Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hôch Adj. (1983 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

BdN 199, 30 daz er gern nistt auf gar hôhen paumen, als auf hôhen vorhen, und nistent ir sô vil zesamen, daz man oft
BdN 213, 27 si ir air an ainer haimleichen stat. wenn der pfâw hôch auf steigt, daz ist ain zaichen des künftigen regens. Aristotiles
BdN 214, 32 seinen gaistleichen strâfen. wenn der pfâw (daz ist der pischof) hôch auf klimmet, daz ist, wenn er sein strâfen beswært, daz
BdN 237, 1 füez und hât preischüehel als ain rint und hât ain hohez antlütz und ainen zagel oder ainen swanz als ain swein
BdN 269, 12 enpfint, sô sleuft er etswenn her auz und fleugt gar hôch über die lüft und zetailt den luft mit seinen gar
BdN 288, 20 si diu naht begreift in irm auzraisen, sô ruoent si hôch in paumen, dar umb, daz daz taw oder der regen
BdN 288, 26 die andern und hât aufgerihteu pain und ist sein ganch hœher wan der andern. er hât auch an der stirn ain
BdN 295, 11 umb stirbt ir kaineu hungers. wenn die spinnen ireu netzel hœher ziehent, daz ist ain zaichen, daz ez regenen wil. diu
BdN 313, 33 vil gesprochen sam ain aufgängel, wan der paum wirt gar hôch und langet über ander paum, sam Isidorus spricht, und ist
BdN 316, 24 und ander gestalt dar ein graben. der paum wechset niht hôch und ist an der kraft warm und trucken und hât
BdN 316, 32 sint hertgriffig. der paum ist zwair lai. ainr lai wechst hœher wan der andern lai und der hœher praitt sich niht
BdN 316, 32 ainr lai wechst hœher wan der andern lai und der hœher praitt sich niht sô vast sam der nider und tregt
BdN 317, 9 sein est sam diu puoch tuot, iedoch ist diu puoch hœher wan der kestenpaum und sint des kestenpaums pleter lenger und
BdN 318, 19 sumerzeiten in wälhischen landen. ez wahsent gar schœn und gar hôch cederpäum in den landen gegen der sunnen aufganch auf dem
BdN 318, 33 dein wirdikait! //VON DEM CYPRESSENPAUM. /Cypressus ist auch gar ain hoher paum und tregt vil gemainschaft mit dem cederpaum, wan der
BdN 331, 18 gern an wüesten steten, die unperhaft sint, und wechset genuog hôch und hât vil swanker ästel, dâ man pesem auz macht.
BdN 333, 14 und hât ain scharpf rinden; aber er ist niht gar hôch, und wenn man den paum pelzet auf ainen fremden stam,
BdN 337, 24 flaisch. der paum hât auch die art, sô er ie hœher wirt, sô er sich ie vester praitt, wan der stams
BdN 347, 27 und sänftigent die hitz an den siechen läuten. //VON DEM HOHEN MAULPERPAUM. /Sicomorus mag der hôch maulperpaum gehaizen, wan sam Rabanus
BdN 347, 28 den siechen läuten. //VON DEM HOHEN MAULPERPAUM. /Sicomorus mag der hôch maulperpaum gehaizen, wan sam Rabanus spricht, der paum hât geleich
BdN 347, 30 der paum hât geleich pleter dem maulperpaum, aber er ist hœher wan der maulperpaum und dar umb haizt er auch ze
BdN 347, 32 dar umb haizt er auch ze latein celsa, daz spricht hôch. ander lêrær sprechent, daz der paum der wild veigenpaum sei;
BdN 349, 12 gar edeleu pleter und gar schœneu. der paum wechset gar hôch in den freien luft und gibt harz, der ist edeler
BdN 354, 12 wolsmeckenden paum, der rinten, wurzel, pleter, harz und saf man hôch preiset, wahsent niht in däutschen landen, si wahsent in den
BdN 362, 31 daz ist daz pest und dar umb, daz der paum hôch ist und klain, dar auf der fenix nistet, dar umb
