Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
unde k (25387 Belege) Lexer BMZ Findeb.
daz ist sun und hāt vater ūf ertrīche und crźatūre und ist gemachet und geschaffen, wan sīn vater ist crźatūre gemachet | |
und hāt vater ūf ertrīche und crźatūre und ist gemachet und geschaffen, wan sīn vater ist crźatūre gemachet oder geschaffen. Aber | |
gereht lūter, wan daz niht geschaffen noch gemachet vater enhāt und got und gerehticheit $t al ein ist und gerehticheit aleine | |
wan daz niht geschaffen noch gemachet vater enhāt und got und gerehticheit $t al ein ist und gerehticheit aleine sīn vater | |
vater enhāt und got und gerehticheit $t al ein ist und gerehticheit aleine sīn vater ist, dar umbe mac leit und | |
und gerehticheit aleine sīn vater ist, dar umbe mac leit und ungemach als wźnic in in gevallen als in got. Gerehticheit | |
Gerehticheit enmac in niht leidic gemachen, wan alliu vröude, liebe und wunne ist gerehticheit; und ouch, wan machete gerehticheit den gerehten | |
leidic gemachen, wan alliu vröude, liebe und wunne ist gerehticheit; und ouch, wan machete gerehticheit den gerehten leidic, sō machete si | |
den gerehten leidic, sō machete si sich selben leidic. Unglīch und ungereht enmöhte niht noch iht gemachet noch geschaffen den gerehten | |
daz ist verre under im als verre als under gote und enhāt keinen īndruk noch īnvluz in den gerehten noch gebirt | |
mensche gar vlīzic sīn, daz er sich entbilde sīn selbes und aller crźatūren, noch vater wizze dan got aleine; sō enmac | |
noch betrüeben, weder got noch crźatūre, noch geschaffenez noch ungeschaffenez, und allez sīn wesen, leben, bekennen, wizzen und minnen ist ūz | |
geschaffenez noch ungeschaffenez, und allez sīn wesen, leben, bekennen, wizzen und minnen ist ūz gote und in gote und got. Noch | |
sīn wesen, leben, bekennen, wizzen und minnen ist ūz gote und in gote und got. Noch ist ein anderz, daz man | |
bekennen, wizzen und minnen ist ūz gote und in gote und got. Noch ist ein anderz, daz man wizzen sol, daz | |
in allem sīnem ungemache. Daz ist, daz sicherlīche der gerehte und guote mensche sich vröuwet unglīche, jā unsprechelīche mź in dem | |
$t dan er oder joch der oberste engel wunne hāt und vröude in sīnem natiurlīchen wesene oder lebene. Und dar umbe | |
wunne hāt und vröude in sīnem natiurlīchen wesene oder lebene. Und dar umbe gāben die heiligen vrlīche ir leben durch die | |
leben durch die gerehticheit. Nū spriche ich: sō dem guoten und gerehten menschen schade geschihet ūzerlīche, ist, daz er blībet glīches | |
menschen schade geschihet ūzerlīche, ist, daz er blībet glīches gemüetes und in vride sīnes herzen unbeweget, $t sō ist wār, daz | |
wirt von dem ūzerlīchen schaden, węrlīche, sō ist gar billich und reht, daz got verhenget hāt, daz der schade dem menschen | |
daz der schade dem menschen ist geschehen, der dā wolte und wānde gereht sīn und in doch sō kleiniu dinc betrüeben | |
menschen ist geschehen, der dā wolte und wānde gereht sīn und in doch sō kleiniu dinc betrüeben mohten. Ist ez danne | |
mź dan sīnes eigenen lebens, des sich doch mź vröuwet und werder ist einem ieglīchen menschen dan alliu disiu werlt; wan | |
er niht enwęre? Daz dritte wort, daz man wizzen mac und sol, ist, daz in natiurlīcher wārheit ein einiger brunne und | |
und sol, ist, daz in natiurlīcher wārheit ein einiger brunne und āder aller güete, wesender wārheit und trōstes ist got aleine, | |
wārheit ein einiger brunne und āder aller güete, wesender wārheit und trōstes ist got aleine, und allez, daz got niht enist, | |
āder aller güete, wesender wārheit und trōstes ist got aleine, und allez, daz got niht enist, daz hāt von im selber | |
got niht enist, daz hāt von im selber natiurlīche bitterkeit und untrōst und leit und enleget nihtes niht zuo der güete, | |
enist, daz hāt von im selber natiurlīche bitterkeit und untrōst und leit und enleget nihtes niht zuo der güete, diu von | |
hāt von im selber natiurlīche bitterkeit und untrōst und leit und enleget nihtes niht zuo der güete, diu von gote und | |
und enleget nihtes niht zuo der güete, diu von gote und got ist, sunder si minnert und bedecket und verbirget süezicheit, | |
güete, diu von gote und got ist, sunder si minnert und bedecket und verbirget süezicheit, wunne und trōst, den got gibet. | |
von gote und got ist, sunder si minnert und bedecket und verbirget süezicheit, wunne und trōst, den got gibet. Nū spriche | |
ist, sunder si minnert und bedecket und verbirget süezicheit, wunne und trōst, den got gibet. Nū spriche ich vürbaz, daz allez | |
daz ist ein wār zeichen, daz ich minne ūzerlīchiu dinc und minne in der wārheit leit und untrōst. Waz wunders ist | |
ich minne ūzerlīchiu dinc und minne in der wārheit leit und untrōst. Waz wunders ist danne, daz ich leidic wirde, sō | |
wunders ist danne, daz ich leidic wirde, sō ich leit und untrōst minne und suoche? Mīn herze und mīn minne gibet | |
daz ich leidic wirde, sō ich leit und untrōst minne und suoche? Mīn herze und mīn minne gibet die güete der | |
sō ich leit und untrōst minne und suoche? Mīn herze und mīn minne gibet die güete der crźatūre, daz gotes eigenschaft | |
kźre mich gegen der crźatūre, dannen untrōst von natūre kumet, und kźre mich von gote, von dem aller trōst ūzvliuzet. Waz | |
ūzvliuzet. Waz wunders ist daz danne, daz ich leidic wirde und trūric bin? Węrlīche, vürwār unmügelich ist gote und aller der | |
leidic wirde und trūric bin? Węrlīche, vürwār unmügelich ist gote und aller der werlt, daz der mensche gewāren trōst vinde, der | |
den crźatūren. Der aber got minnete aleine in der crźatūre und die crźatūre in gote aleine, der vünde gewāren, rehten und | |
und die crźatūre in gote aleine, der vünde gewāren, rehten und glīchen trōst in allen enden. Diz sī nū genuoc von | |
menschen in sīnem leide. Daz źrste ist: wan allez ungemach und schade enist niht sunder gemach, noch kein schade enist lūter | |
lūter schade. Dar umbe sprichet sant Paulus, daz gotes triuwe und güete enlīdet des niht, daz kein bekorunge oder betrüepnisse unlīdelich | |
niht, daz kein bekorunge oder betrüepnisse unlīdelich werde. Er machet und gibet alle zīt etwaz trōstes, dā mite man sich behelfen | |
man sich behelfen mac; wan ez sprechent ouch die heiligen und die heidenischen meister, daz got und natūre enlīdet niht, daz | |
sprechent ouch die heiligen und die heidenischen meister, daz got und natūre enlīdet niht, daz lūter bse oder leit müge gesīn. | |
Ergebnis-Seite: << 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 >> |