Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

got stM. (7085 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:44, 22 daz ein guot mensche, als verre er guot ist, hāt gotes eigenschaft niht aleine dar ane, daz er minnet und würket
Eckh 5:44, 23 minnet und würket allez, daz er minnet und würket, durch got, den er dā minnet und durch den er würket, sunder
Eckh 5:44, 25 selben, der dā minnet; wan, daz er minnet, daz ist got-vater-ungeborn, der dā minnet, ist got-sun-geborn. Nū ist der vater in
Eckh 5:44, 26 daz er minnet, daz ist got-vater-ungeborn, der dā minnet, ist got-sun-geborn. Nū ist der vater in dem sune und der sun
Eckh 5:44, 28 daz innigeste und daz oberste der sźle schepfet und nimet gotes sun und gotes-sun-werden in des himelschen vaters schōze und herzen,
Eckh 5:45, 13 und ze verzīhenne und alzemāle ūz ze gānne in allem dem, daz got den menschen līden wil. Und daz meinet nāch einem guoten
Eckh 5:45, 19 ein vröude, ein herzeliep, und der kęme und volgete węrlīche gote. Wan, als got niht enmac betrüeben noch leidic gemachen, als
Eckh 5:45, 19 herzeliep, und der kęme und volgete węrlīche gote. Wan, als got niht enmac betrüeben noch leidic gemachen, als wźnic möhte den
Eckh 5:46, 15 ze irm herzen’. Herze ze herzen, ein in einem minnet got. Allez, daz dem vremde und verre ist, daz hazzet got.
Eckh 5:46, 16 got. Allez, daz dem vremde und verre ist, daz hazzet got. Ze ein locket und ziuhet got. Ein suochent $t alle
Eckh 5:46, 16 verre ist, daz hazzet got. Ze ein locket und ziuhet got. Ein suochent $t alle crźatūren, joch die nidersten crźatūren suochent
Eckh 5:47, 20 reht, daz wir uns selben nihtes niht enminneten dan durch got und in gote. Und węre daz alsō, sō węre uns
Eckh 5:47, 21 uns selben nihtes niht enminneten dan durch got und in gote. Und węre daz alsō, sō węre uns allez daz līht
Eckh 5:47, 21 alsō, sō węre uns allez daz līht und wunne, daz got von uns und in uns wölte, sunderlīche, sō wir gewis
Eckh 5:47, 22 und in uns wölte, sunderlīche, sō wir gewis węren, daz got unglīche minner mac gelīden neheinen gebresten noch schaden, ob er
Eckh 5:48, 1 grœzer gemach dar inne wiste und meinte. Węrlīche, der des gote niht getrūwete, daz ist alzemāle billich, daz er līden und
Eckh 5:48, 3 habe. Noch ist ein ander trōst. Sant Paulus sprichet, daz got kestiget alle, die er ze sünen nimet und enpfęhet. Ez
Eckh 5:48, 5 dar zuo, sol man sun sīn, daz man līde. Wan gotes sun in der gotheit und in der źwicheit niht līden
Eckh 5:48, 7 zīt, daz er mensche würde und līden möhte. Wiltū danne gotes sun wesen und enwilt doch niht līden, sō hāst dū
Eckh 5:48, 9 dū gar unreht. in der wīsheit buoche stāt geschriben, daz got prüevet und versuochet, wer gereht sī, als man ein golt
Eckh 5:49, 5 sie sich vröuweten, daz sie des wirdic węren, smācheit durch got ze līdenne. Gotes sun von natūre wolte von gnāden mensche
Eckh 5:49, 6 daz sie des wirdic węren, smācheit durch got ze līdenne. Gotes sun von natūre wolte von gnāden mensche werden, daz er
Eckh 5:49, 7 werden, daz er durch dich līden möhte, und dū wilt gotes sun werden und niht mensche, daz dū niht enmügest noch
Eckh 5:49, 8 niht mensche, daz dū niht enmügest noch endürfest līden durch got noch durch dich selben. Ouch, wölte der mensche wizzen und
Eckh 5:49, 10 mensche wizzen und gedenken, wie grōze vröude in der wārheit got selbe nāch sīner wīse und alle engel und alle, die