BdN 363, 4 dâ von habent. wan wizz, daz reht käusch sich gar hôch swinget über leipleich nâtûr. //VON DER HOLZGATZ. /Cassia_lignea haizt ain
BdN 404, 3 ist zwairlai. ainz wehset an trucken steten, daz hât ain hôch pluomen in ains jâchandes varb, diu ist gar waich und
BdN 404, 5 daz ander wehset an wäzzerigen steten und hât auch ain hôch pluomen, aber diu ist gelvar und mösent an dem smack
BdN 412, 22 auz, den sweinen zuo ainer kost. diu pluom hât ainen hôhen stengel, dâ stêt auf diu pluom ze obrist und ist
BdN 454, 28 augen wê. dar umb spricht Salomôn in dem puoch der hôhen sprüch ‘daz aug ist ain klaineu wonung, wan ez leidet
BdN 492, 24 die haizent cyclopedes, die sint sô lanch, daz si über hôch päum aufgênt, die ezzent pluot. man hât gesehen, daz ir
BdN 494, 6 gemacht hât, und hât ez gesament auz der geschrift der hôhen maister, die haizent Aristotiles, Plinius, Solînus, Ambrosius, der grôz Basilius,
BrZw 53 vo1m prior werde gibrochi1n durh di1n gaſt niuwa1n liht an hohir ſi tag der uaſtun der nit mug werden virwerſalt. di
BvgSp Vorrede,16 vnd wie sie sich besachen,/ daz sie klein gethrahte z#;ov hoher spise machen./ der sol diz bůch vernemen/ vnd sol sich
Eckh 5:11, 6 alt. Bî dem willen des mannes meinet sant Johannes die hœhsten krefte der sêle, der natûre und ir werk ist unvermischet
Eckh 5:20, 3 daz daz niderste der sêle ist edeler dan des himels hœhstez. Wie mac danne der mensche sich vermezzen, daz er ein
Eckh 5:20, 17 ein heidenischer meister: herzoge und oberster vater und herre des hôhen himels, allez, daz dû wilt, des bin ich bereit; gip
Eckh 5:33, 6 unser herre in dem wîssagen Isaias und meinte, daz kein hôch glîchnisse und kein vride der minne engenüeget mir, biz daz
Eckh 5:38, 11 sich bilden. Und dâ von sô muoz etwaz innigers und hœhers sîn und ungeschaffen, âne mâze und âne wîse, dâ sich
Eckh 5:45, 5 der natûre îndruk und învluz der obersten natûre und der hœhsten ist einem ieglîchen wünniclîcher und lustlîcher $t dan sîn selbes
Eckh 5:49, 22 daz gedult in lîdenne durch got ist bezzer, tiurer und hœher und edeler dan allez, daz man dem menschen wider sînen
Eckh 5:60, 26 heidenischer meister, Senecâ, sprichet: man sol von grôzen und von hôhen dingen mit grôzen und mit hôhen sinnen sprechen und mit
Eckh 5:60, 26 von grôzen und von hôhen dingen mit grôzen und mit hôhen sinnen sprechen und mit erhabenen $t sêlen. Ouch sol man
Eckh 5:61, 7 geloubic werden, und doch beginnet er daz êwangelium von dem hœhsten, daz kein mensche von gote hie gesprechen $t mac; und
Eckh 5:110, 14 und daz got hât gesprochen und noch sprichet in dem hœhsten, in dem grunde mîner sêle. Und anderswâ sprichet er und
Eckh 5:112, 22 in ein götlich bilde, gotes kint worden ist. Vürbaz noch hœher enist enkein grât, und dâ ist êwigiu ruowe und sælicheit,
Eckh 5:114, 13 sunne ist daz lieht dirre werlt und meinet, daz daz hœhste und daz beste, daz geschaffen und gemachet ist, decket und
Eckh 5:118, 3 daz, daz nû hie in uns diu kraft edeler und hœher ist, von der wir wizzen und bekennen, daz wir sehen,
Eckh 5:118, 28 lûtern berge und nam daz mark oder den kernen des hœhsten boumes und zôch abe die hœhe sînes loubes und brâhte
Eckh 5:119, 2 ist danne edeler wan der einhalp geborn ist von dem hœhsten und von dem besten, daz crêatûre hât, und anderhalp von

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken