Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
unze adv_k_prp (1018 Belege) Findeb.
hiʒege t#;vom uon der erde ſich in den luft gewillet vnʒe [24#’v] daʒ er ʒů dem gewolkene wirdet, ſo ergat eʒ | |
iunger: So daʒ kint lebinde wirt, weʒ lebet eʒ denne vnʒ eſ geboren wirt? Der meiſter ſprach: Vʒer deʒ wibeſ leberen | |
Die ſelben aderen ſuget daʒ kint. Daʒ iſt ſin ſpiſe, vnʒe eʒ geborn wirt. Die ſpiſe iſt ſo cleine, daʒ ſi | |
ſi geſchafen het. Der lip wirt wider ʒů der erden vnʒ an den iungeſten dac. So cumet er wider ʒů ſinen | |
menſchen ende? Der meiſter ſprach: Alſ er vmbe got gedienet. Vnʒ ſagint die buoch, daʒ ein iegelich menſche habe einen gůten | |
daʒ beceichent, daʒ wir alleʒ vnſer leben rithen ſún alſe vnʒ die rehten lerer wiſent, wen die verſe beʒeichent die lerer. | |
Alle die lere, die wir hant uon dem alten vrkunde vnʒ an criſteſ geburt. Dauon wen die alte e ſo uil | |
cruce vnde daʒ wir gedenken, $t welhe not got durch vnʒ erliten het. #;vOch betútet er mit dem wort #.:Nobiſ#.;, daʒ | |
uor dem agnuſ dei vnde in der prieſter niht engit vnʒ nach der meſſen? Der meiſter ſprach: Da iſt der prieſter | |
agnuſ dei beʒeichent die uolle gnade deʒ heligen geiſteſ, die vnʒ den waren aplaʒ bringet. Die communio beʒeichent die gnade, die | |
die dinc, die vnſer herre mit der criſtenheite begangin het vnʒ an den iungeſten $t dac, daʒ er ʒů himel fůr. | |
ſage wir gote gnade aller der gnade, die er mit vnʒ begangen het. Vnde betútet #;voch die froide, die wir ſuln | |
anderen ſuln wir hie geſwigen, wen [46#’r] die rede wurde vnʒ ʒe tief. Bi dirre groʒen rede ſolt du merken, wie | |
gecriſemet werdent, ſo habin wir gar den t#;vof enpfangen. So vnʒ denne der biſchof gecriſemet oder gefirmet, ſo bevilhet er vnʒ | |
vnʒ denne der biſchof gecriſemet oder gefirmet, ſo bevilhet er vnʒ ʒe fogeteige dem heiligen geiſte. So ſin wir erſt uolle | |
Daʒ er in die fůʒe twoc, daʒ iſt, daʒ er vnʒ [48#’v] die d#;eageliche ſunde vergit mit deme fronen opfere. Daʒ | |
geopfert ſinem vater. Daʒ cruce anbete wir deʒ dageſ niht vnʒe nach none. Da mite betúte wir, daʒ die gotiſ holden niergen | |
wir, daʒ die gotiſ holden niergen ʒů deme crúce getorſten komen vnʒe nach nonen. Do vnſer herre verſchiet vnde die viende alle | |
reſten vnde for dem alter, betútet die fúrine mure, die vnʒ daʒ paradiſ hete verſperret. So wir denne den vnbehanc ʒe | |
niht. Da mite betúte wir, daʒ die frone martel fúr vnʒ ſol růfen hin ʒe gote. //Der iunger ſprach: Nu heſt | |
t#;vofeʒ, wen daʒ er vnſ bilde gap vnde daʒ er vnʒ den touf wihete. Durch daʒ nam [52#’r] er ſanctuſ iohannes | |
oſteren begant, der iſt vnſerſ herren iheſu criſti. Der bringet vnʒ den antlaʒ mit der gabe deʒ heiligen geiſteʒ. Den t#;vof | |
ʒwene tóde, deſ libeſ vnde der ſelen. Deʒ einen het vnʒ got erlóſet, den wir heten an der ſelen. Den anderen | |
die heren toufe, die wir ʒe oſtern begent. Vnde daʒ men vnʒ mit dem wihe burnen wihet, da mite wert men vnſ den | |
vnde tróſtent ſie mit guteme lufte oder mit gůteme geſmacke, vnʒe ſie ʒe goteſ gnaden coment. //Der iunger ſprach: Wie manic | |
leit, wen eʒ iſt in alſo frólich ʒe ſehende alſe vnʒ, ſo wir die viſche ſehent ſpilen in dem waſſere, alſe | |
vbelen vnde die gůten ſint nu vnder enander vnde dunket vnʒ vil lúte gůt, die ubel ſint, vnde vil lúte úbil, | |
alle die welt. Do ſprach der meiſter: Du ſolt ſwigen, vnʒ daʒ du horeſt, waʒ ich reden wil. Waʒ, ob du | |
eime ſune vnde lat in ſin riche erbin. Alſo ſach vnʒ got ligen in deme horwe vnſerre ſúnden. Da uon half | |
exierunt et non fuerunt ex nobiſ#.;, daʒ ſprichet: #.:Die von vnʒ ſint gegangen, die warent vnſer niht.#.; Die uf dem wagene | |
Das violn crůt gesoten unde der buch nidertalbe dem nabele unze hin an di nider stat gebehet, hilfet der geswollen matricem. | |
lege iz uf daz erste unde laz daz erste ligen, unz iz sich [35r] gesament. Di meistere sagent, daz das blůt | |
er si, so vlússet si; si kan sich nút enthalten untz er sú bringet in sich selber. So spreche si gerne | |
gottesfrúnt mag getragen ane herzeleit. Alsust solt du noch s#;eogen untz an den jungsten tag; so můst du ersihen, wan so | |
mit hunger und mit durste,/ mit jagen und mit luste/ unz an die spilenden stunde,/ das us dinem g#;eotlichen munde/ vliessen | |
din geselle sin.» Ich bin des gewis, unde als mir untz har ist beschehen, das ich noch manigen kopf mit gallen | |
bruch nit h#;eoher denne in den sehsten kor. Da nach untz in Seraphin s#;eont die megde den bruch erfúllen, die sich | |
kraft in bl#;eujender, lúhtender, fúriger clarheit und gat har nider untz an den himmel gegen von Kerubin, das der gottes thron | |
alles menschen sere verbinden mit einem tůche der ellenden smacheit untz an min ende und ich wil dir, trut vatter, des | |
das nie m#;eohte geschehen, das ich sine not m#;eohte besehen untz an den abent in dem jungsten tage. Als er sinen | |
mag ich arme da nit unbetr#;eubet bliben. Das geschach mir untz har nie. In einer naht was ich vor dem ersten | |
das ist ein so edel sat, si kinet und wahset untz an des seligen menschen ende. Dis tier isset nit, mere | |
als ewig veste, das dar kein lichame me dur mag untz an den jungosten tag. |
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in. Darumbe heisset si des riches krone. Dem verworchten súnder untz an sin ende, dem got rúwe sendet, dem wirt anders | |
Do vragete ich: «Eya lieber herre, sol der orden stan untz an |
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der welte?» Do sprach únser herre: «Ja, si s#;eollent wesen untz an das ende der welte. Aber so s#;eollent komen einer | |
schůhe tragent, das mag nit langer weren denne von aller_heligen_tag untz Sant Peters tag, als er babst wart. Si s#;eollent nieman | |
noch ligen, wan si s#;eont alle ir tage gesunt wesen untz an die helige marter als Christus tet; mere ein ieglich | |
vil nútze ist gewesen und vor alter nit mag volle herten untz an das ende des ordens, er werde krank oder siech, | |
die sunne von der hochsten stat hernider gat und sinket untz in die naht. Weis got, also wirt es an der | |
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