Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

got stM. (7085 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:57, 2 slahen wölte. Dō sprach der künic: nein! wan vil līhte got wil und sol mir durch dise smācheit mīn bestez tuon.
Eckh 5:57, 5 in līdenne. Dō sprach der vater: wiltū, sun, daz ich got bite, daz er dir daz beneme? Dō sprach der ander:
Eckh 5:57, 6 ez ist mir nütze; daz bekenne ich wol. Sunder bite got, daz er mir sīn gnāde gebe, daz ich ez willīche
Eckh 5:57, 8 willīche līde. man vrāgete eines einen siechen menschen, warumbe er got niht enbęte, daz er in gesunt machete. Dō sprach der
Eckh 5:57, 11 was, wan er wölte des gewis sīn, daz der minniclīche got niemer enmöhte daz gelīden, daz er siech węre, ez enwęre
Eckh 5:57, 12 wan ist der mensche guot, sō wil er allez, daz got wil, und niht, daz got welle, daz der mensche welle;
Eckh 5:57, 13 sō wil er allez, daz got wil, und niht, daz got welle, daz der mensche welle; dem węre gar unreht. Und
Eckh 5:57, 16 gesunt wesen. Wan āne zwīvel, möhte daz gesīn, daz mich got gesunt machete āne sīnen willen, mir węre unwert und unmęre,
Eckh 5:57, 19 unminne. Vil lieber, bezzer und nützer ist mir, daz mich got minne und ich ouch siech sī, dan ob ich gesunt
Eckh 5:58, 1 dan ob ich gesunt an dem lībe węre und mich got niht enminnete. Daz got minnet, daz ist iht; waz got
Eckh 5:58, 1 an dem lībe węre und mich got niht enminnete. Daz got minnet, daz ist iht; waz got niht enminnet, daz enist
Eckh 5:58, 1 got niht enminnete. Daz got minnet, daz ist iht; waz got niht enminnet, daz enist niht, alsō sprichet daz buoch der
Eckh 5:58, 3 der wīsheit. Ouch hāt daz die wārheit, daz allez, daz got wil, in dem selben und von dem selben, daz ez
Eckh 5:58, 4 wil, in dem selben und von dem selben, daz ez got wil, sō ist ez guot. Węrlīche, menschlīche ze sprechenne: mir
Eckh 5:58, 16 sache, war umbe mir unwert und unmęre węre, daz ich got welle biten, daz er mich gesunt mache: wan ich enwil
Eckh 5:58, 18 mache: wan ich enwil noch ensol den rīchen, minniclīchen, milten got umbe sō kleine niht biten. Węre, daz ich ze dem
Eckh 5:59, 1 daz ich spriche, daz allez guot, joch alle crźatūren, gegen gote ist minner dan ein bōne gegen aller dirre līplīchen werlt.
Eckh 5:59, 6 werlt. man sölte sich des sźre schamen von herzen vor gote und sīnen engeln und vor den liuten, daz man des
Eckh 5:59, 10 ouch der heidenen sint des vol, wie vrome liute durch got und ouch durch natiurlīche tugent ir leben hānt gegeben und
Eckh 5:59, 19 niht erschręken und williclīche līp und sźle ūfgęben $t durch gotes gerehticheit. Dā mite sī des buoches ein ende. Doch sō
Eckh 5:60, 4 uns dunket sō grōz, daz wir ein kleine līden durch got, die źwige sęlicheit. Daz ander wort, daz ich meine, daz
Eckh 5:60, 8 sprichet in dem źrsten buoche sīner bīhte. Er sprichet, daz got allez, daz noch zuokünftic ist, joch über tūsent und tūsent
Eckh 5:60, 14 blintheit verborgen wese. Mir genüeget, daz in mir und in gote wār sī, daz ich spriche und schrībe. Der einen stapschaft
Eckh 5:61, 7 er daz źwangelium von dem hœhsten, daz kein mensche von gote hie gesprechen $t mac; und ouch sint sīniu wort und
Eckh 5:61, 10 ouch unsers herren wort dicke unrehte vernomen. Der minniclīche, milte got, diu wārheit, gebe mir und allen den, die diz buoch
Eckh 5:110, 8 unser herre sprichet. Ez ist ouch der acker, dar īn got sīn bilde und sīn glīchnisse hāt īngesęjet und sęjet den
Eckh 5:110, 10 aller güete: sāmen götlīcher natūre. Götlīcher natūre sāme der ist gotes sun, gotes wort. Der ūzer mensche der ist der vīentlich
Eckh 5:110, 10 sāmen götlīcher natūre. Götlīcher natūre sāme der ist gotes sun, gotes wort. Der ūzer mensche der ist der vīentlich mensche und
Eckh 5:110, 13 in mir, daz mich hindert und dem wider ist, daz got gebiutet und daz got rętet und daz got hāt gesprochen
Eckh 5:110, 13 hindert und dem wider ist, daz got gebiutet und daz got rętet und daz got hāt gesprochen und noch sprichet in
Eckh 5:110, 14 ist, daz got gebiutet und daz got rętet und daz got hāt gesprochen und noch sprichet in dem hœhsten, in dem
Eckh 5:111, 1 Daz vleisch rętet untugent und bōsheit; der geist rętet minne gotes, vröude, vride und alle tugent. Der dā volget und lebet
Eckh 5:111, 11 meister, Tullius und Senecā, daz enkein redelich sźle enist sunder got; sāme gotes ist in uns. Hęte er einen guoten, wīsen
Eckh 5:111, 11 und Senecā, daz enkein redelich sźle enist sunder got; sāme gotes ist in uns. Hęte er einen guoten, wīsen und vlīzigen
Eckh 5:111, 13 werkman, sō betrüejete er dester baz und wüehse ūf ze gote, des sāme er ist, und würde diu vruht glīch ein
Eckh 5:111, 14 sāme er ist, und würde diu vruht glīch ein natūre gotes. Birboumes sāme wehset ze birboume, nuzboumes sāme in nuzboum, sāme
Eckh 5:111, 15 Birboumes sāme wehset ze birboume, nuzboumes sāme in nuzboum, sāme gotes in got. Ist aber, daz der guote sāme hāt einen
Eckh 5:111, 15 wehset ze birboume, nuzboumes sāme in nuzboum, sāme gotes in got. Ist aber, daz der guote sāme hāt einen tumben und
Eckh 5:111, 18 noch ūzwahsen enmac. Doch sprichet Origenes, ein grōz meister: wan got selber disen sāmen īngesęjet und īngedrücket und īngeborn hāt, sō
Eckh 5:111, 21 glenzet, liuhtet und brinnet und neiget sich āne underlāz ze gote. Der źrste grāt des innern und des niuwen menschen, sprichet
Eckh 5:112, 4 sunder er löufet und īlet ze lźre und ze rāte gotes und götlīcher wīsheit, kźret den rücke der menscheit und daz
Eckh 5:112, 5 wīsheit, kźret den rücke der menscheit und daz antlitze ze gote, kriuchet der muoter ūz der schōz und lachet den himelschen
Eckh 5:112, 11 er ist mit minne gebunden alsō mit guotem vlīze mit gote, unz er in gesetzet und in gewīset in vröude und
Eckh 5:112, 14 mź zuonimet und gewurzelt wirt in der minne und in gote, alsō daz er bereit ist ze enpfāhenne alle anvehtunge, bekorunge,
Eckh 5:112, 19 grāt ist, sō der mensche ist entbildet und überbildet von gotes źwicheit und komen ist in ganze volkomen vergezzenlicheit zerganclīches und
Eckh 5:112, 21 lebens und gezogen ist und übergewandelt in ein götlich bilde, gotes kint worden ist. Vürbaz noch hœher enist enkein grāt, und
Eckh 5:113, 1 menschen ist źwic leben. Von disem innern edeln menschen, dā gotes sāme und gotes bilde īngedrücket $t und īngesęjet ist, wie
Eckh 5:113, 1 leben. Von disem innern edeln menschen, dā gotes sāme und gotes bilde īngedrücket $t und īngesęjet ist, wie der sāme und
Eckh 5:113, 3 der sāme und daz bilde götlīcher natūre und götlīches wesens, gotes sun, erschīne und man sīn gewar werde und ouch etwenne
Eckh 5:113, 5 werde, sprichet der grōze meister Origenes ein glīchnisse, $t daz gotes bilde, gotes sun, ist in der sźle grunde als ein

Ergebnis-Seite: << 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >>
Seite drucken