Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
soln V. (6693 Belege) Lexer BMZ Findeb.
schaden. Węrlīche, leit verliesen ist ein gewāre trōst. Dar umbe ensol der mensche niht schaden klagen. Er sol vil mź klagen, | |
trōst. Dar umbe ensol der mensche niht schaden klagen. Er sol vil mź klagen, daz im trōst unbekant ist, daz in | |
enmac, als der süeze wīn niht ensmacket dem siechen. Er sol klagen, als ich hie vorhin geschriben hān, daz er niht | |
niht mit allem dem sīnen īngebildet enist der güete. Ouch sol ein mensche gedenken in sīnem leide, daz got die wārheit | |
sīn wort, sīn wārheit. Sīn wort ist, daz unser leit sol gewandelt werden in vröude. Sicherlīche, wiste ich vürwār, daz alle | |
in vröude. Sicherlīche, wiste ich vürwār, daz alle mīne steine solten verwandelt werden in golt, ie mź ich danne steine hęte | |
dem glīch: kein vaz enmac zweierleie trank in im gehaben. Sol ez wīn haben, man muoz von nōt wazzer ūzgiezen; daz | |
ūzgiezen; daz vaz muoz blōz und ītel werden. Dar umbe, soltū götlīche vröude und got nemen, dū muost von nōt die | |
abe, daz dū zuogekźret werdest». Kürzlīche gesaget: allez, daz nemen sol und enpfenclich sīn, daz sol und muoz blōz sīn. Die | |
Kürzlīche gesaget: allez, daz nemen sol und enpfenclich sīn, daz sol und muoz blōz sīn. Die meister sprechent: hęte daz ouge | |
und vil anders wunders, dā von man nū niht sprechen ensol. Dar umbe, wiltū ganze vröude und trōst haben und vinden | |
er ungetrstet und wirt von nōt leidic. Und dar umbe sol er gedenken: węrest dū einen andern wec gevarn oder hętest | |
ich aber ein anderz: dū hāst verlorn tūsent mark, sō soltū niht klagen die tūsent mark, die verlorn sint. Dū solt | |
soltū niht klagen die tūsent mark, die verlorn sint. Dū solt gote danken, der dir hāt gegeben tūsent mark, die dū | |
manic jār und verliuset daz nū von gotes verhencnisse; sō sol der mensche wīslīche gedenken und gote danken. $t Sō er | |
weiz er, waz nutzes und gemaches er vor hāte, und sol gote danken des gemaches, des er sō manic jār sich | |
bekante, daz im sō wol was, und enzürne niht. Er sol gedenken, daz der mensche nāch natiurlīcher wārheit niht von im | |
der ez im gelihen hāt, ez wider nemen wil? Er sol gote danken, der ez im verlihen hāt sō lange. Ouch | |
gote danken, der ez im verlihen hāt sō lange. Ouch sol er im danken, daz er im ez alzemāle $t niht | |
mir den rok und die kürsen in dem vroste, ich solte im vil billīche danken und vrō sīn. Und sol man | |
ich solte im vil billīche danken und vrō sīn. Und sol man daz sunderlīche merken, wie grzlīche unreht ich hān, sō | |
heiligen geistes ist: sich glīche halten in allen dingen. Ouch sol man wizzen, daz āne zwīvel ouch natiurlīchiu menschlīchiu tugent sō | |
wan ez zemāle vergangen $t ist. Daz man aber līden sol, daz enbenimet niht alzemāle līden, daz er minnet. Sant Paulus | |
wort, diu ich vor gesprochen hān. Baz ze vernemenne sō sol man wizzen, als ich ouch mź gesprochen hān, daz ein | |
nemen an sich ein rīche und wider ze komenne’. Ouch sol man aber wizzen, daz in der natūre īndruk und īnvluz | |
der ūzvluz vil līhter dan der vluz niderwert. Dā bī sol der mensche wizzen, ob im reht węre, daz im wünniclich | |
daz unser herre sprach: ’swer wil komen ze mir, der sol sīn selbes ūzgān und verzīhen und sol sīn criuze ūfheben’, | |
ze mir, der sol sīn selbes ūzgān und verzīhen und sol sīn criuze ūfheben’, daz ist: er sol abelegen und abetuon | |
und verzīhen und sol sīn criuze ūfheben’, daz ist: er sol abelegen und abetuon allez, daz criuze und leit ist. Wan | |
in einem, dan der sun ist. ’Ich’, sprichet der vater, ’sol sie leiten in ein einde und dā sprechen ze irm | |
der gotheit sune in dem vater, dā ich bin, dā sol wesen, der mir dienet, der mir volget, der ze mir | |
ze mir kumet. Noch ist aber ein ander trōst. man sol wizzen, daz aller natūre unmügelich ist, daz si iht breche, | |
dā der eine unglīche grzer węre dan der ander. Ouch sol man wizzen, daz der vinger und diu hant und ein | |
er ze sünen nimet und enpfęhet. Ez gehret dar zuo, sol man sun sīn, daz man līde. Wan gotes sun in | |
ūz wil machen ein vaz, dar ūz der künic trinken sol, sō brennet man daz sunderlīche mź dan ein anderz. Dar | |
sō er durch got līdet leit und schaden, węrlīche, er solte sich durch daz aleine billīche trsten. Ein mensche gibet doch | |
vriunt ervröuwen $t müge und im eine liebe bewīsen. Ouch sol man aber gedenken: hęte ein mensche einen vriunt, der durch | |
līdet. Nū spriche ich: wil danne got selber līden, sō sol ich gar billīche līden, wan, ist mir reht, sō wil | |
trsten eines menschen līden, daz ez mit mir hāt, sō sol mich vil mź trsten gotes mitlīden. Ze dem vünften māle: | |
mich vil mź trsten gotes mitlīden. Ze dem vünften māle: solte und wölte ich līden mit einem menschen, den ich minnete | |
einem menschen, den ich minnete und der mich minnete, sō sol ich gerne und gar billīche mit gote līden, der dā | |
ist in līdenne und mitlīdet mit uns: daz uns krefticlīche sol trsten gotes eigenschaft dā von, daz er daz lūter ein | |
von grōzen nutze, źre und gemach verdienen und lange besitzen solde, wölte er daz hindern oder węre sīn wille, daz ez | |
guot, dar ūz und dā von ze würkenne, waz man sol und wil, hāt in im beslozzen allez, daz man dā | |
buoches schrīben $t wil manigerleie trōst, wie sich ouch trsten sol und mac ein guot mensche an sīnem leide, wie man | |
sprach der künic: nein! wan vil līhte got wil und sol mir durch dise smācheit mīn bestez tuon. man liset in | |
er sīn niht, sō enwęre ez ouch niht -, sō ensol ich ouch niht wünschen gesunt wesen. Wan āne zwīvel, möhte | |
bedenket er sich her nāch baz und gibet mir. Ich sol gedulticlīche bīten, sunderlīche, als sīn gābe von gnāden ist und | |
biten, daz er mich gesunt mache: wan ich enwil noch ensol den rīchen, minniclīchen, milten got umbe sō kleine niht biten. | |
vrō oder leidic wirt umbe zergenclīchiu dinc dirre werlt. man sölte sich des sźre schamen von herzen vor gote und sīnen | |
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