Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

swern stV. (489 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Herb 16584 Vn2de zv bosme worte./ Min ore, daz horte,/ Daz wir swure1n meineit./ Ez ist mir ouch vil leit,/ Daz ez min
Herb 16595 hat ein tore des geschorn,/ Daz ich durch in han gesworn,/ Daz ich mein|eidic bin./ Hat ir kvnst oder sin,/ Daz
Herb 16843 was in bede1n vil zorn./ Sie zige1n in, er hete gesworn,/ Daz er ni1mmer mere/ Deheiner hande swere/ Den criche1n me
Herb 16852 zv rechte vant,/ Er solde rume1n daz lant./ Er hette gesworn mein|eit./ Des wart im da vf geleit:/ Sie wolde1n ez
Herb 17206 hat?/ Din wirt nie dehein rat./ Er hat ir truwe gesworn./ Du hast din lant gar verlorn./ Er bringet briseidam,/ Die
Herb 17215 nim war,/ Daz dir icht missege."/ Frowen clitemestre,/ Agome1nnonis wibe,/ Swur er auch bi sime libe,/ Daz er ein ander wip
Hochz 503 christenlichen leben,/ der werlde guotes gunnen,/ deheinen meineit sol er swerigen,/ daz unreht sol er werigen./ diu gotes hous sol er
HvNstAp 17757 Di freutten̄ den ritteren iren müt./ Di zwen ritter tugenthafft/ Schwuren da gesellschaft./ Nu hatt das voreyß viere/ Ritter kuen und
Iw 895 gewonheit/ daz er nimmer deheinen eit/ bî sînes vater sêle swuor/ wan des er benamen volvuor./ Uterpandragôn was er genant./ bî
Iw 898 des er benamen volvuor./ Uterpandragôn was er genant./ bî im swuor er des zehant/ (daz hiez er über al sagen)/ daz
Iw 2410 wer,/ sô wærer benamen verlorn:/ wan er hete der vart gesworn;/ und als in rehte wart geseit/ des rîters geburt und
Iw 2448 unz daz in daz lant vuor/ der künec Artûs, alser swuor,/ zuo dem brunnen mit her./ dô bedorfter guoter wer:/ im
Iw 2926 komen./ sus wart dâ urloup genomen/ zeinem ganzen jâre./ ouch swuor sî des, zewâre,/ und beliber iht vürbaz,/ ez wære iemer
Iw 2929 und beliber iht vürbaz,/ ez wære iemer ir haz./ ouch swuor er, des in diu liebe twanc,/ in dûht daz eine
Iw 4202 beswichen/ im selben schädelichen./ ez ist sîn unsælekheit:/ wan des swüer ich wol einen eit,/ mîn vrouwe ist ein sô edel
Iw 5740 von dem hove wolte wern,/ do begunde sî vil tiure swern,/ sin geteilte ir niemer niht mite./ dô sprach der künec
Iw 8114 mînen schulden/ niemer mêre verlorn.’/ sî sprach ‘ich hân es gesworn:/ ez wære mir liep ode leit,/ daz ich mîner gewarheit/
KLD:BvH 5: 5, 8 von ir kam, dô wart mir nie sô swære./ doch swere ich des, sît siz tuot, an den triuwen:/ wil friundes
KLD:GvN 8: 3, 7 ougen klâr,/ sold ich diu mit gewalte an sehen,/ sô swüere ich wol daz mir gewüehse niemer grâwez hâr./ //Wie gar
KLD:Kzl 3: 2, 5 nu fürhte ich daz diu meiste menge zuo iu hab gesworn./ ir gâhent an der herren rât mit snellem sprunge./ sus
KLD:Kzl 16:20, 7 dur nît der êrste mort,/ dur nît wirt meines vil gesworn,/ nît füeget ubermuot./ bî nîde lât sich valscher rât/ mit
KvHeimUrst 547 michel stille./ daz was des juden wille./ Bî gotes hulden swuor er dô./ er sprach: ‘herre, ich was alsô/ vergiht wol
KvWHvK 7 in zôch vil zarte,/ und swaz er bî dem barte/ geswuor, daz liez er allez wâr./ er hete rœtelehtez hâr/ und
KvWHvK 14 der muoste hân den lîp verlorn./ über swen der eit gesworn/ von des keisers munde wart:/ ‘du garnest ez, sam mir
KvWHvK 292 leben anders hân verlorn./ den eit den ir nu hânt gesworn,/ den velschet ob ir welt genesen,/ oder ez muoz iuwer
Lanc 4, 20 ich muß uch vil ungemachs thun, wann ich han es gesworn off den heiligen, wer in dißem urlag mit gewalt wirt
Lanc 21, 12 manig schön huß stan, und alle die welt hett wol geschworn, es wer ein mere groß und tieff; und da nebene
Lanc 23, 33 dann ymand, und det sie das alles off den heiligen schwern. //Da saß er off und fur zu hofe. Da yn
Lanc 25, 18 die zwey kint gebe, er wolt im off den heiligen schwern das er sie hielt mit eren; und wann das sie
Lanc 25, 22 irs selb alles wol thút; das wil ich uch zuhant swern off den heiligen. Ich wil uch auch zuhant geben die
Lanc 25, 30 yn wolt helffen.’ Da det Claudas die heiligen bringen und schwůr vor allen synen mannen das er den kinden nymer arg
Lanc 25, 33 halten. //Phariens gelobet dem konig und dem eyde den er geschworn hett, und rante so er ummer baldest mocht nach sym
Lanc 27, 33 was, und sagt im alle syn gedenck und det yn schwern off den heiligen das ers númmer manne gesagt. Und sprach
Lanc 28, 17 das ich gesprochen han, das wil ich das irs alles schweret off den heiligen zu behalten.’ Sin öheim swůr zu allererst,
Lanc 28, 18 irs alles schweret off den heiligen zu behalten.’ Sin öheim swůr zu allererst, der im ye getrúw was gewesen; er was
Lanc 28, 26 was zu denselben zyten herre uber das lant. Da er geschwurn hett off den heyligen das Claudas vorgesprochen hett, da schwůrn
Lanc 28, 27 geschwurn hett off den heyligen das Claudas vorgesprochen hett, da schwůrn alle syn manne darnach. In den vier tagen fur Claudas
Lanc 33, 12 das ichs mynen munt nie hett offgethan. Ich wil dir schwern zu den heiligen zu der ersten kirchen die wir finden,
Lanc 33, 20 einsiedel wonte, und er erbeißt von sym pferd nyder und schwur off den heiligen alles das zu leisten das er im
Lanc 40, 12 synen bogen gebrochen sah, da wart im hart zorne, und schwur das ers arnete das er im synen bogen gebrochen hett,
Lanc 40, 23 sym meister enzwey hett geschlagen, da wart er tobende und schwur das ern niemer ergriffe, er dete es yn unseliclichen arnen;
Lanc 44, 28 saget ichs uch, so wer ich zuhant meyneydig. Ich must schwern off den heiligen das ich uch nicht anders solt sagen
Lanc 64, 30 Phariens das er gedecht an den eydt den er im geschworn hett da er syn man wart, das er zu im
Lanc 70, 37 sin roß. Der yn nicht hett erkant der hett wol geschworn @@s@das er herre wer gewesen úber das lant. Er macht
Lanc 72, 10 Wolt ir, ich thůns uchselber mit myner truw. Oder ich schwer es uch off den heiligen mit allen mynen luten das
Lanc 78, 14 in sin gefengniß neme, sie mochten allesampt wol sicherlichen $t schwern: wolt kein man Phariens gewalt da mit thun, sie woltens
Lanc 78, 23 durch uwer lieb thun: wir wollen allesampt off den heiligen schwern das wirn gern laßen in uwer gewalt; sehent selb das
Lanc 78, 25 auch ymant keynen gewalt da mit thun, so wollen wir schwern off den heiligen das wirs #;vuch wollen helffen wern mit
Lanc 79, 19 leben oder tot sint. Ir hant mir auch gesichert und geschworn das ir in myn gefengniß sollent komen wann ich uchs
Lanc 81, 2 ‘Nu wil ich’, sprach Phariens zu dem volck, ‘das ir schweret und mir sichert in myne hant das ir dißen dryen

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken