Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

swern stV. (489 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 81, 5 es sy dann mit mym urlobe!’ Alsus det er zwenczig schwern der besten ußer zweyn konigrichen, das sie also solten thun
Lanc 81, 36 dißem thorn gesteen mögen!’ Da diß jhene horten die Pharien geschworn heten, da bliben sie allesampt steen, biß an den herren
Lanc 82, 13 dot geschlagen. Da das Graiers gesellen sahen, die mit im geschworn hetten und meyneydig niht werden wolten durch synen willen und
Lanc 82, 30 er zu erst nyder geschlagen hett, und die mit im geschworn hetten die hetten yn mit großen pynen offgehabt. Er schlug
Lanc 87, 35 mit uch senden. Aber ir mußent mir off den heiligen schwern das ir yn in des konig Claudas gefengniß nit enfúrt.’
Lanc 88, 4 myn gefangen mit mir. Alsus wil ich das ir mir schwert off den heiligen, ee dann myn nefe hinweg ryte.’ Sie
Lanc 88, 6 bracht die heiligen allzuhant, und Phariens deth die jungfrau vor schwern und darnach die ritter und die búrger von der stat,
Lanc 96, 27 döt. So muß er off uns verzyhen und můß uns schwern den friede úmmer me zu halten. Also blibet unser lant
Lanc 98, 18 im sy. Nochdann wil ich das ir off den heiligen schwerent, ir sint nu die mechtigsten von dem lande, ob mich
Lanc 98, 20 in uwer gefengniß sint und mit mir gefangen lagen.’ Also schwůren sie allesampt $t off den heiligen als er vorsprach. Phariens
Lanc 99, 2 warent. Wann wolt ir in die stat, so solt ir schwern darinn zu komen als ein getruwer herre und in gůte,
Lanc 103, 24 woltest, wann du must mir zu allererst off den heiligen schweren das mir kein arg in dyner gefengniß geschehe, noch das
Lanc 104, 4 han und noch wil sagen. Ich wil das ir sampt schwerent off den heyligen das myn sůn Dorin mit uwerm radt
Lanc 104, 28 gabent uns auch keynen gefangen, ir gabent sie Phariene; dem schwuren wir allesampt zu helffen, darwiedder enwollen wir nicht thun.’ ‘Nu
Lanc 107, 5 ‘Das wil ich thun’, sprach er, ‘ir solt mir allesampt swern das myn sůn dot bleib on uwern ratt.’ ‘Das sollen
Lanc 109, 22 wil es gern thun wann ichs gethun mag. Ich han geschworn off den heiligen das ich dheyns irdischen menschen man enwerd
Lanc 127, 2 und mich erlösen sol der muß mir zu den heiligen schwern das er mich rechen sol, ob ers gethun mag, an
Lanc 127, 14 keyn ritter in mynem hoff sy der uch gelob und schwere das ir heischent.’ ‘Herre’, sprach der ritter, ‘man hatt mir
Lanc 134, 6 darab erlösen, der muß zu allererst $t zu den heiligen schwern das er yn rechen solt; und saget im wie ern
Lanc 135, 8 gern’, sprach der gewunt ritter, ‘wolt ir uff den heiligen schwern, das ir mich rechen solt von allen den die sprechen
Lanc 135, 11 syn hant zu eyner kirchen wert die er sah, und schwur, als im der gewunt ritter vor sprach, das ern rechen
Lanc 149, 29 hett gehabt und darumb er sie besprochen $t hett. Diß schwur er off den heiligen zu behalten und gab ir so
Lanc 183, 20 ir fúrt da des konigs fynt, und ich bin sin geschworn helffer und syn ritter; ließ ich yn uch also hinweg
Lanc 184, 3 syn gesellen, er dett im dasselb anderwert off den heiligen schweren. ‘So mir der eydt den ir geschworn hant’, sprach der
Lanc 184, 4 off den heiligen schweren. ‘So mir der eydt den ir geschworn hant’, sprach der wiß ritter, ‘endut ir des nit, ich
Lanc 184, 7 ‘es ist mir lieb, wann er muß mir zum allerersten schwern das er die botschafft $t getrúlich thú.’ ‘Das wil ich
Lanc 184, 8 thú.’ ‘Das wil ich thun’, sprach der einsiedel zuhant und schwur off den heiligen. Er saß off synen esel und reyt
Lanc 184, 13 des koniges gesinde. Diß dete der wiß ritter den truchseßen schwern ee dann er von im schied, und das er sie
Lanc 185, 35 ‘Ja ich gern’, sprach der konig. ‘Ir múßent zum ersten schwern off den heiligen’, sprach der ander, ‘das ir nymant keynen
Lanc 185, 37 wercken.’ ‘Das wil ich gern thun’, sprach der konig und schwur also. Da wurden zuhant @@s@die porten beid off gethan. Sie
Lanc 191, 4 ritter fast unfro. Und der ritter der da gefangen was schwur als túre als er geschwern mocht, das er im nye
Lanc 191, 5 ritter der da gefangen was schwur als túre als er geschwern mocht, das er im nye keyn laster getete. ‘Hey’, sprach
Lanc 191, 10 getan, nement recht von im als recht ist!’ Der ritter schwur das er nymmer ander geriecht gesucht, sittherre das ern so
Lanc 193, 10 ‘das hůre ein gewunt ritter zu dem konig kam, und schwur im ein ritter das ern solt rechen von allen den
Lanc 212, 14 ‘als ich uch sagen sol. Wolt ir off den heiligen schwern das ir uwer macht darzu thunt als uch die abentur
Lanc 212, 15 so mögent ir ußkomen und anders nit.’ ‘Ich wils gern schwern’, sprach er. Man bracht die heiligen, und er schwur als
Lanc 212, 16 gern schwern’, sprach er. Man bracht die heiligen, und er schwur als im die jungfrau vor sprach. Man det im die
Lanc 220, 32 erfarn’, sprach er, ‘ob irgent ein ritter daruber fure; der schwůr eim ritter der was wunt, das er yn rech von
Lanc 220, 36 Ich wolt das der ritter herre keme der im also schwur, das ich yn dot slug oder er mich.’ Da diß
Lanc 221, 35 trauwt im serer dann er zu dem ersten dete, und schwur das ers nymer gedete. Da wart der ritter sere zornig
Lanc 233, 25 die zwey glenstucke, und derselb solt im off den heiligen schwern das ern rechen solt von allen den die sprechen das
Lanc 233, 27 hetten der yn wunte, dann ynselber. Der ritter der im schwůr schlug mir huwer myns vettern sun dot, er sol wol
Lanc 255, 10 uß des konig Artus hof fure, er must zum ersten schwern off den heiligen, das er alles das seyte das im
Lanc 255, 11 es im gedechte, es were syn laster oder syn ere. Schwůr ers nicht so er hinweg fure, so must er schwern
Lanc 255, 12 Schwůr ers nicht so er hinweg fure, so must er schwern so er herwiedder kam, man glaubt es im anders nit
Lanc 255, 14 Gawan knyet zuhant nyder fur die heiligen und wolt zuhant schwern zu dem ersten. ‘Ir herren’, sprach der konig, ‘ir hant
Lanc 255, 20 uwer trúw!’ sprach er, und sie datens. Min herre Gawan schwur das er war solt sagen, wann er wiedder keme, von
Lanc 255, 24 gesellen erfert, und dem konig was leit das er also gesworn $t hette. ‘Hei lieber nefe, warumb ließent ir nit ein
Lanc 283, 31 ‘Ja ich, herre, ob gott wil’, sprach der ritter. ‘So schwere ich by den dryen teiln die ir da sehent, das
Lanc 283, 33 myner wißenheit als lang als ich lebe; mit demselben eyd schwere ich uch das ich allweg wil thun das ich weiß

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken