Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ëʒ#’1 prn (9750 Belege) MWB   Lexer BMZ Lexer-Nachtr. Findeb. Findeb.  

BdN 18, 11 als lang unz ez her wider auz kümpt. beleibt aber ez dar inn, sô stirbt der mensch. diu pest hilf dâ
BdN 18, 24 maist an den mannen under dem kinn, aber man siht ez an den frawen selten oder nümmer. diu kel ist voller
BdN 19, 10 grœzer achseln dann kain ander tier nâch seiner grœzen, daz ez dâ mit trag und hab sein pürd. die achseln sint
BdN 19, 17 der prust schônhait mit irr übriger dicken iht unschœnen, wann ez unschœnt den menschen wenn im die achseln her für hangent
BdN 20, 10 er niht ain mäuslein. Nu sprechent die andern maister, daz ez niht zimleich sei, daz man diu edeln stuck des leibs
BdN 20, 12 stuck des leibs mäuslein haiz, wan ain mäuslein, als wir ez hie nemen, ist ain geschirr der willicleichen wegung an den
BdN 22, 5 ist daz pain hert gemacht von nâtûr dar umb, daz ez ain aufhaltung sei des leibs und der waichen gelider, wenn
BdN 22, 31 mark mêr sei ain überflüzzichait in den painen wann daz ez ir narung sei. daz ist bezaichent dâ mit, daz man
BdN 23, 1 verzern, und dar umb hât der leb niht marks, wann ez wirt verzert von der übrigen nâtürleichen hitz, die in des
BdN 23, 3 ist. iedoch bringt daz mark den painen die hilf, daz ez si fäuhtet und waicht oder zæch macht, dar umb, daz
BdN 23, 12 wirt leicht zerbrochen. diu pest schickung des flaischs ist, daz ez niht ze mager noch ze vaizt sei und daz brüeft
BdN 23, 19 Galiênus spricht, daz daz flaisch dar zuo nütz sei, daz ez die klunsen zwischen den painen und den âdern derfülle und
BdN 23, 21 klunsen zwischen den painen und den âdern derfülle und daz ez diu gelider ze samen hab. daz flaisch daz hât mangerlai gestalt
BdN 23, 24 und ist satrôt in dem herzen, in der lebern ist ez purpervar, in der milz ist ez swarz oder swarzlot. //VON
BdN 23, 24 in der lebern ist ez purpervar, in der milz ist ez swarz oder swarzlot. //VON DER HAUT. /Diu haut oder daz
BdN 24, 2 daz ander dik. wâ daz vel dik ist, dâ ist ez sleht und ains senften griffs, wâ ez dünn ist und
BdN 24, 2 ist, dâ ist ez sleht und ains senften griffs, wâ ez dünn ist und zesträut auz ainander, dâ ist ez oft
BdN 24, 3 wâ ez dünn ist und zesträut auz ainander, dâ ist ez oft gar rauch und hertgriffig. daz trückner vel ist räuher
BdN 24, 22 wegen, die ir sideln habent etswie vil in der prust. ez ist ain praitz pain voller rœrlein in im selber ze
BdN 25, 5 und die schüllent an den juncfrawen klain sein und tapfer. ez spricht auch Aristotiles, wenn die juncfrawen habent prüstel zwaier twerhvinger
BdN 25, 9 ist pezzer wan der weizen. aber an den gaizen ist ez anders: wan der weizen gaize milch ist pezzer wan der
BdN 25, 17 sô ist daz gespünn guot, zevliezent si aber, sô ist ez niht guot. dû scholt auch wizzen, daz der unvernünftigen tier
BdN 25, 20 an der frawen haizent si prüstel oder tütel. iedoch ist ez underschaiden, wan an den juncfrawen, die noch niht swanger sint
BdN 25, 32 herz gesetzt ze mitelst in den leip, dar umb, daz ez ain prunn und ain ursprinch ist der kreften aller andern
BdN 26, 3 glider, und ist ain schatzlädlein des lebens. dar umb hât ez diu nâtûr ze mitelst verporgen. daz herz ist daz êrst,
BdN 26, 5 in der muoter leib, und ist daz letzst, daz stirbt. ez ist auch kain glit, dâ sô vil pluots inne sei
BdN 26, 15 dar umb sô gibt si dem herzen ain küeln, daz ez iht erstick von seiner aigen hitz, wann daz herz ist
BdN 26, 16 herz ist daz allerhaizist glid, daz in dem tier ist. ez ist auch daz herz oben prait und unden spitzik und
BdN 26, 18 spitzik und ist ze mitelst in der prust, ân daz ez sich ain klain naigt gegen dem denken prüstlein, ez wær
BdN 26, 19 daz ez sich ain klain naigt gegen dem denken prüstlein, ez wær anders diu tenk seit gar ze kalt. daz herz
BdN 26, 36 daz herz leit auch sam diu andern glider, des entuot ez niht, wann der tôt vürkümpt des herzen siehtagen. alsô spricht
BdN 27, 7 cardiaca und kümpt von übrigem zorn und von übriger vorht. ez sprechent auch etleich maister, daz der menschen herz, die dâ
BdN 27, 13 spricht Pîsô her wider, daz daz niht sei von vergift, ez sei von des herzen suht gewesen, die der kaiser het.
BdN 27, 19 daz daz werte unz in daz fünfzigist jâr, und daz ez dann als vil abnæm alliu jar unz in daz hundrist
BdN 27, 30 nâtûr daz herz dâ mit verhüllet durch ain sicherhait, daz ez niht leihticleichen leid. //VON DER LEBERN. /Diu leber ligt gegen
BdN 28, 12 und daz schait diu nâtûr von den gerben und füert ez in sunderleich âdern in daz flach tail der lebern, dâ
BdN 28, 13 sunderleich âdern in daz flach tail der lebern, dâ wirt ez dann anderweit gekocht und schait diu nâtûr daz klâr von
BdN 28, 17 sô värbt diu nâtûr daz klâr in der lebern, daz ez zuo pluot wirt und sent ez dann allen andern glidern,
BdN 28, 17 in der lebern, daz ez zuo pluot wirt und sent ez dann allen andern glidern, die kochent ez dann fürbaz, iegleich
BdN 28, 18 wirt und sent ez dann allen andern glidern, die kochent ez dann fürbaz, iegleich glid nâch seiner art, unz daz ez
BdN 28, 19 ez dann fürbaz, iegleich glid nâch seiner art, unz daz ez im eben wirt. von dem kochen sag wir mêr, wenn
BdN 30, 7 wegung der lungen; wann diu zeuht grôzen luft zuo ir. ez sint auch diu selben tier klainer dann andriu tier, dar
BdN 30, 26 niht stimm, daz doch ain lungen hât. //VON DEM MILZ. /Ez spricht Aristotiles, daz der mensch hab ain milz sam ain
BdN 30, 31 riten habent. daz milz leidet oft und beswært den menschen, ez sei dan, daz man auf der denken hant oder auf
BdN 31, 7 laufens, und dar umb sleht man den laufern die milzâdern. ez sint auch etleich läut, die wænent, daz sich des menschen
BdN 31, 18 êrst pauch nimpt daz ezzen alsô rôch, der ander nimpt ez gekocht, der dritt kocht ez paz, der vierd nimpt daz
BdN 31, 18 alsô rôch, der ander nimpt ez gekocht, der dritt kocht ez paz, der vierd nimpt daz ezzen wol gekocht und læzt
BdN 31, 19 paz, der vierd nimpt daz ezzen wol gekocht und læzt ez auz. dar umb nimpt Plinius den pauch für den magen
BdN 32, 5 mag nimpt daz rôch ezzen von der sluntrœrn und kocht ez in im selber, wie daz sei, daz ez etswie vil
BdN 32, 6 und kocht ez in im selber, wie daz sei, daz ez etswie vil geschickt werd in dem mund und in der

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