Eckh 5:49, 10 selbe nāch sīner wīse und alle engel und alle, die got wizzent und minnent, hānt in gedult des menschen, sō er
Eckh 5:49, 11 und minnent, hānt in gedult des menschen, sō er durch got līdet leit und schaden, węrlīche, er solte sich durch daz
Eckh 5:49, 22 źrsten, daz sant Augustīnus sprichet, daz gedult in līdenne durch got ist bezzer, tiurer und hœher und edeler dan allez, daz
Eckh 5:50, 2 sīnen willen genemen mac; daz ist allez ūzerlich guot. Weiz got, man envindet nieman, der dise werlt minnet, sō rīchen, der
Eckh 5:50, 5 andern māle ennime ich niht aleine bī dem worte, daz got sprichet, $t daz er ist mit dem menschen in sīnem
Eckh 5:50, 7 ez ūz und in dem worte und spriche alsō: ist got mit mir in līdenne, waz wil ich danne mź, waz
Eckh 5:50, 9 Ich enwil doch niht anders, ich enwil niht mź dan got, ob mir reht ist. Ez sprichet sant Augustīnus: «der ist
Eckh 5:50, 10 «der ist gar gītic und unwīse, dem niht engenüeget an gote», und sprichet anderswā: «wie mac dem menschen genüegen an gotes
Eckh 5:50, 11 gote», und sprichet anderswā: «wie mac dem menschen genüegen an gotes gāben ūzerlīche oder innerlīche, sō im niht engenüeget an gote
Eckh 5:50, 12 gotes gāben ūzerlīche oder innerlīche, sō im niht engenüeget an gote selben?» Dar umbe sprichet er aber anderswā: herre, wīsest dū
Eckh 5:50, 15 dich. Dar umbe sprichet daz buoch der wīsheit: $t mit gote, der źwigen wīsheit, sint mir komen zemāle mit einander alliu
Eckh 5:50, 17 niht guot enist noch enmac guot gesīn, waz kumet āne got, und allez, daz kumet mit gote, daz ist guot und
Eckh 5:50, 17 gesīn, waz kumet āne got, und allez, daz kumet mit gote, daz ist guot und dā von aleine guot, daz ez
Eckh 5:50, 18 ist guot und dā von aleine guot, daz ez mit gote kumet. Ich wil gotes geswīgen. Benęme man allen crźatūren aller
Eckh 5:50, 18 von aleine guot, daz ez mit gote kumet. Ich wil gotes geswīgen. Benęme man allen crźatūren aller dirre werlt daz wesen,
Eckh 5:50, 19 Benęme man allen crźatūren aller dirre werlt daz wesen, daz got gibet, sō bliben sie blōz niht, ungenęme, unwert und hezzeclich.
Eckh 5:50, 21 edels sinnes hāt daz wort inne, wie allez guot mit gote kumet, daz nū ze lange würde ze sprechenne. Ez sprichet
Eckh 5:51, 4 alle zīt habe. Ze dem dritten māle spriche ich: daz got mit uns ist in līdenne, daz ist, daz er mit
Eckh 5:51, 6 der die wārheit bekennet, der weiz, daz ich wār spriche. Got der līdet mit dem menschen, jā, er līdet nāch sīner
Eckh 5:51, 8 līdet, der durch in līdet. Nū spriche ich: wil danne got selber līden, sō sol ich gar billīche līden, wan, ist
Eckh 5:51, 9 billīche līden, wan, ist mir reht, sō wil ich, daz got wil. Ich bite alle tage, und got heizet mich biten:
Eckh 5:51, 9 wil ich, daz got wil. Ich bite alle tage, und got heizet mich biten: ’herre, dīn wille gewerde’, und doch, sō
Eckh 5:51, 10 heizet mich biten: ’herre, dīn wille gewerde’, und doch, sō got wil līden, sō wil ich von līdenne klagen; dem ist
Eckh 5:51, 11 klagen; dem ist gar unreht. Ouch spriche ich sicherlīche, daz got sō gerne mit uns und durch uns līdet, sō wir
Eckh 5:51, 12 mit uns und durch uns līdet, sō wir aleine durch got līden, daz er līdet sunder līden. Līden ist im sō

Ergebnis-Seite: << 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >>
Seite drucken