Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
got stM. (7085 Belege) MWB Lexer BMZ Findeb.
diu hindernisse ist in im, wan in im enist niht got worden alliu dinc. Wan węre im daz, sō węre im | |
bī allen liuten gar reht und wol, wan er hāt got, und den enmac im nieman genemen noch sīnes werkes enmac | |
in nieman gehindern. War ane liget nū diz wāre haben gotes, daz man in węrlīche habe? Diz węrlīche haben gotes liget | |
haben gotes, daz man in węrlīche habe? Diz węrlīche haben gotes liget an dem gemüete und an einem inniclīchen vernünftigen zuokźrenne | |
dem gemüete und an einem inniclīchen vernünftigen zuokźrenne und meinenne gotes, niht an einem stęten anegedenkenne $t in einer glīchen wīse, | |
ensol niht haben noch im lāzen genüegen mit einem gedāhten gote, wan, swenne der gedank vergāt, sō vergāt ouch der got. | |
gote, wan, swenne der gedank vergāt, sō vergāt ouch der got. Mźr: man sol haben einen gewesenden got, der verre ist | |
vergāt ouch der got. Mźr: man sol haben einen gewesenden got, der verre ist obe den gedenken des menschen und aller | |
ist obe den gedenken des menschen und aller crźatūre. Dér got envergāt niht, der mensche enkźre denne williclīche abe. Der got | |
got envergāt niht, der mensche enkźre denne williclīche abe. Der got alsō in wesenne hāt, der nimet got götlīchen, und dem | |
williclīche abe. Der got alsō in wesenne hāt, der nimet got götlīchen, und dem liuhtet er in allen dingen; wan alliu | |
in allen dingen; wan alliu dinc smeckent im götlīchen, und got erbildet sich im ūz allen dingen. in im blicket got | |
got erbildet sich im ūz allen dingen. in im blicket got alle zīt, in im ist ein abegescheiden $t abekźren und | |
ein abegescheiden $t abekźren und ein īnbilden sīnes geminneten gegenwertigen gotes. Glīcher wīs, als den dā hitziclīchen dürstet in rehtem durste, | |
in enhindert kein unruowe. Der mensche ist verre mźr vor gote gelobet, wan er alliu dinc götlīche nimet und mźr, dan | |
er ist. Er muoz lernen diu dinc durchbrechen und sīnen got dar inne nemen und den krefticlīche in sich künnen erbilden | |
götlīcher gegenwerticheit durchgangen sīn und mit der forme sīnes geminneten gotes durchformet sīn und in im gewesent sīn, daz im sīn | |
$t bilde in in setzent; wan, swā daz herze vol gotes ist, dā enmugen die crźatūre niht stat gehaben noch vinden; | |
sīn selbes und sīner inwendicheit und nemen in allen dingen got in der hhsten wīse, als ez mügelich ist. Wan der | |
und an kreften, sō wirt den liuten reht und nement got in allen dingen glīche und vindent gotes glīche vil in | |
reht und nement got in allen dingen glīche und vindent gotes glīche vil in allen dingen. Und dā ist wol ein | |
glīch; und dem reht węre, in der wārheit, dem liuhtet got als blōz in dem werltlīchen $t als in dem aller | |
in dem werltlīchen $t als in dem aller götlīchesten, dem got alsō węre worden. Triuwen, niht alsō, daz der mensche selber | |
zuovellet an sehenne und an hrenne, daz sol er ze gote kźren. Dem got alsō gegenwertic ist in allen dingen und | |
und an hrenne, daz sol er ze gote kźren. Dem got alsō gegenwertic ist in allen dingen und sīner vernunft an | |
muoz ie under zwein dingen einez geschehen: eintweder er sol got nemen und lernen haben ķn den werken, oder er sol | |
der vil ist, dar umbe sō lerne der mensche sīnen got haben in allen dingen und ungehindert blīben in allen werken | |
sol würken mit den liuten, sō sol er sich krefticlīche gotes vor warnen und vesticlīche in daz herze setzen und alle | |
allem willen wilt, daz hāst dū, und daz enmac dir got und alle crźatūren niht benemen, ob der wille anders ganz | |
willen dan aleine an der maht, in der wārheit, vor gote hāst dū ez allez getān, und enmac dir daz nieman | |
als balde ich mac, und haben getān, daz ist vor gote glīch. Ouch, wölte ich als vil willen haben, als alliu | |
als vil minne haben, als alle menschen ie gewunnen, und got als vil loben oder swaz dū erdenken maht, daz hāst | |
dā er sīn selbes ūzgegangen ist und in den willen gotes gebildet und geformieret ist. Jā, ie des mźr ist, ie | |
dem andern, daz liget verborgen in der sźle, die wīle got verborgen liget in dem grunde der sźle. Disiu minne liget | |
besten niht; wan, ez sī ouch, daz ez wol von gote sī, sō gibet unser herre daz solchen liuten durch ein | |
wol, daz sie minne hānt, ob sie āne solchen enthalt gote ganze und stęte triuwe haltent. Nū sī, daz ez zemāle | |
wārheit, swaz der mensche lęzet und sich des verwiget durch got, jā, ez sī ouch, daz der mensche grzlīchen $t beger | |
und innicheit, und tuot dar zuo, waz er vermac, und got gibet ez im niht und er getrstet sich sīn und | |
und er getrstet sich sīn und enbirt sīn williclīche durch got: in der wārheit, er sol in im vinden glīcher wīs, | |
węre ūzgegangen und sich es getrstet und verwegen hęte durch got; er sol hundertvalt als vil nemen. Wan, swaz der mensche | |
mensche gerne hęte und sich des getrstet und enbirt durch got, ez sī līplich oder geistlich, daz vindet $t er allez | |
sī līplich oder geistlich, daz vindet $t er allez in gote, als ob daz der mensche hęte gehabet und es ūz | |
wan der mensche sol williclīchen beroubet sīn aller dinge durch got und in der minne sich verwegen und getrsten alles trōstes | |
in dem trōste. Dū solt aber wizzen, daz die vriunde gotes niemer āne trōst sīn, wan, swaz got wil, daz ist | |
daz die vriunde gotes niemer āne trōst sīn, wan, swaz got wil, daz ist ir aller hhster trōst, ez sī trōst | |
trōst oder untrōst. //Waz der mensche tuon sol, sō er gotes vermisset und sich verborgen hāt. Ouch solt dū wizzen, daz | |
verborgen hāt. Ouch solt dū wizzen, daz der guote wille gotes niht mac gemissen. Mźr: daz enpfinden des gemüetes daz misset | |
enpfinden des gemüetes daz misset sīn underwīlen und węnet dicke, got sī vür gegangen. Waz solt dū denne tuon? Rehte daz | |
dū dich dā hieltest. Ez enist kein rāt als guot, got ze vindenne, dan wā man got lęzet; und wie dir | |
kein rāt als guot, got ze vindenne, dan wā man got lęzet; und wie dir was, dō dū in zem lesten | |
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