Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

naht stfm (1389 Belege) BMZ BMZ Lexer Lexer Findeb. Findeb.  

BdN 253, 1 schaden. Der visch bedäut ainen iegleichen spiegelschawer, der tag und naht alleu ding betraht und beschawet in dem spiegel seiner vernunft
BdN 255, 15 êret. Solînus spricht, daz die megarn mit den sneken des nahtes an daz gestat gên und trinken daz himeltaw und werdent
BdN 255, 20 der ze mettenzeit gevangen wirt, ist liehter wan der des nahtes gevangen wirt, und sô der snek des tawes ie mêr
BdN 260, 31 sô schadent si wênig oder gar niht. si schadent des nahtes minner denn an dem tag, wan si werdent des nahtes
BdN 260, 32 nahtes minner denn an dem tag, wan si werdent des nahtes kalt von dem taw. die von vergift sterbent die erstarrent
BdN 288, 19 tôten pluomen, daz sint die dürren pluomen. wenn si diu naht begreift in irm auzraisen, sô ruoent si hôch in paumen,
BdN 290, 17 ruoen, als die wahter pflegent auf den pürgen, die paideu naht und tag anplâsent. sô daz geschiht, sô sweigent si alle
BdN 296, 30 si hazt der sunnen liecht und gêt gern pei der naht und allermaist wâ die läut gegangen sint. des tages verpirgt
BdN 297, 26 in vil landen und allermaist in Italia. wenn ez des nahtes vleugt, sô scheint ez, sam funken varn in der vinster,
BdN 298, 16 verstêt man den teufel, der hanget dem menschen tag und naht an den ôrn seins muotes und seinr gedenk, und versaumt
BdN 299, 33 si gewinnent volkumen flügel und vliegent des tages; aber des nahtes besamnent si sich auf ain cleu oder zuo aim kügäll.
BdN 300, 2 haizt man si auch goltwürm. die würm sament man des nahtes umb den augst und ertrenkt si in ezzich. wenn si
BdN 301, 31 wenn der môn vol ist, sô würkent si tag und naht, aber ander zeit niht. man siht ir steig und ir
BdN 305, 32 mit ainem stab. der frösch unkäusch ist mêr in der naht wan in dem tag, und dâ pei prüefet man die
BdN 306, 2 scham der unkäusch. daz ist wider die, die tag und naht unschämig sint. iedoch habent si klainen gewin mit der übermâz,
BdN 332, 32 lägel auz derlai holz, dâ setzt man wein ein über nacht, den trinkt dann der siech pei dem tag. diu rind
BdN 356, 12 ainem hann sein haupt dâ mit, der singt tag und naht niht. //VON DEM AMOMO. /Amomum ist ain paum, sam Plinius
BdN 368, 6 in ain tuoch und legt si in daz gemächt über naht, sô ziehent si auz dem ezzeich ain fäuht in sich
BdN 393, 21 der Schott spricht, der kürbiz praitt sein pluomen in der naht und erzaigt sein êre in der vinster, und sô der
BdN 429, 19 ostolan den menschen unsihtich und der karfunkel läuht in der naht. alsô habent auch ander stain vil wunderleicher kreft, sam uns
BdN 437, 20 menschen gedank. des staines varb ist feurein und scheint des nahtes mêr wan an dem tag, wan des tags ist er
BdN 437, 21 tag, wan des tags ist er tunkel, aber in der naht scheint er sô klâr, daz er pei im naht zuo
BdN 437, 22 der naht scheint er sô klâr, daz er pei im naht zuo tag macht, und haizt der stain kriechisch antrax. der
BdN 437, 27 der carbunkel, und der schäuht der vinster niht in der naht; er ist im auch ungeleich an den kreften, iedoch ist
BdN 483, 23 tages sô kalt, daz in niemant getrinken mag, und des nachts sô warm und haiz, daz in aber niemant getrinken mag,
BdN 485, 7 /Ain wazzer ist in dem land Perside, daz überfreust all naht, daz paideu läut und vih dar über gênt; aber des
BenGeb 62 namen dri/ habe uf dines zornes slach,/ den wir arnen naht unde tac./ wir bieten vur ze scherme den,/ der den
BenRez 14 wize des eies, mische daz zesamne, und tu es des nahtes in diu ougen. //Ze den ougen. Ob den kindelin di
BenRez 36 muge, und lege dar in alantwurz und laz ez uber naht sten und trinch ez morgens vastend. //Ze den ougen. Swaz
BenRez 37 vil wol [...?] in einem kupherinem vaze und druche es nahtes und tages in di ougen. //Ze den vichblatern. Der die
BenRez 40 und lege den da di wurme bizen, laze in uber naht dar an ligen, des morgens schawe den kese ob di
BvgSp 14 daz der bradem iht vz m#;euge, einen tac vnd eine naht. So seige denne den mete durch ein reyn tůch eder
BvgSp 14 reyn vaz vnd lazze in iern dr#;ei tac vnd dr#;ei naht vnd f#;eulle in alle abende. Dar nach lazze man in aber
BvgSp 20 im die hut abe, weich in in kaltem wazzer eine naht vnd nim [in] denne hervz vnd dr#;eucke in in ezzig
BvgSp 38 im die hut abe, weich in in kaldem wazzere ein naht, dr#;eucke in in ezzig, daz er gantz blibe, bint in
Eckh 5:19, 9 klaget in dem salter: ’trehene wâren mîn trôst tac und naht; alle die wîle man noch sprechen mohte: wâ ist dîn
Eckh 5:38, 15 niht hindern enmac. Daz werk glenzet und liuhtet tac und naht. Ez lobet und singet gotes lop und einen niuwen gesanc,
Eckh 5:39, 6 Daz werk würket $t der stein âne underlâz tac und naht. Daz er tûsent jâr dâ obenân læge, er enneigete weder
Eckh 5:48, 13 einen ze gesinde enpfangen, daz er den sante ûz bî naht und reit in danne selber ane und vaht mit im.
Eilh M, 3447 allin den da waren/ und sprach opinbarin,/ er wolte siben naht uze sin./ des frowede sich diu cůnigin.[/ //Do der cůning
EnikFb 1596 geminnet alsô sêre,/ daz trûrens lützel ieman pflac/ weder bî naht noch bî tac./ im gap got erben sicherlîch/ ze Stîr
EnikFb 2618 alsô sêre,/ daz iz iuch niht riuwen mac:/ ich wil naht unde tac/ iuwers willen dar umb vârn.’/ der keiser sprach:
EnikWchr 1642 Calvarie genant./ dô er dâ in der erde lac/ beidiu naht unde tac,/ dô wart er ûz gegraben sider/ und wart
EnikWchr 1886 daz ich die trit dâ sehen mac/ ob ir bî naht oder bî tac/ zesamen giengt; daz wær mir leit./ nu
EnikWchr 2704 im wol bekant:/ dhein wazzer ez trinken mac,/ weder bî naht noch bî tac,/ ez trüebe ez mit dem füezlîn./ daz
EnikWchr 4248 er vor trunkenheit wart rôt/ und ouch unversunnen lac/ die naht biz an den tac./ ein bett wart dô bekant,/ daz
EnikWchr 5123 mîn kint hâst vrezzen?/ ich kan sîn niht vergezzen./ beidiu naht unde tac/ geleit sich niht mîns herzen klag./ ôwê der
EnikWchr 5808 alz verkoufen wil./ nem ieslîch sun einen sac,/ und vart naht unde tac,/ biz ir komt in Egyptenlant./ dâ wirt iu
EnikWchr 7320 daz dhein wîgant/ im ez an gewinnen mac/ weder bî naht noch bî tac./ sîn gewalt für den himel gêt,/ dâ
EnikWchr 7754 vernam alterseine,/ dô tet er in den dritten slac/ beidiu naht unde tac./ dô ir korn wart gesæt/ und man daz

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