, sunderlîche, sô wir gewis wæren, daz got unglîche minner mac gelîden neheinen gebresten noch schaden, ob er niht ein
Eckh 5:54, 5 dâ vinde ich mînen got, die wârheit: alsô ouch, noch minner noch mê, sô ich vinde lûter lîden durch got und
Eckh 5:55, 5 Ouch hân ich dâ oben geschriben, daz der stein niht minner swære enist, sô er niht nider enliget ûzerlîche ûf der
Eckh 5:59, 1 spriche, daz allez guot, joch alle crêatûren, gegen gote ist minner dan ein bône gegen aller dirre lîplîchen werlt. Dar umbe
Eckh 5:116, 6 Wer alsô getân ist, der ist ’ein edel mensche’, jâ minner noch mê. Noch ist ein ander wîse und lêre, waz
Eckh 5:117, 11 oder von wîzem und bekennet sich wîzen. Wîz ist vil minner und vil ûzerlîcher dan wîz-wesen. Ez ist vil anderz diu
Eckh 5:187, 8 von nôt wellen allez, daz er im selben wil, noch minner noch mêr, und mit der selben wîse, dâ er im
Eckh 5:194, 2 alles unrehte, die alsô suochent: ie verrer sie ûzgânt, ie minner sie vindent, daz sie suochent. Sie gânt als einer, der
Eckh 5:197, 2 kouf: als vil dû ûzgâst aller dinge, als vil, noch minner noch mêr, gât got în mit allem dem sînen, als
Eckh 5:200, 3 daz dû næmest den lîchamen unsers herren und dîn meinunge minner abegescheiden wære. Der gote anehaftet, dem haftet got ane und
Eckh 5:216, 11 und daz ich niht wil haben. Daz guote enist niht minner kreftic ze dem guoten dan daz bœse ze dem bœsen.
Eckh 5:230, 8 daz lieht sehen. Jâ, ie mêr wir eigen sîn, ie minner eigen. Der mensche, der des sînen wære ûzgegangen, der enmöhte
Eckh 5:263, 10 wie nâhe er gote sî: rehte als vil er des minner oder mêr hât. Daz dritte ist, daz er an im
Eckh 5:264, 1 wahse und daz diu êrbære vorhte dâ von sich niht minre von dem dicken zuogânne. Wan, daz dâ dicke ist éines
Eckh 5:270, 1 enpfinde ich nihtes niht! Waz liget dar ane? Ie dû minner enpfindest und grœzlîcher gloubest, ie dîn gloube lobelîcher ist und
Eckh 5:283, 11 inne allez daz tuo, daz man dâ tæte, und niht minner, und daz man sich als abegescheidenlîche halte von allem trôste
Eckh 5:287, 10 gewis zeichen: welhez guot daz ander guot oder lîhte ein minner guot niht enlîdet oder zestœret, daz daz von gote niht
Eckh 5:294, 3 unser herre: ’wer der meiste wil sîn, der werde der minste under iu!’ Wer d%/az wil wesen, der sol díz werden.
Eckh 5:294, 4 Díz wesen wirt aleine vunden in dém werdenne. Der der minste wírt, der íst in der wârheit der meiste; aber der

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